Gå til innhold

Hjelp med Ps3 Online- router Speedtouch ST780


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil spille online med Ps3 min og jeg har Speedtouch ST780. Jeg får Mislykket Nat-tingen. Jeg har vært inne på 10.0.0.138 ög prøvd og opne.

 

jeg har gjort etter det som stod på Port forward. Og har gjort allt.

 

Men får forstatt mislykket og har prøvd med kabel og tråløs. Ingen ting blir bedre. Er det noen som kan hjelpe meg?

 

 

Plizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En såpass ny speedtouch er jeg overbevist støtter uPnP.

 

Slå på uPnP i routeren, fjern alle portforwardinger til PS3 og kjør nettverktesten en gang til på PS3. Se så om den sier uPnP OK og fortell oss hva den sier på NAT Type.

 

Har do et modem eller en router til, eller er speedtouchen den eneste komponenten mellom PS3 og pluggen i veggen ?

Lenke til kommentar

En såpass ny speedtouch er jeg overbevist støtter uPnP.

 

Slå på uPnP i routeren, fjern alle portforwardinger til PS3 og kjør nettverktesten en gang til på PS3. Se så om den sier uPnP OK og fortell oss hva den sier på NAT Type.

 

Har do et modem eller en router til, eller er speedtouchen den eneste komponenten mellom PS3 og pluggen i veggen ?

 

Testen står UPNP tigjenelig, men den står tigjenlelig også uten portforwardinger me forsatt mislykket nat type. Som kommer opp nede (80321008) Eller ka det sku stå der,

 

Vi har den speedtouchen som er den eneste komponenten mellom PS3 og pluggen i veggen.

 

Men når jeg tar "navnet" Til ps3 som legge til portene, kommer det opp Unknown-00-17-f2-51-e5-dd. Hva er det?

 

I mårra skal jeg prøv å legg ut bilda om kordn det ser ut/eller kordan æ har gjort det ^^

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Testen står UPNP tigjenelig, men den står tigjenlelig også uten portforwardinger me forsatt mislykket nat type. Som kommer opp nede (80321008) Eller ka det sku stå der,

 

Vi har den speedtouchen som er den eneste komponenten mellom PS3 og pluggen i veggen.

 

Men når jeg tar "navnet" Til ps3 som legge til portene, kommer det opp Unknown-00-17-f2-51-e5-dd. Hva er det?

 

I mårra skal jeg prøv å legg ut bilda om kordn det ser ut/eller kordan æ har gjort det ^^

 

Upnp skal være tilgjengelig for da kan PS3 åpne de portene den vil selv, da skal du ikke trenge å åpne dem manuelt.

 

Veldig greit hvis du kan notere nøyaktig slike feilkoder for da er det kanskje mulig å google dem. Veldig uvanlig at NAT testen feiler.

 

"Unknown-00-17-f2-51-e5-dd" - Tallene er MAC adressen til PS3

 

Har du andre trådløse enheter som fungerer greit ?

Lenke til kommentar

Ingen kan spille online her, verken data og ps3 :(

 

Har du ikke nett tilgang i det hele tatt da eller ? PSN-store og WEB ?

Virker som det er noe fundamentalt galt som ikke kan fikses med noe portforwarding.

 

Hvilken nett-leverandør har du da ?

 

Vi får nett og logget på network og får alt men utatt når jeg møter og spill online.

 

Jeg trur vi har telenor som levendør ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tro noe annet enn at det må være portforwardingen på routeren som er gal.

Foreslår du sletter alle sammen, evt resetter innstillingene på routeren.

 

Jeg vet ikke om den mister kontakten med Telenor hvis du tar en "fabrikk-reset", så jeg kan ikke anbefale det uten videre. Telenor vet nok om det går greit.

 

Routeren din er smart og kjører portforwarding basert på MAC adressen så normalt skulle du slippe å sette fast IP på PS3 også.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tro noe annet enn at det må være portforwardingen på routeren som er gal.

Foreslår du sletter alle sammen, evt resetter innstillingene på routeren.

 

Jeg vet ikke om den mister kontakten med Telenor hvis du tar en "fabrikk-reset", så jeg kan ikke anbefale det uten videre. Telenor vet nok om det går greit.

 

Routeren din er smart og kjører portforwarding basert på MAC adressen så normalt skulle du slippe å sette fast IP på PS3 også.

 

 

Ok, takk at du prøde å hjelp : )

Lenke til kommentar

Bruker selv WLT780 med standard instillinger og firewall deaktivert uten noen problemer. Prøv å skru av firewall og/eller reset til fabrikkinnstillinger som nevnt ovenfor.

 

Pappa har også WLT780 og alt fungerer bra, men skal prøv om en stund å resett, jeg er 13 år og må spør om det først ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan det være kordan software release? Hos mamma har trur jeg den har på 6.2.35.0 og pappa har 7.4.4.7?

 

Det kan han noe med saken å gjøre men rimelig vanskelig å svare på hvis man ikke har release-dokumentene til de forskjellige firmwarene foran seg. Hvis du tør å prøve deg på en oppgradering så kjør på.

Lenke til kommentar

Kan det være kordan software release? Hos mamma har trur jeg den har på 6.2.35.0 og pappa har 7.4.4.7?

 

Det kan han noe med saken å gjøre men rimelig vanskelig å svare på hvis man ikke har release-dokumentene til de forskjellige firmwarene foran seg. Hvis du tør å prøve deg på en oppgradering så kjør på.

 

 

Ok,

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

IKKE skru på "Extended Security settings" det vil antagelig hindre PS3'n å bruke uPnP.

 

Den er ikke market her nei.

 

Men kan det være med passord type eller, pappa har wep og vi har saånn wap eller no wap2 huska ikke helt

 

PS: har ennda ikke oppdatert ennda modemet

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...