Gå til innhold

Bad company 2: PC eller konsoll?


Anbefalte innlegg

Pc utgaven har den fordelen at maks kart størrelse i multiplayer er 32, mot 24 på konsoll. Etter hva jeg har sett av priser så er pc utgaven billigere, hvor netshop har den hyggeligste prisen (275,- sist jeg sjekket). Konsoll utgaven er ca 100kr ekstra.

 

Eller så blir nok det meste personlige preferanser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikken på PC er på mange spill penere, men jeg er litt lei av å alltid jakte etter det heftigste utstyret for å kunne kjøre på native skjermoppløsning med fet grafikk. Liker å spille å stor skjerm, så jeg kjøpte meg en Dell 30". Når jeg ser jeg må kjøpe grafikk-kort til 8-10 000kr for å få middels framrate gidder jeg bare ikke. Spesielt når prisene på sånne kort omtrent er i fritt fall og man bare etter et par nylanseringer igjen må begynne å gå på kompromisser ift. grafikk. Konsoll er utrolig behagelig i forhold.

 

Var før "tung" PC gamer (FPS) siden Wolfestein kom før Doom i sin tid, og trodde aldri jeg kom til å røre konsoll. Men etter litt trening må jeg innrømme at FPS faktisk går på konsoll også. Tror jeg har det like morro på konsoll som jeg hadde på PC selv om jeg nok spiller litt raskere med mus/tastatur. Man vet jo uansett at alle andre spiller med samme "handikapp", så det er bare å øve. 

 

Konsoll er overlegen på et par faktorer også, i allefall hvis man har stor TV/prosjektor og et bra surroundanlegg. De tyngre våpene på Bad Company 2 kan skremme livet av både meg og 2-3 borettslag i nærheten. Lyden av skudd på et Logitech PC-anlegg høres mest ut som noen klapper seg på magen i forhold....     :tease:

 

Tror ikke det er noe fasit på dette. Man må bare vurdere ut i fra hva slags utstyr man besitter, hva man prioriterer og hva man føler seg fortrolig med. 

 

 

Lenke til kommentar

Pc utgaven har den fordelen at maks kart størrelse i multiplayer er 32, mot 24 på konsoll.

Jeg har både PC og PS3 versjonen. Kartene er de samme. Det er kun antall spillere som er forskjellen. Min påstand er at noen av kartene egner seg dårlig for 32 - player på PC. Det er rett og slett for mye folk på en del Rush maps.

 

Ettersom jeg bare har ett Geforce 8800 GT kort så oppfatter jeg grafikken på PC som bare minimalt bedre enn på PS3. Med ett bedre grafikkort vil selvsagt det være større forskjell.

Lenke til kommentar

Pc utgaven har den fordelen at maks kart størrelse i multiplayer er 32, mot 24 på konsoll.

Jeg har både PC og PS3 versjonen. Kartene er de samme. Det er kun antall spillere som er forskjellen. Min påstand er at noen av kartene egner seg dårlig for 32 - player på PC. Det er rett og slett for mye folk på en del Rush maps.

Av det jeg har testet til nå, mest conquest og kun litt rush, så syntes jeg kartene ofte virker tomme. Har da kun spilt på 32 spillers kart, og serveren hadde stort sett 30-31 spillere når jeg logget på. Mye av dette kan også være at jeg normalt spiller på 64 spillers kart i BF2(142), slik at det er en vanesak.

Men selv om kartene virker tomme så forhindrer ikke det fienden i å enkelt finne meg og gjøre kort prosess i sveitser ost konverteringen ;) Blir heldigvis litt bedre etter hvert som jeg lærer kartene å kjenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...