Gå til innhold

Hjemmekinoanlegg 10000-15000


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe i dag, og har tenkt å kjøpe meg en receiver (surround) og to fronthøytalere, og så bytte ut med center og bakhøytalere senere.

Har hørt mye bra on Onkyo receivere. Vil ha en som er svært bra og som jeg kan ha noen år. I og med at jeg ikke har noe anlegg nå og noe jeg kan sammenligne med, blir nok alt bra, men jeg vil ha et par gode fronthøytalere også. Skal brukes til både film og musikk og kanskje en del spill.

Har sett litt på denne siden: http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/

Noen som kan anbefale meg en god receiver og en god receiver, gjerne Onkyo?

Har også blitt anbefalt surround.no , men jeg aner ikke hva som er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å foreslå ting til folk som ikke vet hva de vil ha.

Mye/lite bass

Mye/lite mellomtone

Skarp/Tilbakelent diskant

Noen preferanser?

 

Jeg har selv Yamaha RX-V765, utvalgt etter å ha hørt på mange forskjellige merker i prisklassen rundt 5000kr. Valgte den fordi den hadde best og mest behagelig lyd i mine ører.

Har også et par Jamo e-850, valgt fordi de har mye bass i forhold til størrelsen, det er ingen som tror at de klarer å være så voldsomme. Uten å ofre mellomtone eller diskant.

Disse har gått ut av produksjon, men Jamo c-607 skal være tilsvarende, bare større.

Evt så er ikke B&W DM684/683 så ulike disse.

 

Der har du et oppsett med voldsom filmlyd, veldig tydelig og artikulert mellomtone, og noe tilbakelent diskant. Dog ikke så veldig nabo-vennlig :whistle:

Så kan det hele tilpasset med både equalizer for hver enkelt høyttaler, og en tone-kontroller for hele systemet i forsterkeren.

Lenke til kommentar

Vanskelig å foreslå ting til folk som ikke vet hva de vil ha.

Mye/lite bass

Mye/lite mellomtone

Skarp/Tilbakelent diskant

Noen preferanser?

 

Jeg har selv Yamaha RX-V765, utvalgt etter å ha hørt på mange forskjellige merker i prisklassen rundt 5000kr. Valgte den fordi den hadde best og mest behagelig lyd i mine ører.

Har også et par Jamo e-850, valgt fordi de har mye bass i forhold til størrelsen, det er ingen som tror at de klarer å være så voldsomme. Uten å ofre mellomtone eller diskant.

Disse har gått ut av produksjon, men Jamo c-607 skal være tilsvarende, bare større.

Evt så er ikke B&W DM684/683 så ulike disse.

 

Der har du et oppsett med voldsom filmlyd, veldig tydelig og artikulert mellomtone, og noe tilbakelent diskant. Dog ikke så veldig nabo-vennlig :whistle:

Så kan det hele tilpasset med både equalizer for hver enkelt høyttaler, og en tone-kontroller for hele systemet i forsterkeren.

 

Hvilket oppsett med voldsom filmlyd og lite nabo-vennlig, er det du sikter til? Ditt oppsett eller noen av mine forslag?

Lenke til kommentar

Da hadde jeg i hvert fall ikke valgt Onkyo, da de er svake på lydkvalitet, spesielt på lav volum og i stereo. Du har også valgt noen av de største høytalerne Dali leverer, som er litt bakvent om du skal passe på naboer. Derfor jeg antog at filmlyd var det du var ute etter.

 

Denon AVR-2310

og

Dali Ikon 5

 

eller

 

Dynavoice Definition DF-6

og

Pioneer LX-52

 

Er to gode oppsett, klarer ikke helt å bestemme meg for hvem av dem jeg vil kalle best.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Det er to oppsett med veldig god lydkvalitet, men de trenger begge en sub for å være det ultimate i film. Egentlig hadde jeg hatt lyst til å pare Pioneeren med ikon, men da gikk det en del over budsjett :tease:

 

Men uansett hvem av disse komboene du velger, tror jeg nok du vil få veldig bra lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...