Gå til innhold

Opera Mini 5 for Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opera Mini er jo et eneste stort kompromiss. Det er jo tross alt hele poenget med Mini.

 

Jeg synes den fungerer veldig bra på Nexus, men det er noen irritasjonsmomenter, og selvsagte pluss.

+ Quick dial (eller hva det nå heter) som oppstartsbilde. (Browser i N1 har også det i menyen.)

+ Kjapp selv på dårlig tilkobling.

+ Bokmerkesynkronisering. (Burde vært FoxMarks-kompatibel, fordi ikke alle bruker Opera på PC-en.)

- Kan til tider være vrien å få til å zoome ut fordi den virker litt vel følsom for hvor trykk nr to treffer i forhold til det første.

- Kan ikke zoome i landskapsmodus (som jeg har fått til i hvert fall).

- Scroller i alle retninger når jeg bare vil loddrett ned eller opp. <- ekstremt irriterende.

 

Det er sannsynligvis mye mer å nevne, men de fleste kjenner vel til Opera Mini fra før, og jeg har ikke prøvd 5 beta så lenge enda. Får teste den ut litt på bussen frem og tilbake til jobb de neste dagene for å se om det er noe å samle på. Mobilnettet i Oslo er stort sett så kjapt at for min del har Opera Mini tidligere bare blitt brukt i heia og på ferie i utlandet.

Lenke til kommentar
Opera Mini er jo et eneste stort kompromiss. Det er jo tross alt hele poenget med Mini.

Det synes jeg ikke er en riktig beskrivelse. Med versjon 5 er jo Opera Mini nesten som en fullverdig nettleser å regne. Akkurat samme grensesnitt som Mobile.

 

- Kan til tider være vrien å få til å zoome ut fordi den virker litt vel følsom for hvor trykk nr to treffer i forhold til det første.

Trykk på zoom ut-knappen?

Lenke til kommentar

noen som klarer å skrive "p" med compact qwerty? Dukker opp "o" somme hvor mange ganger jeg tapper på "OPÅ"

 

Funka fint ved inntasting av adresser på speed-dial, men vanskelig som førstebokstav i adressefeltet inne i nettleseren. "p" kommer opp på andreforsøk, da, hvis du lar være å ta bort "o"-en først. Får heller ta den bort etterpå..

Lenke til kommentar

Det funker fint her på 1.6 med et par mangler. Men idiotene har jo ikke gjort det mulig å komme med tilbakemeldinger på betaen, da kan man lure på hva i helvete som er vitsen med en beta. Sendte dem en mail til adressen oppgitt i market, da fikk jeg til svar at support bare var for betal-kunder. Idioti.

Lenke til kommentar
Det funker fint her på 1.6 med et par mangler. Men idiotene har jo ikke gjort det mulig å komme med tilbakemeldinger på betaen, da kan man lure på hva i helvete som er vitsen med en beta. Sendte dem en mail til adressen oppgitt i market, da fikk jeg til svar at support bare var for betal-kunder. Idioti.

Det var da voldsomt til utbrudd. Det går helt fint å komme med tilbakemelding på betaen. Hvis man ikke er fullstendig hjelpeløs er det veldig enkelt å finne forumet der man kan rapportere og diskutere problemer.

 

Det krever selvsagt at man ikke klikker hvis ikke verden fungerer 100% som man ønsker...

 

Og de som ikke klikker fullstendig kan jo bare følge linken til: http://www.opera.com/support/

 

Det linkes til og med til forumet som er nevnt tidligere: http://my.opera.com/forums/

 

Det er jo litt merkelig å kalle folk idioter når man selv ikke gidder å lese e-posten man klikker over, vel?

Lenke til kommentar

Poenget er at det er DE som tjener på bugreports, ikke jeg. Da bør de klare å linke til bugpostingen fra Marketsiden. Jeg skal love deg at terskelen for å google seg frem til et sted å sende inn bugreports er LANGT høyere enn terskelen for å klikke send mail to developer og skrive en kort mail. Det er ikke jeg som skal selge et fungerende produkt til operatører/telefonprodusenter for å tjene penger, og er avhengig av at det faktisk fungerer, det er Opera.

 

Og ja, jeg har kommet med bugs/tilbakeldinger på flere Androidapps enn jeg holder oversikten over, nettopp fordi det er gjort så enkelt. Men det gadd jeg ikke gjøe med Opera. (Vel, jeg gadd når Hedonism postet linken.)

 

Det burde i det aller mninste stått i mailen man får tilbake, tror du virkelig folk gidder å lete seg gjennom et forum de får linket til i en Du-må-dessverre-betale-for-å-få-hjelp-epost for å finne et sted de kan poste en bugreport for å hjelpe et kommersielt selskap? Da er enten du eller folk i overkant dumsnille.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...