Gå til innhold

[løst] lage en installasjonsfil av filer fra CD - hvordan?


Cundou

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om dette blir rett forum, men prøver. I tillegg er det litt vanskelig å forklare hva jeg egentlig lurer på, men jeg gjør et forsøk på det og:

 

Jeg har en CD liggende med et program på (det er et kalkulator program som brukes mye her på jobben). Jeg er lei av å måtte sette i cd-en og taste inn den irriterende lisensnøkkelen hver gang noen kommer og skal ha programmet installert, så jeg lurte på om jeg kunne lage en installasjonsfil av det som ligger på CD-en, gjerne med lisensnøkkelen liggende ferdig tastet inn. Altså jeg vil gjerne ha en setup fil som jeg kan ha liggende på en USB-penn. Målet er at jeg da kan dobbeltklikke på denne setupfilen, og så installerer programmet seg selv, i riktig plassering, med riktig lisensnøkkel, voila.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å forstå hvordan jeg kan gjøre dette? Jeg har selvsagt forsøkt å google, men jeg vet ikke hva jeg skal google en gang ("how to make setup file from cd" gir bare masse resultater på hvordan lage en bootable disk osv). Jeg prøvde meg også på et program som heter "CreateInstall free", men det er gresk for meg, og det funket ikke slik jeg ville, så jeg står fast.

 

All hjelp tas imot med takk!

Endret av Cundou
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk, det gav ihvertfall litt mer svar ^_^ Jeg aner ikke om det virker, men får bare prøve meg fram litt... tester med InstallShield 10 nå. Om noen har en metode eller et program som de vet virker, spytt ut!

 

Edit: Hm, det ser ut som problemet ligger i at installasjonsprogrammet vil ha CD'en cfor å installere programmet skikkelig. Finnes det noen måte å gå rundt dette på?

Endret av Cundou
Lenke til kommentar

enkleste blir vel få pakket installen til en msi fil som kjøres fra en server, så om du har AD tilgang kan du installere msi pakken direkte der også istedenfor gå til de fysiske maskinene.

 

forøvrig prøvd kontakte tech/sales hos levrandøren om de har ferdigløsning for nettverkinstall de kan gi deg en kopi av eller guide for oppsett?

Lenke til kommentar

Jeg har tilgang til AD ja, men akkurat hvordan vi skal få gjort dette vet jeg ikke. Jeg kan selvsagt kontakte noen andre og få dem til å gjøre det for meg, men jeg vil gjerne få det til selv hvis det går an =P

 

Men vil det å gjøre om installen til en MSI fil gjøre at jeg kan unngå det med at installasjonen spør etter cd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...