Gå til innhold

Hjelp til god lyd i stuen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg er på jakt etter ny Bluerayspiller og lydsystem til stua. Ble veldig fristet av Bose LifeStyle V30, da jeg er fan av de utrolig små høytalerene og at hele "hovedboksen" kan enkelt skjules vekk. Men etter å gått litt i meg selv ser jeg at det vil være dumt å betale 24.000,- for et lydsystem som ikke dekker HD-Lyd og har for få HDMI-innganger.

 

Det jeg etter nå (Med mindre andre har gode tips) er en reciever, bluerayspiller og høytalere. (5,1).

 

Minimumkrav:

4x HDMI-innganger (Blueray, Cable/sat, Spillkonsoll, +1 ledig til pc ol.)

Full HD lyd og bilde.

I-podstyring.

Stilfullt utseende.

 

Angående høytalerene så bør de være små, (digger jewelcase høytalerene til bose). og må kunne henges på veggen.

 

Vil ha god fyldig lyd som er krystallklar og god også på lave volum. Bor i leilighet. Stuen er ca 20 kvm. Subwooferen kan ikke skjules så design er et pluss.

 

Jeg har sett på Reciever og Blueray:

 

Pioneer BDP-LX52

Pioneer VSX-LX52

 

Hva mener dere om disse to?

Og trenger høytalere, små med god lyd. Vet det går helt sammen men, må jo finnes noe der ute.

 

Kan dere hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si du bommer grovt hvis du kjøper høyttalere til langt under halve prisen av forsterker+bluray. Du bør kjøpe kvalitetshøyttalere til den relativt dyre elektronikken din. Denne serien fra Focal gir god lyd og er stilig: http://www.hifihuset.no/page/products/123270/

Det finnes også kompakte systemer fra Monitor Audio fra samme butikk.

Avshop.no har endel bra fra Canton, du må noen hyller opp fra de du linket til.

 

Hvis kvalitetshøyttalere i prisklassen rundt 10k sprenger budsjettet ditt, ville jeg definitivt valgt billigere receiver og bluray.

Du finner gode komponenter til under 10k totalt.

Receivere fra Onkyo, Yamaha, Marantz, etc

Bluray fra Sony, Panasonic, Pioneer, etc

 

Ta en tur innom avforum.no, der finner du mange bra tips, og får god hjelp fra personer med erfaring.

Dette forumet her er mer i jalla-kategorien, mest for de som skal ha noe billig ræl ;)

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Hei takk for svar. Ja jeg er fullstendig klar over at AVforum er en bedre plass å spørre, men har spurt det samme der og uten svar :p

 

Jeg har uansett bestillt både Pioneer VSX-LX52 pluss BDP-LX52

Litt av tanken er at jeg enkelt kan bytte ut høytalerene senere, så nå har jet kjøpt Harman Kardon pakken HKTS11, leste godt om de og de kostet jo ganske lite. Vil ha ganske små høytalere da jeg vil skjule de mest mulig, så jeg får investere mer i det når jeg finner noe som høres bra ut og er fint nok :) Kom gjerne med flere tips!

Lenke til kommentar

Hei takk for svar. Ja jeg er fullstendig klar over at AVforum er en bedre plass å spørre, men har spurt det samme der og uten svar :p

 

Jeg har uansett bestillt både Pioneer VSX-LX52 pluss BDP-LX52

Litt av tanken er at jeg enkelt kan bytte ut høytalerene senere, så nå har jet kjøpt Harman Kardon pakken HKTS11, leste godt om de og de kostet jo ganske lite. Vil ha ganske små høytalere da jeg vil skjule de mest mulig, så jeg får investere mer i det når jeg finner noe som høres bra ut og er fint nok :) Kom gjerne med flere tips!

 

Litt rart å poste et spørsmål i går, og når du får råd i dag, så er høyttalere allerede bestillt. Hva ville du oppnå med spørsmålet ditt ?

 

Du skriver i startinnlegget ditt at du vil ha fyldig lyd i stua på 20kvm. Det vil nok ikke pakka fra H/K gi deg dessverre.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...