Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

De som har eller har hatt noen i nærmeste familie i fengsel


Anbefalte innlegg

Dette er tråden der vi forteller våre historier, viser omsorg og hjelper andre.

 

 

Jeg har gått igjennom mye vanskelig rundt dette og hvil hjelpe så godt jeg kan.

 

 

 

Nettsider:

http://ffp.no/index.php

http://www.barneombudet.no/

https://www.barnogunge.no/

http://elev.no/

 

Telefoner:

979 66 199 FFP

 

 

 

Jeg trenger hjelp, kom med innspill og info :)

Endret av eivindooo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broren min havnet 30 dager bak lås og slå for smugling av av tåregass, jeg har ikke hatt noen følelses messige problemer med det, han var en små kjeltring hele livet og jeg er sikker på at han gjorde mye værre ting enn å smugle tåregass, men han ble aldri tatt for det.

 

Det var bare sånn han var.

 

Så jeg kan ikke si jeg trenger hjelp, det kommer vel ann på hva dine nære ble buret inne for, og hvor sjokerende det var for familien, eller hvor mye ubehag det førte med

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min pappa satt inne i 1 år for ca. 3 år siden grunnet flere dommer. bla. Narkotika og bilkjøring. Det var veldig tungt, men samtidig føler jeg at det var noe han fortjente, og kanskje kunne lære av. Har i senere tid også funnet ut av ved flere anledninger i barndommer hvor jeg trodde pappa var på "ferie", satt han i fengsel :dontgetit:

 

Det er tungt å se en man har sett opp til svikte på den måten, men jeg var jo 17 da han satt i fengsel sist, så det var vel lettere å forstå for en nesten voksen jente, enn om jeg hadde vært yngre.

Lenke til kommentar

Min pappa satt inne i 1 år for ca. 3 år siden grunnet flere dommer. bla. Narkotika og bilkjøring. Det var veldig tungt, men samtidig føler jeg at det var noe han fortjente, og kanskje kunne lære av. Har i senere tid også funnet ut av ved flere anledninger i barndommer hvor jeg trodde pappa var på "ferie", satt han i fengsel :dontgetit:

 

Det er tungt å se en man har sett opp til svikte på den måten, men jeg var jo 17 da han satt i fengsel sist, så det var vel lettere å forstå for en nesten voksen jente, enn om jeg hadde vært yngre.

 

Vell, jeg var veldig heldig med det, pappa sa det alltid rett ut saa jeg viste hva det var.

Husker han sier at naar jeg fikk vite det, s[ spurte jeg om han hadde fotlenke og spiste vann og brood bare

Lenke til kommentar

Min pappa satt inne i 1 år for ca. 3 år siden grunnet flere dommer. bla. Narkotika og bilkjøring. Det var veldig tungt, men samtidig føler jeg at det var noe han fortjente, og kanskje kunne lære av. Har i senere tid også funnet ut av ved flere anledninger i barndommer hvor jeg trodde pappa var på "ferie", satt han i fengsel :dontgetit:

 

Det er tungt å se en man har sett opp til svikte på den måten, men jeg var jo 17 da han satt i fengsel sist, så det var vel lettere å forstå for en nesten voksen jente, enn om jeg hadde vært yngre.

 

Vell, jeg var veldig heldig med det, pappa sa det alltid rett ut saa jeg viste hva det var.

Husker han sier at naar jeg fikk vite det, s[ spurte jeg om han hadde fotlenke og spiste vann og brood bare

 

Selv om det er tøft for alle å ha et familiemedlem i fengsel, er det hvertfall veldig bra at han var åpen med deg om det!

hehe, hadde kanskje passet bedre av og til om fangene i norge fikk gå med litt lenker og spise brød :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest LilleL

Jeg satt inne i et år for et større brudd på narkotikaloven.

 

Jeg hadde alltid vært en snill og grei gutt som holdte meg unna problemer sett fra foreldrenes og samboerens syn, men sannheten var at jeg drev stort innad i et miljø som opererer i stor grad med mye rart.

 

Påkjenningen for mine foreldre, og samboeren, som jeg var forlovet med, og vært sammen med i 6 år, kan jeg aldri gjøre opp for å ha påført dem.

 

Min kjære forlot meg, og familien min satt i en sjokktilstand, der min kjære mor gråtet seg i sovn natt etter natt.

 

Fint at dere lager en portal for å snakke ut om ting, og Foreningen for fangers pårørende gjør en fantastisk jobb:)

 

Og for dem som tror det er en "lek" å sitte i fengsel her i landet... PRØV selv.

 

Skjer mye der inne som aldri når utenfor veggene. 20 min TLF per uke som skal fordeles på alle du bryr deg om, samt max 1 besøk per uke er heller ikke noe å skryte av.

 

Ta vare på hverandre, og vær sterk for de andre rundt dere som sliter som følge av en kriminells handling. Er lett å bære etterpåklok fange.

