Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir utpresset på Facebook


Gjest utpresset

Anbefalte innlegg

Gjest utpresset

Hei

 

Jeg blir utpresset av noen personer på Facebook.com ...

 

De påstår at jeg har laget en fake profil og en blogg der jeg skriver om og til jenter, men jeg har ikke det. Jeg fikk bare en melding på FB helt tilfeldig.

 

Først begynte de med å si at de hadde tydelige bevis. De påstod å ha:

  • Sporet IP-addressen min fra URL'en til den falske profilen de påstår at jeg har laget på Facebook til addressen min.
  • Sporet IP-addresen fra hjemmesiden min som er hostet home.no til addresen min.

Det er jo bare latterlig.

 

Nå sier de at de har spurt de som hostet bloggen, og funnet et etternavn som var likt mitt. Etter det, har de søkt med det etternavnet på vennelisten til en av jentene som var subjekt for denne bloggeren, og fant meg.

 

Dette mener de er TYDELIG bevis at dette er meg.

 

Sigh... Hva skal jeg gjøre? De truer meg med å gå ut med dette offentlig hvis jeg ikke tilstår, selv om jeg ikke har gjort det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg blir utpresset av noen personer på Facebook.com ...

 

De påstår at jeg har laget en fake profil og en blogg der jeg skriver om og til jenter, men jeg har ikke det. Jeg fikk bare en melding på FB helt tilfeldig.

 

Først begynte de med å si at de hadde tydelige bevis. De påstod å ha:

  • Sporet IP-addressen min fra URL'en til den falske profilen de påstår at jeg har laget på Facebook til addressen min.
  • Sporet IP-addresen fra hjemmesiden min som er hostet home.no til addresen min.

Det er jo bare latterlig.

 

Nå sier de at de har spurt de som hostet bloggen, og funnet et etternavn som var likt mitt. Etter det, har de søkt med det etternavnet på vennelisten til en av jentene som var subjekt for denne bloggeren, og fant meg.

 

Dette mener de er TYDELIG bevis at dette er meg.

 

Sigh... Hva skal jeg gjøre? De truer meg med å gå ut med dette offentlig hvis jeg ikke tilstår, selv om jeg ikke har gjort det.

du kan jo gå til politiet

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at home.no har gitt ut informasjon om deg, dette vil jeg ha sjekket opp.

 

Mulig de finner på dette for å se om du innrømmer det eller ikke.

 

Slå hardt mot hardt, send svar om at dette du ikke har noe som helst med dette å gjøre og at du kommer til å anmelde dem hvis de går ut med noe som ikke er sant.

Lenke til kommentar
Gjest utpresset

Jeg tviler sterkt på at home.no har gitt ut informasjon om deg, dette vil jeg ha sjekket opp.

 

Mulig de finner på dette for å se om du innrømmer det eller ikke.

 

Slå hardt mot hardt, send svar om at dette du ikke har noe som helst med dette å gjøre og at du kommer til å anmelde dem hvis de går ut med noe som ikke er sant.

Siden de sa de hadde IPen min, sa jeg at de skulle vise den, og at de skulle linke til hjemmesiden min, som det ikke står noe på. Dette ignorerte dem bare...

Lenke til kommentar

Trolig bare piss. For meg virker det som at de fisker etter en innrømmelse uten at de har noe som helst bevis. Konfronter dem med dette også er det bare å ignorere dem. Dersom de legger ut påstander om noe så anmelder du dem tvert (om du ikke bare skal gjøre det med en gang da?).

 

Jeg regner med at du også vet hvem de er?

Lenke til kommentar
Gjest utpresset

Trolig bare piss. For meg virker det som at de fisker etter en innrømmelse uten at de har noe som helst bevis. Konfronter dem med dette også er det bare å ignorere dem. Dersom de legger ut påstander om noe så anmelder du dem tvert (om du ikke bare skal gjøre det med en gang da?).

 

Jeg regner med at du også vet hvem de er?

Jeg vet ikke hvem de er. De er bare noen random personer.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg blir utpresset av noen personer på Facebook.com ...

 

De påstår at jeg har laget en fake profil og en blogg der jeg skriver om og til jenter, men jeg har ikke det. Jeg fikk bare en melding på FB helt tilfeldig.

 

Først begynte de med å si at de hadde tydelige bevis. De påstod å ha:

  • Sporet IP-addressen min fra URL'en til den falske profilen de påstår at jeg har laget på Facebook til addressen min.
  • Sporet IP-addresen fra hjemmesiden min som er hostet home.no til addresen min.

Det er jo bare latterlig.

 

Nå sier de at de har spurt de som hostet bloggen, og funnet et etternavn som var likt mitt. Etter det, har de søkt med det etternavnet på vennelisten til en av jentene som var subjekt for denne bloggeren, og fant meg.

 

Dette mener de er TYDELIG bevis at dette er meg.

 

Sigh... Hva skal jeg gjøre? De truer meg med å gå ut med dette offentlig hvis jeg ikke tilstår, selv om jeg ikke har gjort det.

 

Dette er bare bullshit, og "saken" deres lekker som en tesil.

 

1 - Det er fette komplett umulig å spore IP til en geografisk adresse. De eneste som sitter på sånne opplysninger er internettleverandøren din, og hvis de faktisk har sånne data om deg har de gjort noe som er hakket verre enn å skrive en blogg for å si det sånn.

 

2 - Å "spore" en IP-adresse fra en URL er rent pisspreik. Det betyr i praksis at de må ha hatt tilgang til serverene til FB for å sjekke hvor trafikken til og fra den påstått "falske" profilen havnet, samt vite hvilken IP-adresse du har (noe som forøvrig ikke er altfor vanskelig å finne ut, men dog... se pkt 1).

