Gå til innhold

OC I7 920 @ 3,8 GHz


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er en iverig gutt som ønsker å OC min I7 920 til 3,8.

Jeg er på 3,8 men når jeg kjører stress test så funker det litt og så kommer "BSOD" med melding om.

 

driver_irql_not_less_or_equal

??????????????????????????

124 et eller annet.

 

Gradene er 34-37 idle og 58-62 full load.

 

Specs:

I7 920 @ 3,8GHz

P6T SE

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB

V8

HAF 932, med 4 silent coolermaster 120mm i sidedøren.

 

 

 

Hvor mye kan jeg OC ramen min btw?

 

 

Stian Aspholm

Endret av Stisse93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Melding 124 er vel strengt talt QPI/DRAM volten? Prøv å sett opp den noe. Er vel 101/Tall som er Vcore.

 

Prøv QPI/DRAM først.

 

Edit: Ram overklokkes sammen med alt annet. BCLK Gjelder for alt, som sammen med forskjellige multiplikatorer(CPU multi, RAM multi, Uncore multi, QPI multi) blir gjort om til den endelige klokken. Du kan prøve å kjøre RAM til x8 eller x10 (På P6T står det vel det endelige tallet istedet for multien, men det er jo lett å regne ut [133*8=1064mhz].)

6

Du kan også bare sette RAM volt til 1,64 med en gang. :)

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Er 1.25 volt for lite på 3,8 ghz ?

Selv kjører jeg min 920 på 1.192 volt på 20(21med boost)x181 = 3,8 ghz :)

Dønn stabil, kan hende det er jeg som er heldig med chip da men :)

Lenke til kommentar

Er 1.25 volt for lite på 3,8 ghz ?

Selv kjører jeg min 920 på 1.192 volt på 20(21med boost)x181 = 3,8 ghz :)

Dønn stabil, kan hende det er jeg som er heldig med chip da men :)

 

1,25 kan være akkurat i grenseland. jeg klarer 4,0 @1,28V. du har nok en meget fin chip :)

 

Melding 124 er vel strengt talt QPI/DRAM volten? Prøv å sett opp den noe. Er vel 101/Tall som er Vcore.

 

skulle vel ordne seg selv når den står på auto? men du har kanskje rett.

Lenke til kommentar

Jeg selv fikk akkurat min nye D0 chip. Den har jeg klokket på orginalkjøleren til 3,8ghz med alle kjerner og hyper-threading på:) Turbo er av..

1,2v er nok i massevis.. Litt dårlige temps, men når man får ny kjøler blir det 4ghz+++ med bedre temps:)

 

btw: Det er DØNN stabilt.. prime95 i mange timer, med svimlende 80c max.. 3dmark i hytt og pine.

Fikk 26k i vantage med mitt hd5970:) når jeg får tak i et nytt kort og får klokka prosessoren til noe bedre blir det bra! :)

 

post-169666-1268478573,6203_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå er det slik at jeg ikke er hjemme, men jeg husker hva jeg har satt på noen instilligner.

 

Baseclock: 195

Multiplier: 21

Vcore: 1,25

Turbo av

Speed stepping av

 

Jeg regne for hand nå og 195 x 21 blir jo 4095.... hvorfor kommer det da 3800 i cpuid og everest?

Lenke til kommentar
Litt dårlige temps, men når man får ny kjøler blir det 4ghz+++ med bedre temps:)

 

Får man 24/7 settings på over 4,0ghz så har man noe som er fremtidsrettet. vil tro at noe sånnt holder i 2-3 år fremover. enest er om det begynner og klø i oppgraderings fingrene :p

 

Er egentlig enig i deg, men med Moore's Law og det hele tør eg aldri helt sikkert å si at nå er eg framtidssikret :p. Bare å se på Anandtech sin test av 980X og sammenligningen med eldre Extreme Edition prosessorer.

Lenke til kommentar
Er egentlig enig i deg, men med Moore's Law og det hele tør eg aldri helt sikkert å si at nå er eg framtidssikret

 

nå prøver jeg desperat og være fornuftig her :p

 

men i den grad man kan snakke fremtidsrettet så er vi vel inne på noe, når man ligger på 4,0 ghz og opp. men Fluesopp nevner en fin cpu som kommer utpå høsten. mulig det blir noen svettetokter da

Lenke til kommentar

4ghz og ooppover er fint når man har crossfire ihvertfall, bare i Dirt2 tjener man nesten 30fps med og gå fra stoock til 3,8.

Så LF har et godt poeng syns jeg:)

 

Troor den 970en blir en fin cpu...så lenge prisen ikke blir for høy.

Rundt 4k er det jeg har hørt, men blir vel litt høyere i Norge.

 

 

Jeg har de siste to årene byttet ut "gamer" pcen min 4 ganger:P

-Core2Duo E8500 @4,6ghz xfx. SLI X2 og X3 8800GT

 

-Core2Duo E8600 @4,6ghz Asus. SLI X2 9800GT

 

-Amd PhenomII x4 965 @4,1ghz Asus CrosshairIII. Crossfire X2 HD4890

 

-Nå har jeg Intel I7 920 med stock kjøler på 3,8ghz Asus REXII og HD5970, venter på et til for crossfire eventuelt 2stk HD5870.

 

Av alle disse systemene er det to delte vinnere når det kommer til hvor lenge man kan klare seg med systemet.

-nr.2 er det første systemet, som den dag i dag fortsatt imponerer meg. Den er da bare en dualcore, og kan egentli ikke sammenlignes med de to siste systemene.

-Men kan uansett sette det SISTE systemet som en nr. 1

3,8ghz er langt fra noen stor overklokk, og når jeg når dette på en 4kjerner med stock kjøler.. (43%OC) så vil jeg si dette systemet kan klare seg LENGE!

 

AMD oppsettet var noe jeg bare måtte teste pga. pris. For dagens oppgaver er AMD oppsettet en klar vinner med vekt på prisen. Dog dette oppsettet fikk en ekstrem flaskehals på HD5970 (@4,1ghz) Noe som skuffet veldig!! Da er dette systemet bare å glemme om et år eller to skal man ha høy grafikk og oppløsning i alle spill..

 

Den nye "GULFEN" ser ut som en ny nr.1 prosessor, men den tror jeg faktisk de aller fleste som bare spiller osv kan hoppe over en god stund pga potensialet i dagens 1366socket prosessorer.

Jeg klarer jo så klart ikke å hoppe over denne prosessoren.. men vil først se om det kommer noen til 1366 før jeg hiver meg rundt å kjøper en..

Socket-1156 har jeg vanskelig for å "oppgradere" til.. Tilbake til 2kanals ddr3, dårlig crossfire/sli støtte osv... de må forandre noe på denne socket typen før jeg vil kjøpe det for å si det sånn...

Edit: Da tenker jeg ikke på extreem prosessorene.. disse gidder jeg ALDRI kjøpe...

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...