Gå til innhold

Forskjel på RAM merker?


-kga-

Anbefalte innlegg

jeg har en DDR-DIMM PC2700 512MB DDR som ikke er fra noen spesiell ram produsent.

Vil jeg da merke stor forskjel om jeg bytter den ut med en Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB?

 

 

Min data står somregel konstant på, og blir skjelden restarta, jeg driver lit med 3d modelering for morroskyld og har som oftest en hel del programmer oppe samtidig.

Vile det da vert lurt og kjøpt 1Gb RAM da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rammen din er sikkert bra nok hvis ikke du driver med kraftig OC !

Med lettere FSB OC kan du øke minnebåndbredden en del :wink:

Det klarer også noname brikkene ganske bra.

 

2x512MB ram vil nok hjelpe en del hvis du driver med 3D modellering,

multitasking og AUTOCAD osv.

 

Mvh

Meg

Lenke til kommentar
jeg har en DDR-DIMM PC2700 512MB DDR som ikke er fra noen spesiell ram produsent.

Vil jeg da merke stor forskjel om jeg bytter den ut med en Corsair PC2700 DDR-DIMM 512MB?

 

Nei .. Merkebrikker er IKKE raskere enn NoNamebrikker på samme frekvens. De kan være mer stabile og kan kanskje klokkes lenger ja, men er fremdeles ikke raskere ved samme frekvens/innstillinger. Og 512MB er faktisk 512MB ... uansett hvor den kommer fra.

 

Min data står somregel konstant på, og blir skjelden restarta, jeg driver lit med 3d modelering for morroskyld og har som oftest en hel del programmer oppe samtidig.

Vile det da vert lurt og kjøpt 1Gb RAM da?

 

Om du bruker Win2000/XP, kan du trykke ALT-CTRL-DEL og ta opp "Taskmanager" (heter noe annet om du har norsk Windows). Der kan du sjekke etter om du faktisk bruker oppimot 512MB ram. For om du IKKE gjør det, vil du overhodet ikke merke forskjell ... none-what-so-ever. Hvor mye raskere maskinen blir OM du faktisk bruker opp i mot 512MB og setter inn 512MB nye, vil avhenge litt av hvor mye ram du faktisk bruker. Om du bruker 900MB vil jo det ha større utslag enn om du bare bruker 513MB....

Lenke til kommentar

jeg har en P4 2,4ghz og et asus p4b533-e og jeg har vannkjøling. Jeg får bare klokka til 2,8ghz føre det begyner og bli ustabilt, men prossesoren er langt fra varm.

Kan det være RAMen sin feil?

Ville jeg kanskje kunne kommet over 3ghz med en bedre ram brikke?

Lenke til kommentar
jeg har en P4 2,4ghz og et asus p4b533-e og jeg har vannkjøling. Jeg får bare klokka til 2,8ghz føre det begyner og bli ustabilt, men prossesoren er langt fra varm.

Kan det være RAMen sin feil?

Ville jeg kanskje kunne kommet over 3ghz med en bedre ram brikke?

Ja

Kanskje :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...