Gå til innhold

Blazer innen fredag...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet om en forretning i hovedstaden som kan finne på å ha helt vanlige blazere?

 

Jeg skal i et uformelt selskap på fredag, og synes blazer og silkeskjerf kunne passe.

 

Overraskende nok er det vanskelig å få tak i en klassisk navy blazer i Oslo, etter min erfaring fra i går.

 

For deg som er ukjent med den klassiske blazeren:

dakmfaacp.jpg

 

Jeg er ikke interessert i å gi fire tusen for en vanlig marineblazer (som ikke en gang har skikkelige messingknapper) da den skal brukes uformelt til bomullsbukse. Jeg lever etter regelen at klasse skal matche plaggene i mellom, like mye som fargene. Man kan heller pynte med et skikkelig slips eller scarf.

 

Noen som vet om en forretning i hovedstaden som kan finne på å ha helt vanlige blazere? (Alt jeg finner er overprisede fabrikksjakker med håndsømetterlikninger - gjerne i skinnende stoffer *grøss*)

 

M.V.H. Aron

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...............Jeg er ikke interessert i å gi fire tusen for en vanlig marineblazer.........................Alt jeg finner er overprisede fabrikksjakker med håndsømetterlikninger - gjerne i skinnende stoffer *grøss*

 

Du vil ikke bruke mye penger på det, men samtidig forventer du å finne noe annet enn jakker med maskinsøm? Lykke til du...

 

 

 

Av forretninger kan jeg vel nevne Follestad, Ferner, Gunnar Øye osvosv.... Alle de vanlige herrebutikkene.

 

BTW, litt lenger opp mot National fra Ferner ligger en herreforretning som heter The Player (grøss, for et navn), som har ryddesalg. Det kan vel være du finner noe litt bedre enn du ville gjort i den opprinnelige prisklassen du hadde tenkt deg der. Kjøpte et slips der her om dagen, og det så hvertfall ut som om de hadde noe greit der...

Lenke til kommentar

Du vil ikke bruke mye penger på det, men samtidig forventer du å finne noe annet enn jakker med maskinsøm? Lykke til du...

 

Av forretninger kan jeg vel nevne Follestad, Ferner, Gunnar Øye osvosv.... Alle de vanlige herrebutikkene.

 

BTW, litt lenger opp mot National fra Ferner ligger en herreforretning som heter The Player (grøss, for et navn), som har ryddesalg. Det kan vel være du finner noe litt bedre enn du ville gjort i den opprinnelige prisklassen du hadde tenkt deg der. Kjøpte et slips der her om dagen, og det så hvertfall ut som om de hadde noe greit der...

 

Haha, jeg ønsker ikke håndsøm, jeg vil bare helst slippe de grusomme håndsømetterlikningene til bl.a. "Tiger" som mest ser ut som en tråklesøm fra en dårlig symaskin betjent av en full apekatt. Det blir rett og slett for overdrevet, som når rånere setter gigantiske endestykker på eksosrøret...

 

Follestad, ferner o.s.v. har bare dressjakker i diverse "gøyale" stoffer. Det jeg er på jakt etter er en noenlunde klassisk navy-blazer.

 

Takk for tipset, skal sjekke The Player.

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt vært i øverste etasje på Ferner? I så fall ville du visst at det ikke akkurat er så veldig mange "gøyale" stoffer der. Sist jeg var der (en ukes tid siden) så jeg hvertfall en navy blazer med messingknapper.

 

Hvis du ikke vil at sømmen skal synes er det jo bare å kjøpe en jakke uten pick stitching. Det er ikke akkurat vanskelig å få tak i, ettersom det er mye vanligere med dresser uten.

 

Et tips hvis du ikke finner en blazer med messingknapper er å kjøpe en med vanlige knapper, og få en skredder/mor til å sette på messingknapper for deg.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...