Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele analog oppringt linje - hva trengs?


Anbefalte innlegg

Jeg har desverre bare gammel analog linje, og modem (33.3). Ikke kan jeg få ISDN engang (for dålig telelinje...hilsen Telenor). Drit, men sånn er det. Men jeg har flere maskiner, bl.a. en bærbar. Dessuten har dama egen bærbar.

 

Vi har en trådløs ruter idag, som lar oss koble de bærbare til en felles stasjonær pc - som igjen kobler oss på nettet via en software proxy-løsning. Problemet er den stasjonære må stå på "hele tiden", og det blir en jævla dyr og bråkete ruter (strømsluker helt sikker). Hadde vært mye greiere og ikke minst stabilt med en hardware-løsning.

 

Den trådløse løsningen vi har fungerer supert. Men vi trenger altså et ethernet-modem som kobler seg opp på nettet for oss etter behov - automatisk. Et LAN-modem, heter det vel.

 

Hva trenger vi? Har sjekket litt rundt, og de løsningene jeg har funnet virker sinnsykt dyre (3-4000 kroner).. Kjipt, bare for en dum boks som lar oss dele internett via gammel analog linje.

 

Noen som har et forslag til produkt som ikke koster skjorta og som vil fungere for oss? Var en gang i tiden borti en ISDN-ruter, som hadde oppringt analog som "backup" hvis ISDN'en datt ut. Kanskje det finnes noen DSL-gateways med samme funksjon (siden vi ikke har DSL, så ville backupen alltid være i bruk :) )

 

Noen som kan komme med forslag?

 

 

 

 

På forhånd takk,

 

Steve :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...