Gå til innhold

Kan min gamle ISP hale ut tiden det tar for å skifte ISP?


Anbefalte innlegg

* ISP legger inn isp bytte i jara, henviser til nrdb

* Gammel isp har 14 dager på å godkjenne / avvise isp bytte ordre,

etter 14 dager uten at noe er gjort blir de automatisk godkjent.

Legg forøvrig merke til at gammel isp teknisk sett kan avvise uten grunn / feil grunn,

men hvis det skjer for ofte så blir tante Telenor grinete, og de fleste prøver å unngå

det.

* Hvis gammel isp godkjenner, så kan prosessen starte med at ordren blir sendt til

telemontør firma (eltel, relacom eller sønnico). Hvis det ikke er ekspress, blir det

tatt etter hva de har kapasitet til (som oftest går det bra).

 

Ekspress 5 dager koster for øvrig 5000,- per linje IIRC (enten det eller så var det 7500), og hvis de bruker det for å få opp linjen din vil ISP'en trolig gå i tap på deg de neste 5-10 årene. AKA nær null sjangs at det skjer på en privat linje.

 

Edit: Ved isp bytte må install dato settes minst.. tror det var 21 dager frem i tid. 16 dager for gammel ISP til å evt avvise isp bytt, og så et par dager ekstra.

 

- NRDB kommer først på banen dersom det gjelder fast-telefon, mobiltelefon eller bredbåndstelefon.

- Gammel isp har 7 dager på å nekte isp-bytte, på den syvende dagen blir den autogodkjent. Om gammel ISP nekter må nytt fullmaktskjema legges ved dersom det skal søkes på nytt.

- Når ordren blir godkjent settes det en endelig installasjonsdato. Denne datoen pleier som regel å være den gammel ISP har satt, da dette er med en margin på ca 18 dager. (Denne datoen kan endres såfremt alle parter er enige.)

Endret av Youcef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en uke siden bestilte jeg Nextgentel Next3 jubileumstilbud med 10mbit/5mbit linje til 304kr pr.mnd. Jeg har pr. i dag 2mbit/0,3mbit i fra Eidsiva bredbånd for 299kr pr.mnd.

Hvor fant du det tilbudet? Jeg har i dag et langt dårligere tilbud fra NGT, og kunne gjerne tenkt meg 10 mbit :)

 

Det var vel et jubileumstilbud som de hadde en periode her.

Samt så er jo det han har bestilt en VDSL2 linje.

Lenke til kommentar

* ISP legger inn isp bytte i jara, henviser til nrdb

* Gammel isp har 14 dager på å godkjenne / avvise isp bytte ordre,

etter 14 dager uten at noe er gjort blir de automatisk godkjent.

Legg forøvrig merke til at gammel isp teknisk sett kan avvise uten grunn / feil grunn,

men hvis det skjer for ofte så blir tante Telenor grinete, og de fleste prøver å unngå

det.

* Hvis gammel isp godkjenner, så kan prosessen starte med at ordren blir sendt til

telemontør firma (eltel, relacom eller sønnico). Hvis det ikke er ekspress, blir det

tatt etter hva de har kapasitet til (som oftest går det bra).

 

Ekspress 5 dager koster for øvrig 5000,- per linje IIRC (enten det eller så var det 7500), og hvis de bruker det for å få opp linjen din vil ISP'en trolig gå i tap på deg de neste 5-10 årene. AKA nær null sjangs at det skjer på en privat linje.

 

Edit: Ved isp bytte må install dato settes minst.. tror det var 21 dager frem i tid. 16 dager for gammel ISP til å evt avvise isp bytt, og så et par dager ekstra.

 

- NRDB kommer først på banen dersom det gjelder fast-telefon, mobiltelefon eller bredbåndstelefon.

- Gammel isp har 7 dager på å nekte isp-bytte, på den syvende dagen blir den autogodkjent. Om gammel ISP nekter må nytt fullmaktskjema legges ved dersom det skal søkes på nytt.

- Når ordren blir godkjent settes det en endelig installasjonsdato. Denne datoen pleier som regel å være den gammel ISP har satt, da dette er med en margin på ca 18 dager. (Denne datoen kan endres såfremt alle parter er enige.)

 

Mulig at jeg husker feil på svartid på isp-bytte, men hvis du ikke har erfaring med xdsl.nrdb.no så har det vært en stund siden du var bort i isp bytter :)

Lenke til kommentar

* ISP legger inn isp bytte i jara, henviser til nrdb

* Gammel isp har 14 dager på å godkjenne / avvise isp bytte ordre,

etter 14 dager uten at noe er gjort blir de automatisk godkjent.

Legg forøvrig merke til at gammel isp teknisk sett kan avvise uten grunn / feil grunn,

men hvis det skjer for ofte så blir tante Telenor grinete, og de fleste prøver å unngå

det.

* Hvis gammel isp godkjenner, så kan prosessen starte med at ordren blir sendt til

telemontør firma (eltel, relacom eller sønnico). Hvis det ikke er ekspress, blir det

tatt etter hva de har kapasitet til (som oftest går det bra).

 

Ekspress 5 dager koster for øvrig 5000,- per linje IIRC (enten det eller så var det 7500), og hvis de bruker det for å få opp linjen din vil ISP'en trolig gå i tap på deg de neste 5-10 årene. AKA nær null sjangs at det skjer på en privat linje.

 

Edit: Ved isp bytte må install dato settes minst.. tror det var 21 dager frem i tid. 16 dager for gammel ISP til å evt avvise isp bytt, og så et par dager ekstra.

 

- NRDB kommer først på banen dersom det gjelder fast-telefon, mobiltelefon eller bredbåndstelefon.

- Gammel isp har 7 dager på å nekte isp-bytte, på den syvende dagen blir den autogodkjent. Om gammel ISP nekter må nytt fullmaktskjema legges ved dersom det skal søkes på nytt.

- Når ordren blir godkjent settes det en endelig installasjonsdato. Denne datoen pleier som regel å være den gammel ISP har satt, da dette er med en margin på ca 18 dager. (Denne datoen kan endres såfremt alle parter er enige.)

 

Mulig at jeg husker feil på svartid på isp-bytte, men hvis du ikke har erfaring med xdsl.nrdb.no så har det vært en stund siden du var bort i isp bytter :)

 

Nå har jeg endelig fått linja opp å gå. Kom en postmann i dag tidlig å leverte over modemet, men måtte en tur på jobb så fikk ikke prøvd det ut før i ettermiddag, men det fungerer absolutt bra.

 

761787142.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...