Gå til innhold

Er dette sunn eller anorektisk trening?


Anbefalte innlegg

Kom over dette innlegget fra en blogg:

 

Nå må jeg også legge til at jeg har løpt ganske intensivt i litt over ett år. Kondisjonen min har økt betraktelig, og det har også ført til at jeg kan løpe lenger og oftere.

 

Mandag: Løper 10.5 km. (60 min.) Trener mage i 15 minutter.

 

Tirsdag: Løper 7-8 km. (45 min.) Trener mage i 15 minutter, markløft.

 

Onsdag: Løper 30 minutter (ca. 5 - 5.5 km). Trener mage i 15 minutter, markløft og knebøy.

 

Torsdag: FRI FRA TRENING

 

Fredag: Løper 10.5 km. Trener mage i 15 minutter. Eventuelt push ups.

 

Lørdag: Løper 8 km. Trener mage i 15 minutter.

 

Søndag: FRI FRA TRENING

 

Videre skriver hun hva hun spiser:

 

Frokost: 100-150 gram cottage cheese (er jeg veldig sulten, kan jeg finne på å bruke müsli) med syltetøy.

 

Lunsj: Youghurt Naturelle med banan, og ett-to glass melk

 

Middag: 100-150 gram kyllingfilet, salat (bladsalat, løk, tomat, noen ganger fetaost med oljedressing)

 

Kvelds: Omelett med løk, skinke, gressløk og tomat.

 

Jeg spiser masse bananer. Gjerne før og etter trening. Mest fordi jeg synes det er godt. I tillegg spiser jeg en del brunost, men det vet dere jo.

 

Er ikke dette vanvittig lite??

Har jo sett bilder av denne jenta, og hun er skremmende tynn. Hodet hennes er jo større enn midja. Hun mener at hun, som er 1.70, veier akkurat det hun skal veie i forhold til høyden sin. I tillegg påstår hun at hun hverken går opp eller ned i vekt :ermm:

 

Altså, hensikten med tråden er å skape en diskusjon mot denne løpe-masse-spise-lite-holdningen mange jenter har.

 

Dette må jo snart gå utover de indre organene?

 

I tillegg har jeg lest at man forbrenner mer fett ved å trene alle musklene i kroppen, oftere, enn å løpe. Det betyr jo egentlig at jenter kan få en slak kropp med litt cardio, fordi musklene forbrenner mer fett utover dagen enn en real løpeøkt vil gjøre (hvis treningen KUN består av det).

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg spiser som ett helvette, men jeg trener hver dag! er slank og har gode antydninger til sixpack...

 

dette er anorektisk trening, hun vil ikke greie å fortsette med trening når hun blir eldre, og den naturlige treningsslysten avtar. jeg var slik som du skriver her, i en periode, men når jeg ble eldre, forstod jeg at jeg måtte spise mer for å få overskudd til å gjøre det BRA, på konkurranseløp, osv.

 

dette er syke greier.

Lenke til kommentar

Edit:

nå som jeg leser nærmere på hvor lang tid hun bruker på en mil, osv, ser jeg at hun ikke løper intensivt på øktene sine. noe som gjør at hun ikke ødelegger kroppen sin så mye som om hun hadde trent intensivt.

 

så det blir litt "bedre" sånnsett, men likevel, trener man, må man spise. sånn er det! og det burde noen si til denne jenta, framgang uteblir uten skikkelig med mat til å restituere seg, og det ser man klart her, denne jenta trener mye, men er langt ifra en skikkelig rask utøver innen løpingen. kanskje hun hadde vært så mye bedre og raskere om hun hadde spist mere?

Lenke til kommentar

Nå hører det til historien at hun er dama til en Lars Kristian fra Lillestrøm fk. Det som er så sykt er at det er over 100 kommentarer på det innlegget, derav ca 80 % fraråder henne denne livsstilen, men hennes "bedre" halvdel bare forsvarer det hun gjør.

 

Det er egentlig ganske trist å lese, hun har jo veldig mange yngre lesere som tar til seg dette, iom at i allefall én av kommentarene lyder noe sånt som: Hei dette var en bra plan, vil gå ned i vekt, osv.

 

Ikke skjønner jeg hvordan man kan legge ut bilder av seg selv som TYDELIG viser hvor usunn hun er, iom at kroppen er veldig mager, og tro at hun er normalvektig.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...