Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor stor aldersforskjell er etisk greit


Gjest anonymus

Anbefalte innlegg

Gjest anonymus

Hei jeg lurer på hvor stor aldersforskjellen må være før folk begynner og se ned på deg.

Dette ikke fordi jeg har planer om og skaffe meg en dame på lavest mulig alder men egentlig av ren nysjerrighet.

 

Hva viss gutten var 20 år, hvor gammel synes DU jenta da kunne vert uten at du tenkte negative tanker om personen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil sei at den "grensa" flytter seg etterkvart som alderen går opp.

Eksempel: Jente 15 og Gutt 20 vil kanskje vere merkeleg for ein del. Og for ikkje å snakke om på kanten av loven.

Mens Jente 20 og Gutt 25 er mindre "unormalt"

 

OnTopic:

Eg vil nok sei at minimumet når gutten er 20 bør vere 16 år, da det er lavalderen lovlig sett.

Sjølv det vil eg kanskje synes er litt på kanten, men det kjem nok heilt ann på personane det er snakk om. Spesielt kor moden jenta er osv. Er store individuelle forskjeller der.

Min meining.

Lenke til kommentar

Hvis jeg selv var 20 hadde jeg neppe gått noe lavere enn 17. Akkurat det er det ikke noen etiske årsaker bak.

 

Du kan si at det er etisk galt om du hooker opp med smårips, som du velger fordi de er naive og enkle å utnytte.

Lenke til kommentar

Tja, jeg gikk på videregående i klasse med en fyr som gikk sammen med 14-15 åringer, og hadde en kjæreste som var 14 år gammel. Han var 20 den gang, men i grunnen var han en litt forvokst 14-åring selv slik sett. (Husker enda med skrekk tilbake på det året jeg gikk i klasse med ham). Men uansett. Like barn leker best?

Lenke til kommentar

Hvis du er 20 bør du ikke gå lavere enn 17 spør du meg. Jeg kjenner noen på min alder (16, i 10. klasse) som driver på med 19 åringer. 16 åringene er ikke spesielt store for alderen, og langt fra ferdig utviklet. Guttene er det. Det blir helt feil for meg. Ikke misforstå, jeg hadde ikke sagt nei til en 19åring (eller MILF for den sags skyld), men jeg tviler på at jeg hadde klart å utvikle følelser som er på et helt annet nivå enn meg fysisk (og kanskje psykisk). På samme måte tviler jeg på at jeg kunne utviklet følelser for en barnslig 16åring hvis jeg var en fult utviklet 20 åring. Men det er nå meg. Hvis hun er over 16 er det bare å kjøre på, men jeg advarer deg: Selv om de går i 10. er mange fortsatt sykt fjortiss. De kan gjøre alt mulig piss du ikke forventer, så vær forsiktig! Og du må nok også vente noen rare blikk, men sålenge du kan takle det er det ikke noe i veien for å prøve.

Lenke til kommentar

Den mentale forskjellen på ei på 24 og en på 34 vil ofte være mindre enn den mentale forskjellen på ei på 15 og en på 20. Vil jeg påstå.

 

Dessuten er det lettere akesptert av samfunnet. Og spørsmålet er vel hvor stor aldersforskjell som er etisk godtatt, ikke dine personlige preferanser.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

din alder/2 + 7 = "okey"

 

Njaaa uenig.

 

Mann 34 kan med andre ord være sammen med ei som er 24. Med andre ord 10 år forskjell og det vil være greit?

 

Er selv 20 år. Og jeg går ikke lavere enn 2 år. Det vil si 18 år.

Du sier nok noe annet når du selv blir 34.....

Lenke til kommentar

din alder/2 + 7 = "okey"

 

Njaaa uenig.

 

Mann 34 kan med andre ord være sammen med ei som er 24. Med andre ord 10 år forskjell og det vil være greit?

 

Er selv 20 år. Og jeg går ikke lavere enn 2 år. Det vil si 18 år.

Siden man er så opp i alderen burde ikke det være et så altfor stort problem. Er man 20 vil jeg si grensa går på 16/17, men selv bryr jeg meg ikke nevneverdig om hvor stor aldersforskjell det er på andre folk og en kollega av meg på jobben (dame) var i lag med en 26 åring når hun var 16, synes det selfølgelig er ganske drøyt men gidder egentlig ikke bry meg.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vet ikke helt. Virker som om dette er mest aktuelt når vi snakker om 20år og nedover. Hvis man er 20år så ville jeg sagt at 16 er helt fint, under blir galt med tanke på utvikling og den seksuelle lavalder.

 

Det virker som om det helst er yngre personer som syns dette er galt. Med andre ord, er man under 20 selv, fra 14 til 18, (nå generaliserer jeg selvfølgelig), så er dette galt. Jeg tror mange egentlig ikke synes det er så galt som de gir uttrykk for, men at de føler seg utklasset av eldre gutter/jenter.

Lenke til kommentar

Men jeg synes at sex med barn ikke er så bra. Det er spesielt stor sannsynlighet for at forholdet blir usunt. Det er historier om barn på 12 år som nyter et sexliv med gamle menn, men det ligger til sjeldenhetene. Så hvis begge er over 16-18 år så er det hips som happ, men under det blir det andre regler. Det blir umulig å gi en spesiell grense, siden alle utvikler seg forskjellig, men 13-15, 14-17, 15-19 burde gå greit.

 

Redigert: slette bare noen småfeil :)

Endret av LilleLol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...