 

Mvh

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Anonym

Jeg har lyst til å fortelle dere alle noe her

 

Jeg har som 15-20 åring vært veldig aktiv i det kriminelle miljø og dette skal jeg da fortelle dere litt om hvordan det egentlig er

 

som 15 åring begynte jeg å røyke hasj og det gikk 3 uker så hadde jeg prøvd ecstacy, og da med alt i mellom de tingane. Jeg gikk veldig mye på medikamenter og røykte mye hasj, vi fikk inn 2 kilo hasj og 2000 tablette i måneden og hadde det dritmorro, stjal mopeder, gjorde innbrudd og gjorde masse rart. Vi ble tatt for noe av det og jeg var ganske ærlig i avhør og lignende men røpet ingen kamerater eller noe. Jeg ble tatt for 15 ting utav mange hundre ting. I denne tiden var jeg i barnevernet på fosterhjem. Da jeg ble 18 skreiv jeg meg ut av barnevernet og flyttet, jeg roet meg ned med piller og gikk mer på kun røyking, men da begynte jeg heller på speed og alkohol. vi drakk hver dag og stjal vanvittig mye fra butikker og lignende, jeg hadde min bror og kamerater på langvarig besøk og vi hadde det i grunnen dritmorro. det skjedde vanvittig mye fælt som jeg ikke kommer til å si her men det er en ting som jeg angrer på i livet gjennom alt dette her.

En dag beskylte min bror meg for å stjele 0.2gram hasj av han og det blåste til en svær krangel, jeg fant fram et barometer og slo han ned til slutt, traff uheldigvis bakhodet og han ble fraktet til sykehus.

Han anmeldte meg som legembeskadeligse.

Først da når denne saken kom havnet jeg i rette for første gang. alt det andre jeg hadde blitt tatt for var bare et avhør og ei natt i glattcella så var det ut og på an igjen. I retten fikk jeg det fra Legembeskadeligse til legemsfornermelse fordi han provoserte det fram. Jeg fikk 45 dager hvorav 30 dager av de var ubetinget fengsel mens det resterende 15 dagene på prøvetid på 2 år. Jeg sonte 30 dager og røykte hasj og hadde det dritmorro der inne au, blei kjent med nye folk og traff igjen gamle bekjente. Det var selvfølgelig en stokker for meg og jeg ville ikke inn igjen etter det.

Så etter jeg satt inne tok jeg turen til min daværende kjæreste og vi slo opp og jeg flyttet avgårde. etter det jobbet jeg litt på fiskemottak i noen få måneder. I denne tiden så traff jeg ei veldig pen og grei jente gjennom internett som bodde veldig langt vekke. Jeg tok flyturen bort dit og vi traff tonen og ble ordentlige sammen. Vi har nå ei datter sammen og er nå gifte og jeg har sluttet med alt som heter rus. jeg var på fylla i går og det er nå 1.5 år siden jeg har vært full. Vi har etablert oss bra og jeg studerer 3D Design.

 

Det jeg vil fram med denne fortellingen er det at av alle de tingene jeg gjorde så ble jeg tatt for bare noen veldig få av de. Av de jeg ble tatt for så fikk jeg en veldig liten dom, Dommen føltes ikke ut som dom da det er akkurat som en camp leir å være i fengsel.

 

Lønner det seg å være kriminell? ja hvis du har IQ nok til å gjøre det ordentlig og slike ting, hvis du har ordentlige venner rundt deg som gjør dette sammen med deg og ikke noe tull langs veien.

 

Hvorfor har jeg da kuttet ut alt?

fordi nå har jeg ansvar med unge og kone slik at nå kan jeg ikke bare gjøre som jeg vil lengre. Jeg har vokst opp og jeg har hatt en vanvittig morro ungedomstid, det er en vanvittig bra erfaring å ta med seg pga ungen slik at jeg vet ting og vet nøyaktig hvordan dattera mi ser ut HVIS ho skulle komme hjem rusa en dag for eksempel. alt jeg har opplevd hjelper meg bare til å være obs på ting nå i senere tid.

 

Ville jeg gjort alt dette igjen?

Absolutt, hvis jeg hadde vært like gammel som da og ikke hadde noe å ha ansvar over så med glede.

 

Når jeg så denne tråden her så tenkte jeg: å herregud.

så derfor tenkte jeg skulle fortelle dere litt fra en som har sotte i dette som dere tar så tungt og gjerne vise litt at det er ikke ille. de som holder på med det holder på med det fordi det er gøy, det er 50x mer penger enn vanlig jobb i det, det er verdt det fordi man får ikke så strenge dommer og man kan gjøre ting selv om man sitter inne.

 

Det å ha noen i familien eller seg selv som har sotte inne er absolutt ikke noe gøy i den forstand, men det er heller ikke noe i nærheten av som å miste noen i familien (far død for eksempel) det er ingen krise og det er ikke vondt i den forstand.

 

PS: jeg har aldri prøvd heroin... det er stor forskjell på heroin junkie eller en pille dealer eller kriminelle i den forstand...

 

Peace Out

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Hei

Har min kjære som sitter inne, og kan ikke helt forklare hvor mye jeg savner han :(

han har sittet inne i 6.5 mnd no... og har ingen og snkke om dette med . dagene blir så tom og ensome. men føler vi er kommet enda nærmere værandre etter dette skjedde.. og advokaten hans sier han får nok komme ut no til sommeren.. men tørr ikke håpe på det.. men sef. så håper jeg jo sef. på at han får komme hjem da. advokaten hans sa at i værstefall så fikk han 14 mnd. og da kommer han ut 4uker etter han har fått dommen.. kommer aldri helt til og skjønne meg helt på det der... for de sier jo ett fengsels år ikke er 12 mnd.

men om han får komme hjem snart så er han hjemme om 1.5 mnd :) men vil ikke glede meg for mye før han har fått dommen sin..

men det er så utrolig tomt her uten han.. vet ikke hvor mange tårer som har kommet etter han kom inn :(

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...