 

3 - Å spore en IP-adresse fra hjemmesiden din til adressen din... Igjen, bullcrap. De trenger tilgang til internettleverandøren sine for å dra et sånt stunt, og hvis de har det sitter nok de verre i det enn du gjør.

 

4 - Jeg stiller meg svært tvilende til at folk som driver med blogg-hosting gir ut personopplysninger om kundene sine over en lav sko. Med mindre de er spesielt interessert i å pådra seg et tvilsomt rykte og gå over ende i en fei såklart, noe jeg tviler på at de vil.

 

Ellers støtter jeg Michael Knight i at du glatt kan gi faen og evt. anmelde de hvis de finner på noe tull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Bare oksebæsj. Lureste du gjør er å ignorere det helt. Ikke svar med noe som helst form for politianmeldelser. De vil de eventuelt få vann på mølla.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg blir utpresset av noen personer på Facebook.com ...

 

De påstår at jeg har laget en fake profil og en blogg der jeg skriver om og til jenter, men jeg har ikke det. Jeg fikk bare en melding på FB helt tilfeldig.

 

Først begynte de med å si at de hadde tydelige bevis. De påstod å ha:

  • Sporet IP-addressen min fra URL'en til den falske profilen de påstår at jeg har laget på Facebook til addressen min.
  • Sporet IP-addresen fra hjemmesiden min som er hostet home.no til addresen min.

Det er jo bare latterlig.

 

Nå sier de at de har spurt de som hostet bloggen, og funnet et etternavn som var likt mitt. Etter det, har de søkt med det etternavnet på vennelisten til en av jentene som var subjekt for denne bloggeren, og fant meg.

 

Dette mener de er TYDELIG bevis at dette er meg.

 

Sigh... Hva skal jeg gjøre? De truer meg med å gå ut med dette offentlig hvis jeg ikke tilstår, selv om jeg ikke har gjort det.

 

Dette er bare bullshit, og "saken" deres lekker som en tesil.

 

1 - Det er fette komplett umulig å spore IP til en geografisk adresse. De eneste som sitter på sånne opplysninger er internettleverandøren din, og hvis de faktisk har sånne data om deg har de gjort noe som er hakket verre enn å skrive en blogg for å si det sånn.

 

2 - Å "spore" en IP-adresse fra en URL er rent pisspreik. Det betyr i praksis at de må ha hatt tilgang til serverene til FB for å sjekke hvor trafikken til og fra den påstått "falske" profilen havnet, samt vite hvilken IP-adresse du har (noe som forøvrig ikke er altfor vanskelig å finne ut, men dog... se pkt 1).

 

3 - Å spore en IP-adresse fra hjemmesiden din til adressen din... Igjen, bullcrap. De trenger tilgang til internettleverandøren sine for å dra et sånt stunt, og hvis de har det sitter nok de verre i det enn du gjør.

 

4 - Jeg stiller meg svært tvilende til at folk som driver med blogg-hosting gir ut personopplysninger om kundene sine over en lav sko. Med mindre de er spesielt interessert i å pådra seg et tvilsomt rykte og gå over ende i en fei såklart, noe jeg tviler på at de vil.

 

Ellers støtter jeg Michael Knight i at du glatt kan gi faen og evt. anmelde de hvis de finner på noe tull.

Må bare hive meg på her å si at det er ikke umulig å få til dette. MEN om disse personene her har gjort dette så har DU ingen ting å frykte. Det er da DE som sliter. Ettersom denne dataen kunne de umulig ha fått på en lovlig måte.

 

Det andre er rett og slett at du er blant flere som blir utsatt for slikt. Ikke legg deg borti det. Bare ikke svar dem noe mer. Eller Politianmeld hele driten å få en slutt på det.

 

Politiet har full mulighet å se på facebook profiler / meldinger / slette brukere , grupper osv. De har ansatte som sitter å følger med hele tiden.

Lenke til kommentar

Som andre har sagt så er det umulig at de har sporet IP og alt det fjaset der ut fra de opplysningene de har kommet med. Det ER på den annen side ikke noe problem å finne ut hvem du er, hvor du bor og alt slikt om du har konto her og der og det er interessant å finne ut av slike ting. Det er f.eks lett å finne ut hvem jeg er, selv om ikke mitt navn og slikt ikke er listet i profilen min her på forumet. Men min eksistens her på forumet, samt kryssinformasjon med andre fora, gjør at det er en enkel sak å finne ut relativt mye om meg, bl.a hvilken plassering jeg fikk i NM i biljard for noen år tilbake. :D

 

Du har nok ingenting å frykte fra denne gjengen.

Lenke til kommentar

Er jo ikke lurt og gå til purken når det ikke er noen vits

Det er jo utpressing, noe jeg regner med du vet er straffbart.

Men dette dreier seg om en bagatell, ikke noe alvårlig.

Bagatell? Hvis du leser det trådstarter skriver har de som står bak tydeligvis lagt ned mye arbeid i dette. Utpressing er ulovlig uansett hvor stor eller seriøs den er.

Lenke til kommentar
Gjest utpresset

Hei, takk for tilbakemeldinger.

 

Har prøvd å ignorere dem, men nå trur de å gå ut med det på mandag dersom jeg ikke tilstår.

 

De står fortsatt fast på at de har IP-en fra bloggen og facebook siden min. De sier at de har sporet disse til hjemmeaddressen min. I tilleg skal noen ha spurt "sjefen til blogg nettstedet", og funnet et etternavn som var likt mitt. Dette mener de er tydelige bevis.

 

Hva bør jeg gjøre?

 

Hvordan anmelder jeg?

 

Kan jeg kontakte politiet om dette på nettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...