Gå til innhold

Trenger mailprogram og SMTP-server for egen PC


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger et e-mail program hvor jeg kan skrive inn adresser og innhold på kommandolinjen i et "dos-vindu". Jeg trenger også et SMTP serverprogram. Begge deler skal kjøres på egen PC med Win XP.

 

Jeg har forsøkt med 'Blat' og 'ArGoSoft Mail Server', men får det ikke til å funke. Noen som vet om noen andre greie programmer, eller som kan hjelpe meg med de to nevnte programmene?

 

Lars H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja skal se om jeg får tid til og sette sammen noe.

 

Jeg trenger et e-mail program hvor jeg kan skrive inn adresser og innhold på kommandolinjen i et "dos-vindu"

Skal være greit og skrive dette,hvorfor kommandolinjen?

Lage et program for gøy som sender mail med gmail,med en grei GUI versjon.

pymail1.th.png

 

Python har flere løsninger for og kjøre en SMTP server,skal se litt på dem.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre slikt på nytt? Det finnes plenty med SMTP-serverprogramvare, og også mail klienter. Det er lite nyttig å lære fra selvutvikling av slik programvare.

Hva tråden har med programmering å gjøre, er da også litt av et mysterium.

 

http://sourceforge.net/search/?type_of_search=soft&words=smtp+server

 

Hva slags problemer har du med BLAT, Getmail og lignende?

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Jeg var vel litt uklar i første innlegg. Jeg har et script fra Scriptftp.com som regelmessig sjekker om noe er endret (hacket) på hjemmesiden min. I dette scriptet kan jeg med en EXEC kommando kalle opp f.eks Blat på samme måten som jeg hadde brukt kommandolinjen for Blat, for å sende meg en mail om at noe er suspekt på hjemmesiden min.

 

jeg tror jeg har kontroll på Blat nå (men ikke sikker), men mailserveren er jeg mer usikker på. Loggen for den sier at meldingen blir sendt, men jeg får ingen mail. Så, forslag til en annen mailserver enn ArGoSoft Mail Server?

 

Kanskje dette er postet i feil underforum, hvor skulle jeg postet?

 

Lars H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...