Gå til innhold

Erfaringer med Thermaltake Xaser 3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke prossesor men kabinett :)

Da lærte jeg noe nytt i dag og gitt :smile:

 

Nei, fra spøk til alvor, det var ironisk ment, siden du presterte å poste en tråd som omhandlet et kabinett i kategorien Prosessor og overklokking.

 

Hvor i larvik er du fra?

Ja, hvor hen da?

 

Ja nettopp det.. hvor.. fortell nå.. Hvor?

Lenke til kommentar

ikke prossesor men kabinett :)

Da lærte jeg noe nytt i dag og gitt :smile:

 

Nei, fra spøk til alvor, det var ironisk ment, siden du presterte å poste en tråd som omhandlet et kabinett i kategorien Prosessor og overklokking.

 

Hvor i larvik er du fra?

Ja, hvor hen da?

 

Ja nettopp det.. hvor.. fortell nå.. Hvor?

 

Ja...tell us..hvor da?

Lenke til kommentar

Har hatt kabinett i nesten 2 uker og har satt inn og ut hovedkort flere ganger, montert vannkjøling og prøvd diverser forskjellige måter å sette opp vifter, ledninger m.m, så jeg vil si at jeg har fått testet det skikkelig.

 

Possitivt:

 

- Pent design

- 7 medfølgende vifter, svært stille på laveste hastighet

- God viftestyring, fungerer utmerket

- Solid front med låsefunskjon (kan åpne hele fronten, ikke bare til cdplasser)

- Nesten skureløst, løsningene til harddisk og cd/dvd-rom fungerer utmerket

- Åpen og god plass, praktiske løsninger

- Veier lite i forhold til størrelsen

- 2*usb, firewire, lyd og mic på toppen av kabinettet, meget god løsning

- støvfilter

- stilig belyst "Thermalte" i front.

 

Negativt:

 

- Skureløst design fungerer flott, MEN støtter ikke kort med for lang kant, noe mange kort har. Mitt Raedon 9500 skjermkort og Soundblaster Live 5.1 digital lydkort fikk erfare dette. Endte opp med å fjerne hele systemet, og heller bruke skruer.

- "Lokket" til viften og usb/firewire/lyd portene er i plastik, noe som ikke designmessig gjør seg godt. Det samme gjelder en kant rundt hele fronten, men denne synes ikke så godt.

- plastikk vindu som er ripete før man får tatt det ut av embalasjen

- sidelokket kan til tider være svært vanskelig å sette på plass

 

Oppsumering: Kabinettet er godt gjennomført, og og har mange nytte funskjoner, og det er enkelt å ha med å gjøre. Selv om platen der hovedkortet sitter ikke kan tas ut, gjør ikke dette noe fordi kabinett er romslig. Hdd skuffene er en drøm, og at de er plasert sidelengs gjør det kjempelett og ta dem fort ut. Man trenger bare å nappe ut strømledning og idekabel, og så kan den dras rett ut. Der fungerer skureløsdesignet meget bra, og det samme gjelder det til 5,25 brønner, men på pci delen har de bommet fullstendig. Men likevel skal de ha at det fungerer utmerket med kort som ikke har for lang kant. Viftestyringen passer inn med resten av utseendet, og den fungerer bra i praksis. Viftene kunne fått en mye penere farge enn knallorange, men få av disse synes uannsett. Ellers er de stille på lav hastighet, men bråker mye på høy hastighet. Å flytte luft derimot gjør de ikke noe særlig godt, men som et gammelt uttrykk sier; "Mange store bekker, gjør en stor óg". Kabinettemperaturen i mitt system sank betraktelig med dette kabinettet.

Noen synes kanskje at en pris på 1691kr er mye, men for kabinettet, 7*80mm vifter og viftestyring er dette en ganske god pris. Alt i alt et veldig godt kjøp.

 

Karakter: 5 (+)

 

Ps: spør hvis du lurer på noe mer. Må også beklage hvis det er noen ordfeil, men jeg har ikke tid til å lese igjennom og rette nå.

Lenke til kommentar

viftene har ikke rpm-avlsesnig og kablene er ALT for lange. En kompis kjøte nettop en slik kasse. Hvis du ikke vil ha rot i kabbizet ditt anbefaler jeg deg om å ikke kjøpe dette.

 

Som nevnt tidligere, festemeknismen for kretskort er litt lite gjennomtengt. Ellers er det et greit kabbiz

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...