Gå til innhold

Hva spiller du nå, og hvordan går det?


Anbefalte innlegg

I Litteratur-forumet har vi en lignende tråd om bøker, så jeg tenkte det kunne være morsomt å lage en om spill. Kort og enkelt, hva spiller du, og hvordan går det?

 

Jeg spiller tre ganske ofte.

 

Castlevania: Harmony of Dissoance er gode, gamle Metrovania i samme stil som Symphony of the Night, men på DS. Man utforsker slottet til Dracula (logisk nok), kverker alt mulig av spøkelser, udøde og skrømt og forsøker å finne ut av dette rotet. HoD er ikke favoritt-Castlevania'en min, men definitivt bedre enn mye annet tull der ute. Det er ikke uten grunn jeg har seks Castlevania-spill liggende, og har sterk trang til å kjøpte Portrait of Ruin og Order of Ecclesia. Hadde begge to, men gikk lei av PoR etter at jeg gikk gjennom det på den vanlige måten, og OoE ble for vanskelig. Men nå vil jeg ha en utfordring... :cool: Har utforsket litt over 60% av slottet, men sitter fast. Men, men, da fikk jeg i det minste utfordringen jeg lengtet etter. :p

 

Metroid: Fusion er interessant nok. Mange av dere tenker nok Metroid Prime og førsteperson når vi sier Metroid, men dette er skikkelig old-school 2D plattform. Stilen minner mye om Castlevania: Harmony of Dissonance, logisk nok siden HoD og en rekke andre Castlevania-spill er direkte inspirert av Metroid i første omgang. Men kopier er jo en ting. Originalen er noe helt annet. Uansett hvor høyt jeg elsker å jakte på Dracula, enten det er med Nathan i Circle of the Moon eller Shanoa i Order of Ecclesia har de ingenting å stille opp mot Samus Aran. Hun er og blir dronningen. :D Disse spillene er så bra at jeg tilgir henne Metroid Prime. :p (og jada, har selvsagt Metroid: Zero Mission liggende klar når jeg er ferdig med Fusion.)

 

Har ikke kommet så langt ennå siden jeg sitter fast i Castlevania og vil fullføre det først, men det neket klarer vel ikke kverke x-viruset på egenhånd... :p

 

Allods Online er MMORPG på sitt middels. Selve spillet er på sitt beste, men de har rotet det til med en Cash Shop som truer med å ødelegge hele spillet for mange spillere, inkludert undertegnede. Selve spillet er gratis, men får du løper unna i panikk når du hører "gratis MMORPG" bør du få med deg at de prøver en annen markedsføring enn f.eks WoW og LotRO. I stedet for en abonnentsavgift kjøper vi ting i en butikk i spillet for ekte penger. Og jada, vet det høres tvilsomt ut, men de sier det funker. Fortsatt er prisene for høye for meg, men senkes de kan det bli ganske interessant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dirt 2: Lei av å spele same bane igjen og igjen...og igjen. Ellers er det eit genialt spel, har spesielt sansen for rally og trailblazing. Offroadløpa kunne eg fint klart meg uten, men det blir kanskje ein smakssak.

 

Driver på med samme som deg! Er hekta på Rally og Trailblazer, men er lei av å spille Hairpin Run om og om igjen!

Lenke til kommentar

Sins of a Solar Empire:

Har spilt det i noen uker kanskje mnd og blir aldri lei, elsker det spillet og koser meg når jeg først sitter meg ned og forsetter hvor jeg slap sist. Siden brettene jeg spiller er relativt store så tar et game timer. Holder på med et savegame som jeg har spilt i 7 timer så langt og forsatt ikke vunnet.

Så til alle dere som elsker sci-fi strategy spill, så burde dere prøve ut Sins!

 

Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony

Har spilt igjennom The Lost and Damned og var spent da TBoGT kom ut.

Vet ikke helt hvilken av de jeg liker best, men tror jeg holder en ekstra knapp på TBoGT, liker bilene og at man har fallskjerm =) For å ikke røpe så altfor mye heh.

 

World of Warcraft:

Spillet trenger vel ikke noe spesiel introduksjon siden jeg regner med de fleste vet om det spillet og hva det går ut på ;p

 

StarCraft 2 Beta:

Var så heldig å få en key. Så om dagene prøver jeg å få spilt så mye av SC2 som mulig, og må bare si sweeeeeett, elsker elsker elsker Starcraft universet og gleder meg som en unge til fullversjonen er ute.

Er en fryd å se hvor lekkert spillet er.

Lenke til kommentar

PS3:Far Cry 2

 

Nettop invistert i dette spillet. Virker litt svakere enn MW2 som jeg er "ferdig" med, men underholdene nok så langt

 

PS3:Bioshock

 

Fikk med meg at 2'eren hadde kommet nå nylig, og siden det hele tiden sammenlignes med at det ikke var like bra som 1'eren bestemte jeg meg for å teste dette. Har enda ikke kommet i gang, men tror det skal bli bra!

