Gå til innhold

Hvilke type database bruker Datax Foreningsøkonomi


Anbefalte innlegg

Hei

Hvis spørsmålet ikke passer her så venligst flytt det til riktig sted.

 

Jeg styrer et medlemsregister for en forening jeg er med i og programmet jeg bruker er Datax Foreningsøkonomi fra mamut versjon 7.1 og det fungerer forsåvidt greit. det som ikke er greit er rapportene som følger med. Får ikke trekt ut de dataene jeg vil. derfor er ønsket mitt å bruke Access for å koble til databasen og lage egne rapporter der men jeg klarer ikke å finne ut hvilken type database som programmet bruker. Finner ingen lokal SQL server eller access eller noen annen type database men et sted må jo alle dataene lagres. Er det noen som har oversikt på hvilken type det er og hvor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis spørsmålet ikke passer her så venligst flytt det til riktig sted.

 

Jeg styrer et medlemsregister for en forening jeg er med i og programmet jeg bruker er Datax Foreningsøkonomi fra mamut versjon 7.1 og det fungerer forsåvidt greit. det som ikke er greit er rapportene som følger med. Får ikke trekt ut de dataene jeg vil. derfor er ønsket mitt å bruke Access for å koble til databasen og lage egne rapporter der men jeg klarer ikke å finne ut hvilken type database som programmet bruker. Finner ingen lokal SQL server eller access eller noen annen type database men et sted må jo alle dataene lagres. Er det noen som har oversikt på hvilken type det er og hvor?

 

Hei

Har funnet ut vilken database dette programmet bruker og det er vist Topspeed database som lagrer i TPS filer. Det finnes en odbc til dette database formatet men det koster en del penger. Har lest meg til at det også finnes en versjon til av denne odbc av read only typen og den skal være gratis etter det jeg har funnet ut men det er ikke mulig å finne et sted å laste ned denne. Er det noen her som har oversikt på hvor?

Lenke til kommentar
  • 11 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...