Gå til innhold

iPad vs ...?


Anbefalte innlegg

Hva skal jeg kjøpe hvis jeg ikke vil ha iPad, men vil ha en tablet i ca samme gate? Jeg setter pris på stilrent design, menysystem som er responsivt og lett. Mye som på iPad, men hva skal jeg velge hvis jeg vil ha en mer åpen plattform? Helst en med 3G-funksjonalitet:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal jeg kjøpe hvis jeg ikke vil ha iPad, men vil ha en tablet i ca samme gate? Jeg setter pris på stilrent design, menysystem som er responsivt og lett. Mye som på iPad, men hva skal jeg velge hvis jeg vil ha en mer åpen plattform? Helst en med 3G-funksjonalitet:)

Stilrent design? Responsivt og lett menysystem? Apple er så vidt jeg vet de eneste som har noe slikt per idag.

Lenke til kommentar

Dei fleste pc-ar er mykje betre (til tunge oppgaver) men sjølv om det ser ut som mange har brukt fingrene på skjermen så går det ikkje så veldig bra :nei: selv tviler jeg på at nokon har lakt noko som er så unikt, enkelt og brukervenlig som iPad, men du må bare si ifra vis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Slate er vel ute av bildet, da denne kjører W7?

 

Edit: Det negative med Lenovo U1 er vel batteritiden (5 timer aktivt bruk, 60 timer standby mot 10 timer aktivt bruk og 1 måned standby på iPaden), lagringsplassen (16 gb mot 64gb på iPaden) og den er litt dyrere enn 64gb iPad modellen.

Endret av SoapyAsHell
Lenke til kommentar

De sterkeste konkurrentene er vel Archos 9 som er en ren tablet som kjører Win7, eller (hvis du er mer ute etter en e-book) så kan du sjekke Sony Reader PRS-600 - eller Kindle, selvsagt.

 

Det første du må spørre deg er hva du faktisk vil gjøre med dingsen? Bare ha den? Eller bruke den til noe konkret - isåfall; hva? Kort fortalt er det når du har funnet ut hva ditt behov er, at du kan begynne å lete etter hva som passer deg best. Selv har jeg en snikende følelse av at veldig mange kommer til å kjøpe iPad, bruke den i to uker for så å legge den i en skuff, ganske enkelt fordi de ikke har bruk for den, eller at den ikke er optimal til hva de vil bruke den til.

 

 

Lenke til kommentar

Hva skal jeg kjøpe hvis jeg ikke vil ha iPad, men vil ha en tablet i ca samme gate? Jeg setter pris på stilrent design, menysystem som er responsivt og lett. Mye som på iPad, men hva skal jeg velge hvis jeg vil ha en mer åpen plattform? Helst en med 3G-funksjonalitet:)

Stilrent design? Responsivt og lett menysystem? Apple er så vidt jeg vet de eneste som har noe slikt per idag.

 

nåh..

Stilrent design, responsivt og lett menysystem = Apple har sin versjon, alle er betatt og har gjort det til en standard. Det kan være dritt - det ér en vanesak.

Lenke til kommentar

De sterkeste konkurrentene er vel Archos 9 som er en ren tablet som kjører Win7, eller (hvis du er mer ute etter en e-book) så kan du sjekke Sony Reader PRS-600 - eller Kindle, selvsagt.

 

Det første du må spørre deg er hva du faktisk vil gjøre med dingsen? Bare ha den? Eller bruke den til noe konkret - isåfall; hva? Kort fortalt er det når du har funnet ut hva ditt behov er, at du kan begynne å lete etter hva som passer deg best. Selv har jeg en snikende følelse av at veldig mange kommer til å kjøpe iPad, bruke den i to uker for så å legge den i en skuff, ganske enkelt fordi de ikke har bruk for den, eller at den ikke er optimal til hva de vil bruke den til.

 

 

 

Fremfor å drive avhør og etteretning kan du foreksempel liste opp modellene i kategorien du har tro på. Slik kan trådstarter google opp selv og finne den som passer han best. Det er jo han som skal ta valget.

Lenke til kommentar

Eg har prøvd ein laptop, eller kanskje det var netbook, trur ikkje det var så stor. Uansett så kan ein vri skjermen på den og bruke touch, den har tastatur som kan brukast i "normal" modus. Den blir kanskje litt tjukkare enn ein iPad i den modusen, men sidan du kan installere akkurat kva du vil av operativsystem utan tåpelige begrensingar, er den jo allsidig og fin. Hugsar ikkje kva produsent det var, nokon som kan hjelpe litt der?

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=-5DYuVN6nuY&feature=related

 

Den ser jo ufattelig mye kulere ut enn ipad da..

men prisen blir vel deretter.

Den ser ganske lik ut iPad, bortsett fra et jævli treigt user interface. Alle konkurrenter til Apple har en lei tendens til å komplisere ting for mye, og ikke tenke på optimalisering. Jada, det finnes tableter med mer minne og bedre prosessorer, men det hjelper lite når OSet er laggy som f. Jeg kunne aldri brukt en tablet slik som den, da skal en tablet kunne fungere i praksis etter min mening må alt føles snappy og naturlig. Apples iPad er det eneste eksempelet jeg har sitt per idag som har en superrask og snappy brukeropplevelse.

 

At det er lukket bryr meg egentlig midt bak. Det finnes over 140 000 apps i App-Store, og i motsetning til Android Market hvor det (ukontrollert) kommer virus og dritt, så synes jeg det er bra å ha en viss kontroll på ting. Programpakken til Apple tilfredsstiller mine behov, ser jeg ingen grunn til å klage.

 

Eneste jeg savner er multitasking, noe som jeg håper kommer til sommeren når iPhone OS oppdateres til v.4.

Lenke til kommentar

Eg har prøvd ein laptop, eller kanskje det var netbook, trur ikkje det var så stor. Uansett så kan ein vri skjermen på den og bruke touch, den har tastatur som kan brukast i "normal" modus. Den blir kanskje litt tjukkare enn ein iPad i den modusen, men sidan du kan installere akkurat kva du vil av operativsystem utan tåpelige begrensingar, er den jo allsidig og fin. Hugsar ikkje kva produsent det var, nokon som kan hjelpe litt der?

Den formfaktoren har ingen fremtid. At maskinene er uten begrensninger er irrelevant, operativsystemene du kan installere på maskinene er uansett ikke optimalisert for touch, med mulig unntak av Windows 7 som har gjort små endringer i grensesnittet for å gjøre touch mindre frustrerende. At du kan snu skjermen og bruke touch er ingenting annet enn en gimmick. Nei, da velger jeg glatt en iPad, samme hvor "begrenset" den er.

 

Apple er dessverre det eneste selskapet som ser ut til å være i stand til å levere revolusjonerende brukeropplevelser. Jeg har sagt før at de fleste andre produsenter i den bransjen selger teknologi, Apple selger brukeropplevelser.

 

Når det er sagt så ser jeg frem til endel andre tablets som er på vei, men av det jeg har sett så langt så er Apple langt, langt foran i løypa, selv om iPad er både "begrenset" og mangler massevis av I/O-plugger. Eller kanskje nettopp derfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...