Gå til innhold

Finnes det egentlig en perfekt mediespiller?


Teac

Anbefalte innlegg

Har brukt iTunes nå i noen år og har vært noenlunde fornøyd. Det er et greit program, men langt i fra perfekt. For et par dager siden ble bibliotek filene ødelagt og nå har jeg lagt iTunes på hylla. Er ute etter en spiller som støtter flac og podkast. Beste alternativet jeg har funnet nå er Songbird, men den støtter ikke podkast. Ganske utrolig. Noen forslag til en god spiller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har brukt Songbird de siste dagene og er i grunn veldig fornøyd. Det er veldig enkelt i tillegg til den overvåker flere mapper for musikk. Eneste er dette med podkast støtte. Utrolig at de ikke finnes noe tillegg.

Prøvde meg på mediamonkey. Et absolutt bra program, men synes det var litt unødvendig omfattende.

Lenke til kommentar

Winamp. Men dette er mitt valg :p

 

Det finnes ikke noen perfekte media-avspiller fordi:

 

  • Enkel i bruk --> Mangler funksjonalitet
  • Mangler funksjonalitet --> avansert meny for å velge enkelt eller avansert skin (knapper)
  • Mange knapper --> Er ikke enkel lenger = bloatware

 

Og man kan gå mange rundturer slik som dette. Uansett krav man stiller til en perfekt software, så vil det gå utover andre egenskaper som igjen gjør at programvaren ikke lenger er perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Winamp til musikk (og spotify åpenbart) og Windows Media Player til video.

 

Winamp fordi den er enkel, med mange utvidelser, og rask, Windows Media Player fordi den fungerer akkurat som en video avspiller burde.

 

Jeg bruker VLC til videoer som ikke lar seg spille i WMP (som er svært sjeldent) men jeg synes VLC er et bra program pakket inn i et forferdelig dårlig grensesnitt. Det er et program som er rett og slett irriterende å bruke.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...