Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rimelig, gjerrig og driftssikker dieselbil til 18åring. MAX 20.000,-


Anbefalte innlegg

Har nå kommet frem til at min Volvo 740GLE er alt for dyr i drift med min kjøring.

Kjørte nesten 16.000km på 6 uker og det går 1,1 liter på mila.

er bortreist på jobb 6 måneder i året, og er på utkikk etter en rimeligere bil (helst turbodiesel). ikke mindre enn 5 seter.

Hvordan er det med årsavgiften på dieselbiler kontra bensin?

Alle forslag mottas med stor takk :)

MAX pris 20.000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kommet frem til at min Volvo 740GLE er alt for dyr i drift med min kjøring.

Kjørte nesten 16.000km på 6 uker og det går 1,1 liter på mila.

er bortreist på jobb 6 måneder i året, og er på utkikk etter en rimeligere bil (helst turbodiesel). ikke mindre enn 5 seter.

Hvordan er det med årsavgiften på dieselbiler kontra bensin?

Alle forslag mottas med stor takk :)

MAX pris 20.000,-

 

Jeg har ikke fått regninga enda, men trur diesel stort sett koster et par hundre ekstra. Årsavgift på standard bensin er vel 2790,- ;)

 

Edit: Skriver som om jeg har diesel, men jeg har altså bensin...

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Årsavgift for diesel er normalt ca. 3100kr. Alle andre er 2700 ca. Biler med partikkelfilter får den for 2700, men det er ingen biler til 20 000kr som har partikkelfilter.

 

(Driftsikker bil til 20 000.. nei nei)

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Det er jo alltid litt gamble med og kjøpe gamle biler, man må hvertfall finn ett velholdt eksemplar med historikk.

Kjøpte selv en 10000,- diesel her, en Citroen Xantia 1.9 TD, har gått 350000km men er meget godt holdt, skal bli spennende og se hvor morro det blir ;)

Hvor skrukyndig er du? Er man helt teoretiker så er ikke gamle biler og anbefale uansett i og med det er bedre og betale avdrag enn verkstedregninger.

Lenke til kommentar

kjøp en mercedes 250 eller 300 diesel. det er stor motor men går billig. 0.6 på mila. ellers har du jo opel astra 1.7 turbodiesel som går veldig billig

Ja jeg har sett litt på de mercedesene men det virker som om de fleste har rustet i stykker.

Men om jeg får tak i et eksemplar som ikke er altfor mye rust på så er det jo ganske aktuelt. men ser at det er både 2.5 og 3.0 liters motor i dem, bruker de da virkelig så lite på mila?

Lenke til kommentar

kjøp en mercedes 250 eller 300 diesel. det er stor motor men går billig. 0.6 på mila. ellers har du jo opel astra 1.7 turbodiesel som går veldig billig

Ja jeg har sett litt på de mercedesene men det virker som om de fleste har rustet i stykker.

Men om jeg får tak i et eksemplar som ikke er altfor mye rust på så er det jo ganske aktuelt. men ser at det er både 2.5 og 3.0 liters motor i dem, bruker de da virkelig så lite på mila?

 

 

ja de gjør faktisk det. kjenner en som akkurat kjøpte en som var 99% rustfri til 18000. kjøpte den av en eldre mann som hadde hatt den i garasjen hver dag siden den var ny

Lenke til kommentar

Ville aller helst sett på billig liten bensinbil, noe ala ford fiesta. Diesel i den prisgruppen er ikke alltid det mest driftsikre :/ dog kan du jo være heldig. feks astra med 1.7d skal være temmelig skuddsikre, men alt kommer jo an på vedlikehold. Ville sett litt rundt på finn og funnet en bil du kunne tenke deg ;)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Ville aller helst sett på billig liten bensinbil, noe ala ford fiesta. Diesel i den prisgruppen er ikke alltid det mest driftsikre :/ dog kan du jo  være heldig. feks astra med 1.7d skal være temmelig skuddsikre, men alt kommer jo an på vedlikehold. Ville sett litt rundt på finn og funnet en bil du kunne tenke deg ;)

Den bilen går som en dass!

 

Hadde heller tatt en Fiesta som du snakker om, snertne biler det, 1.25 literen er faktisk ikke så lat :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...