Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare et dumt spørsmål kanskje, men la gå!

 

Hvis man på en lengre reise trenger å tømme minnekort, er det da greiest å få filene over til en ekstern harddisk? Eller brenne dem på DVD? Må selvfølgelig ha tilgang til en pc.

Med video-filming med et Lumix GF1 går det jo bare 30 minutt video på et 16 gb sdhc-kort. Så det blir fort fullt.

 

Lagring på DVD midlertidig, kanskje ikke så lurt, 4 skiver bare for et minnekort på 16 gb.

 

Er det problematisk å ta ut avchd-filene fra harddisken for redigering eller brenning?

Eller vil Panasonic-programmet "Hot fun studio" helst ha tilkobling til kamera for å få filene?

 

Kanskje et annet program også kan brukes?

 

Med tanke på at USA-nettspenningen er på 120 v. vil en harddisk kjøpt der, kjøre greitt her også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva virker på deg greiest?

jeg vil jo si meg helt enig med at HDD er det greieste valget.

du kan jo se om du kan finne en ekstern med innebygdkortleser og funksjon som gjør at den kan ta direkte backup av minnekort so msettes inn(vet ikke omd et finnes, men det burde det :p )

 

du kan jo eventuelt se om du er villig til å fire litt på krava kvalitets messig på filmingen ;)

 

vis harddisken kun drives av USB porten(e) så er det ikke noe problem å bruke den i norge også, vis den er laget slik at det går en ledning rett fra veggen" og inn i kabinettet så må du undersøke om det er kompatiblet på vårt 230V/50Hz nett i tillegg til dems 120V/60Hz, hvis det derimot kjører med en ekstern omformer så gjelder samme som over, med forandrinen at hvis omformeren ikke funker her til lands så kan du meget mulig skaffe en tredjeparts som vil fungere.

 

har ingen erfaring med avchd filer så vet ikke hvordan det vil være å laste dem over for å så redigere dem, men hvis de blir behandlet som vanlige videofiler så buyrde det ikke være noe problem med det rette programmet.

kan du ikke prøve e ngang bare for å se?

Lenke til kommentar

hva virker på deg greiest?

jeg vil jo si meg helt enig med at HDD er det greieste valget.

du kan jo se om du kan finne en ekstern med innebygdkortleser og funksjon som gjør at den kan ta direkte backup av minnekort so msettes inn(vet ikke omd et finnes, men det burde det :p )

 

du kan jo eventuelt se om du er villig til å fire litt på krava kvalitets messig på filmingen ;)

 

vis harddisken kun drives av USB porten(e) så er det ikke noe problem å bruke den i norge også, vis den er laget slik at det går en ledning rett fra veggen" og inn i kabinettet så må du undersøke om det er kompatiblet på vårt 230V/50Hz nett i tillegg til dems 120V/60Hz, hvis det derimot kjører med en ekstern omformer så gjelder samme som over, med forandrinen at hvis omformeren ikke funker her til lands så kan du meget mulig skaffe en tredjeparts som vil fungere.

 

har ingen erfaring med avchd filer så vet ikke hvordan det vil være å laste dem over for å så redigere dem, men hvis de blir behandlet som vanlige videofiler så buyrde det ikke være noe problem med det rette programmet.

kan du ikke prøve e ngang bare for å se?

 

Ja, jeg må vel prøve! Angående inn-spenningen på 120v, ser på en ekstern harddisk som jeg har, en WD at input kan være fra 100 til 230v, så det bør ikke by på problem :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...