Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Snus og trening


Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt nå om snus og helseskader, og inntrykket jeg får av kjære internett er at snus faktisk ikke er så farlig. NOen sier det er 98% mindre farlig enn røyk, og noen sier at det ikke er skadelig i det hele tatt. I tillegg står det en rekke steder at snus kun er prestasjonshemmende (i forbindelse med trening) så lenge man har den i kjeften. Er en svært aktiv idrettsutøver, og vil nødig ødelegge noe mer trening enn det jeg gjør gjennom alkoholforbruket mitt.

 

Så før jeg putetr snusen i kjeften tenkte jeg å dobbeltkjekke med trofaste diskusjon.no for å høre hva dere synes;

 

-Er snus prestasjonshemmende? Hvor mye?

-Hvor helseskadelig er snus?

 

:fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja det er vel mye mer nikotin, i snus enn i røyk derfor er det ikke så bra. Blodårene trekker seg sammen når du snuser. Dette er vel heller ikke så bra, men kombinerer du Nikotin og Koffein så burde det vel gå bra?

 

 

 

 

Nikotin: Blodårene trekker seg sammen ergo dårligere sirkulasjon

 

Koffein: Blodårene utvider seg ergo øker blod sirkulasjonen

 

 

 

sikkert et dårlig svar, men det får gå! kan vel få noe nyttig utifra det :)

 

 

Endret av Rulator
Lenke til kommentar

 Tja det er vel mye mer nikotin, i snus enn i røyk derfor er det ikke så bra. Blodårene trekker seg sammen når du snuser. Dette er vel heller ikke så bra, men kombinerer du Nikotin og Koffein så burde det vel gå bra? 

 

 

 

 

Nikotin: Blodårene trekker seg sammen ergo dårligere sirkulasjon

 

Koffein: Blodårene utvider seg ergo øker blod sirkulasjonen 

 

 

 

sikkert et dårlig svar, men  det får gå! kan vel få noe nyttig utifra det :)

Tull, men samme konklusjon. Nikotinet erstatter de oksygenførende cellene i blodet og ergo får du dårlige kondis siden organene ikke får nok oksygen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...