Gå til innhold

Hvordan lage userbars med info om server i ?


Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Som dere sikkert skjønner er jeg helt grønn og postet i generellt forum. Jeg vet hva jeg vil oppnå, men usikker på hvordan jeg kan lage det.

 

Ok.. til poenget. Jeg vil lage en (eller fler) userbars som kan vise server info. Har lyst å få til min egen uten reklame fra for eksempel gametracker logo osv. Altså min egen userbar som henter info fra en spill server og setter det på ett png. bilde.

 

Men hvordan.. her er to eksempler som er laget fra andre utgivere

 

b_350x20_C5A6C3E-383F2D-D2E1B5-2E3226.png

 

ak47.png

 

 

Jeg har tenkt å bruke denne databasen(clicky) for å linke info inn til bildet jeg vil ha. Viktigste er server navn og spillere på servere

Endret av Cri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første spørsmålet er, kan du noe programmering fra før av?

 

Forslag til løsning,

du setter opp en webside som henter informasjonen fra databasen, med den rette serveren vel å merke. Så bruker du teksten som er på den siden og finner ut de detaljene du vil ha.

navn på server, ip, spillere

 

Websiden du lager vil ikke returnere tekst, men returnere seg som ett bilde. Let opp content types. Enten for PHP eller ASP(.Net)

Lenke til kommentar

Sitere:

Ok.. til poenget. Jeg vil lage en (eller fler) userbars som kan vise server info. Har lyst å få til min egen uten reklame fra for eksempel gametracker logo osv. Altså min egen userbar som henter info fra en spill server og setter det på ett png. bilde.

 

"Jeg vil lage en" er jo att du vil lage dette selv. For å kunne lage dette selv så eksisterer ikke dette fra før av. Med så langt?

 

For å lage dette selv, trenger du

1. En webhost eller noe du kan bruke som skal prosessere dette ifra, om du skal ha muligheten til å linke til dette som en avatar eller om det

2. Om dette bare skal være en widget trenger du ikke punkt 1.

3. Kunne ett språk, for web ASP.Net, PHP. For widget x antall, men C#, C++, Java, VB.Net +++++++.

4. Programmere dette selv.

 

Det er min definisjon av å lage selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...