Gå til innhold

valg av arbeidsplass/bedrift med noe innen elektro/teknologisk på jobb-uke på ungdomskole


Anbefalte innlegg

hei :)

vi har snart jobb-uke på ungdomskolen og jeg og en klassekamerat har lyst til å jobbe innen noe teknologisk/elektronisk som vi kansje kan lære noe eller få noen erfaring av. Mange i klassen skal jobbe på et daglivarebutikk, men det har ikke jeg lys til siden jeg allerede har en jobb som ligner litt på en dagligvarebutikk, så da lurer jeg på hvilken bedrift/butikk lignende vi kansje kan ha nytte av, som vi kanskje lærer noe, ikke bare hvordan bruke kassa på rimi.

så da håper jeg på at noen her kanskje vet om et bra sted eller hvordan vi kan få oss jobb et sted som kanskje passer til oss(?)

 

vis denne tråder er feilplassert håper jeg at en moderator eller lignende gidder å flytte denne tråden til riktig kategori ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hvis du sier hvilket område/by du kan jobbe i så har du større sjanse for å få noen gode svar.

 

Anbefaler alle å ta inn ungdom som ønsker seg noe annet enn "lettest tilgjengelige jobb" slik som butikk, vaskejobb o.l i arbeidsuka. Vi har svært god erfaring med å ta inn ungdom til arbeidsuke. Det er alltid mange oppgaver man kan gjøre uten å ha all verden av sertifiseringer og erfaring, og ikke minst lærer vi som it-ansvarlige mye av dette på det sosiale nivået.

 

www1: Bra initiativ, og ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar

Beklager tenkte ikke på å si hvor jeg er fra. Jeg er fra Bærum. I nærheten av Sandvika, men er villig til å reise inn i Oslo på jobbuka. Jeg har ikke jobbuke før om 2 månder, men tnkte å være tidlig ute så jeg slapp å jobbe på Rimi.

Lenke til kommentar

Beklager tenkte ikke på å si hvor jeg er fra. Jeg er fra Bærum. I nærheten av Sandvika, men er villig til å reise inn i Oslo på jobbuka. Jeg har ikke jobbuke før om 2 månder, men tnkte å være tidlig ute så jeg slapp å jobbe på Rimi.

Lenke til kommentar

Holder du til i nærheten av Sandvika har du mange muligheter. Skal du vekke litt interesse her, bør du oppdatere profilen din med litt info om deg selv, selv om eventyret du hadde lagt inn var "spennende".

 

Hvis jeg hadde fått forespørsel fra deg ville jeg vært interessert i å vite blant annet følgende:

 

Med teknologisk/elektronisk mener du/dere da kobling og kabling, eller f.eks et IT-selskap, drift av serverparker etc?

 

Bruker du PC, og hva bruker du den til?

 

Fortell litt hva som har vekket din interesse for teknologi/elektronikk og hva du kunne tenkt deg å jobbe med (du trenger ikke være så spesifikk bare man får en viss idé).

Lenke til kommentar

og foresten, dette var ikke meningen å spørre her "hvem vil ha 2 personer på bedriften/jobben sin", men hva tror dere vi kansje kan være på jobb uka? hvilken butikk/bedrift/jobb tror du/dere vi kansje kan klare og som vi kanskje liker?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

og foresten, dette var ikke meningen å spørre her "hvem vil ha 2 personer på bedriften/jobben sin", men hva tror dere vi kansje kan være på jobb uka? hvilken butikk/bedrift/jobb tror du/dere vi kansje kan klare og som vi kanskje liker?

 

Hei igjen!

 

Håper det går fremover med å finne en plass til arbeidsuka.

 

Jeg håpet å kunne hjelpe deg/dere litt videre i prosessen med å finne et bra sted å jobbe ved å få dere til å legge ut litt mer info om hva dere kan og ønsker å jobbe med. Håper dere har fått noen spennende henvendelser.

 

Jeg er selv leder for en IT-avdeling i Sandvika som kunne tatt inn noen, men det hadde vært ren it-drift. Lite elektronikk og mye data-problemer. Har fått inntrykk av at dere er interessert i noe mer hands-on elektronikk/teknologi.

 

Hvis dere ikke har funnet et sted ennå, anbefaler jeg et bransjesøk på 1881.no: elektronikk bærum. Da får dere mange treff. Lag en rask stikkordsliste over hva dere vil lære / jobbe med og ta en ringerunde. Jeg vil tippe mange blir engasjerte når dere har satt dere inn i ting og gjort grundig forarbeid.

Lenke til kommentar

Så lenge dere er villige til å vise litt engasjement og lærevilje så burde det ikke være umulig å finne noe interessant. Det er nok ingen som forventer at ungdomsskoleelever kan alt og ikke vil trenge veiledning. Så gjør som Renshai skriver og finn noen aktuelle bedrifter som dere kontakter, det kan tross alt ikke gå værre enn at man får et nei. Det vil tross alt være en god mulighet for bedriften også å vise sitt fag da dere nok skal velge retning på videregående om en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...