 

WII:Super Mario Bros

 

Genialt spill. Spiller stort sett (bare) 2player, og det er skiiit vanskelig. Enkelet ganger er det helt umulig å spille 2 stk. Da må ofte en ofres for at vi skal komme oss videre. Gøy :)

Lenke til kommentar

Interessant tråd :)

 

FF13:

Svært gjennomført rent teknisk, og veldig gode produksjonsverdier slik vi alltid får av Squeenix. De har endret på mye, spillet er ultra-lineært og mer arkadeaktig enn noensinne, med full helbreding mellom kamper og stjernerating for hver kamp.

 

Spillet føles svært annerledes enn de tidligere FF-spilla, men jeg digger det. Kampsystemet er til nå svært morsomt og uvant intenst, uten pause-funksjon og ATB-system som går svært kjapt er dette det første FF-spillet som faktisk har adrenalin-kick å by på.

 

Historien liker jeg også godt til nå, men et par av skuespillerne er horrible. Spillet bærer også svært sterkt preg av å være oversatt fra japansk, dialogen kan til tider være litt ... pinlig. Men man blir kjapt vant til dette, og selve historien virker både original og dyp.

Lenke til kommentar

Street Fighter IV

Har spilt dette jevnt og trutt i snart et år, og interessen holdes enkelt ved like iom. at det finnes et Oslo-basert miljø som spiller dette kompetativt. Flere SF4-turneringer er rundt hjørnet (mer info på R1KO-forumet), og dette kommer nok til å bli de siste før arvtageren Super "Street Fighter 4" tar over.

Lenke til kommentar

Bra tråd!

 

Battlefield BC2 - PS3 Akkurat begynt å spille, veldig underholdende MP- del!

Fifa 10 - X360 Spilt jevnt og trutt siden release. Blir mest med jevngode venner :)

FM 2010 - PC Går en del timer her og :)

Heavy Rain - PS3 Akkurat begynt på andre gjennomspilling, stortrives!

Lenke til kommentar

The Last Remnant (PC) - verdens mest undervurderte spill? 66% på Metacritic, 95% hos meg:-) Tilhører sjangeren JRPG, er lagd i Unreal Engine 3 og ser dermed helt fabelaktig ut, og har interessante spillmekanismer. Kampene er rundebaserte/turbaserte, men er likevel fulle av action. I kampene kan man kontrollere flere "gjenger" med et visst antall folk i hver (flere gjenger og flere folk etterhvert som man når høyere nivå). Foran hver runde velger man hva hver gjeng skal fokusere på. Når det er gjort startes runden og da gjelder det å følge med. I de fleste kamper vil man få mange muligheter til å gjøre ekstra skade ved å trykke på rett knapp i tide, og komboer er mulig. Denne bonusskaden er ofte det som skal til for å knekke en motstander som egentlig er i sterkeste laget. Du kan grave etter skatter, planter, mineraler, etc ved hjelp av et Digger-vesen. Vesenet går opp i level ved bruk, noe man lærer seg å sette stor pris på siden det kun kan brukes et nivå-begrenset antall ganger hver gang man går inn i et område. Alltid like surt å snuble over noe spennende langt inne i ei gruve bare for å innse at man må ut og inn igjen for å få nye grave-muligheter. Men uansett en artig måte å gjøre det på. Har kommet til byen Elysion nå, ser ut til å være den største sålangt, og sikkert full av spennende ting å utforske.

 

Final Fantasy X (PS2) - kjøpte det for årevis siden men har ikke fått tid til å spille det seriøst før nå. Herlige greier! Skulle ønske vestlige utviklere også tok seg bryet med å gi spillene sine "det lille ekstra". Tenker da på f.eks. Blitzball, som er et ganske avansert spill i spillet og gir avveksling når man blir litt lei slåssing. Ligasystem, cup, turneringer og ting å vinne som er nyttige i hovedspillet. I tillegg finnes Chocobo-kappløp, monsterjakt, etc. Glemmer heller ikke første gang jeg traff på en sandorm. Mine tre utvalgte stod og ante fred og ingen fare da monsteret plutselig slukte en av dem, med hud og hår, slik at jeg måtte kjempe i flere runder med bare 2 karakterer i stedenfor 3. Heldigvis ble den uheldig spyttet ut etterhvert og kunne gjenoppta sin kamp. Måten man oppgraderer spillfigurene sine på (Sphere Grid) er også genialt. Også CGIene da. Er for øyeblikket i Calm Lands (Calm Fields?) og prøver å samle opp ti Marlboro. Ikke sigarettmerket, men et grusomt monster med tusenvis av tentakkeløyne og en gigantisk munn. Monsterets farligste angrep: Bad Breath...

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...