Gå til innhold

Fått god pris på D90, bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei!

Er for tiden i England og har sjekket litt rundt mtp priser på speilrefleks. Har lenge delt et nikon d80, men har ikke lengre tilgang til det, så leker med tanken på å kjøpe et eget. Fant da D90 i butikken her borte til 6000,- med 18-105mm linse. Syntes dette er ganske bra, men vet ikke helt. Er modellen nå blitt så gammel at jeg kjøper katta i sekken, eller vil det gjøre susen? Flott om noen kan gi meg noen tanker rundt dette, da jeg reiser hjem tidlig i morgen....:)!

 

(Vet om garanti, men er forsikret så det er uinteressant).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D90 har du i mange år fremover. Det er vel 2000,- billigere i Norge, men du mister den norske garantien.

Som sagt, så forsikrer jeg det uten tvil selv hjemme i Norge, så det går greit. Har og to års nationwide garanti på det.

 

Men hva med kitobjektivet? Noen som har synspunkter på det? Eventuelt det sammenlignet med D80 sitt(18-135)?

Lenke til kommentar

Jeg skal også ha D90 når jeg får spart opp til det, og har forhørt meg litt rundt.

Bl.a. hos JapanPhoto i Trondheim sier dem at D90 får en erstatter i løpet av året.

Prisene vil da synke til nesten halvparten av hva de er i dag.. regn med ca 40-50% rabatt.

 

Jeg skal iværtfall følge med og regner med å gjøre et kupp på D90 i løpet av dette året :)

 

 

ps! gormley: posten din gir ingen mening. At kameraet er 2000,- billigere i Norge gjør så absolutt ikke at man mister garantien.

 

Regner med at du mener at kameraet er 2000,- billigere ENN i norge..

Lenke til kommentar

ps! gormley: posten din gir ingen mening. At kameraet er 2000,- billigere i Norge gjør så absolutt ikke at man mister garantien.

 

Regner med at du mener at kameraet er 2000,- billigere ENN i norge..

 

Han mener nok at man mister 5 års reklamasjonsrett...

Joda, men igjen irrelevant.. Forsikrer det.

Lenke til kommentar

Prisen på kameraet kommer til å synke i løpet av året. Betraktelig.

 

Når folk innenfor bransjen sier det, så stoler jeg på det.

Hva "Kris" tror og ikke tror får være opp til han/hun.

 

Hvis det koster 2000,- mindre i England enn her i Norge, så vil jeg kunne tro at du innen et par måneder skal kunne få solgt det for ca det samme, ja :)

Lenke til kommentar

Prisen på kameraet kommer til å synke i løpet av året. Betraktelig.

Neppe. Den er jo allerede kuttet rimelig bra i pris i forhold til hva den kostet når den ble lansert, og å ha en pris som er veldig nær D5000 er neppe Nikon særlig interessert i - det må i så fall bli i en veldig kort periode.

 

Historisk så er Nikon ganske gode på å 'gå tom' for forrige modell når en erstatter kommer. Det er veldig sjelden de har måttet dumpe prisen på en modell for å selge den ut.

 

Det som skjer når D90 får en erstatter er at den nok får en viss prisnedgang i relativt kort periode - og da må man time kjøpet godt, for plutselig er den rett og slett ikke mulig å få tak i lenger.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

ps! gormley: posten din gir ingen mening. At kameraet er 2000,- billigere i Norge gjør så absolutt ikke at man mister garantien.

 

Regner med at du mener at kameraet er 2000,- billigere ENN i norge..

 

Han mener nok at man mister 5 års reklamasjonsrett...

Joda, men igjen irrelevant.. Forsikrer det.

Men forsikringen dekker normalt ikke fabrikkfeil. Og å lage et uhell med kameraet om det skulle skje noe, det er forsikringssvindel.

Men sjansen er likevel ikke så stor for at noen feil vil komme.

Lenke til kommentar

Bl.a. hos JapanPhoto i Trondheim sier dem at D90 får en erstatter i løpet av året.

Prisene vil da synke til nesten halvparten av hva de er i dag.. regn med ca 40-50% rabatt.

Når folk innenfor bransjen sier det, så stoler jeg på det.

Hva "Kris" tror og ikke tror får være opp til han/hun.

At det kommer en D90 i løpet av året, kan de ikke vite. Det er synsing, og ikke noe annet.

 

Jeg jobber selv i fotobutikk, og vi vet ingenting før resten av verden får vite det. At de påstår det kommer en D90 i løpet av året høres sannsynlig ut, men man kan ikke vite det helt sikkert.

 

Jeg tviler også veldig sterkt på at vi ser halv pris av det D90 koster i dag. Man har sett en god prisnedgang på tidligere Nikon D-modeller når det kommer erstattere, men langt fra en halvering av prisen (ihvertfall ikke i løpet av året).

 

Og ettersom jeg er "innenfor bransjen", så håper jeg du stoler på det også :)

Lenke til kommentar

ps! gormley: posten din gir ingen mening. At kameraet er 2000,- billigere i Norge gjør så absolutt ikke at man mister garantien.

 

Regner med at du mener at kameraet er 2000,- billigere ENN i norge..

 

Han mener nok at man mister 5 års reklamasjonsrett...

Joda, men igjen irrelevant.. Forsikrer det.

i norge kan du også sende det til gratis service. Og ja det koster å kaste bort penger på tulle forsikringer som man alikavel har i inbo forsikringen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...