Gå til innhold

Klær og generelle tips til birken


Gjest Slettet-Sd1ovHiU

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Sd1ovHiU

Hei!

 

Jeg skal gå Birkebeinerrennet for første gang, og lurer på tips til valg av klær (bukse og jakke)? Er det noen som har en god anbefaling av skijakke som er "vindtett" i front, men puster veldig bra på hele ryggen?

 

Samtidig lurer jeg på om noen har noen generelle tips til turen?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk gjerne en kondomdress med superundertøy. Du må også huske på at på visse plasser kan det blåse veldig og bli ekstra kaldt, så det er ingen dum ide å ha med en ekstra jakke.

 

Hvis du er bekymret for å se dum ut i en kondomdress kan jeg trøste deg med at veldig, veldig mange bruker dette - uansett om de skal gå fort eller målet bare er å komme i mål (pun).

 

Generelle tips? Det enkleste er rett og slett å gå ditt eget løp. Det er bare dumt å slite seg ut bare fordi du vil ta følge med noen :)

 

-Ta med skismurning, og bruk god tid på drikkestasjoner!

 

Lykke til. Birken er en herlig opplevelse. Uheldigvis kan jeg ikke gå i år :(

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Sd1ovHiU

Takk for gode tips:)

 

Noen som har flere tips? Bare kom med forslag til jakkemodeller osv.

Trenger også litt tips til valg av smøring. Burde man la noen eksperter smøre skiene på dagen man skal gå?

Noen som har noen triks for å unngå ising i smøringen?

 

Også lurer jeg på om noen har noen generelle tips til turen?:)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg ny skijakke for anledning Birken(første år her også)Jakka heter Pro fit fra Swix. Prøvde den i dag og er veldig fornøyd! den er vindtett foran og lufter veldig godt. på ryggen har den et "streth" stoff som lufter veldig godt. Kondomdress er noe mange bruke i Birken. Jeg har ingen selv, men jeg skal kjøpe en på den "messa" i Håkons hallen etter Birken.

 

Jeg kommer til å gå med superundertøy,tights,pro fit jakka fra swix. Jeg anbefaler å skaffe deg en lue fra oslo sportslager eller milslukern. Da får du drikke fra dems drikkestasjoner.

Noe jeg også kommer til å ta med meg i sekken er en "superdrikk"(cola uten kulsyre,kald kaffi og maxim gel(Prøv gel før birken hvis du skal bruke det))

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Sd1ovHiU

Ja, har prøvd gel, bra saker det:) Den jakka høres jo bra ut, hvor mye ga du for den og hvor kjøpte du den?

 

Har dere noen andre generelle tips til turen?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...