Gå til innhold

Hvordan komme seg til Midtøsten?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Om en måneds tid skal jeg møte en venn i Tyrkia, på grensen til Iran, Irak eller Syria, alt etter hvor vi velger å dra først. Men da jeg har ganske så lite penger, og det blir veldig smalt budsjett på reisen vår, er jeg ute etter en billig og forholdsvis grei måte å komme meg dit på i begynnelsen av april.

 

Hva tror dere om å finne en billigbillett til Kypros, ta båten over til Tyrkia og en buss dit jeg skal møte kompisen min? Alternativt fly direkte, selvfølgelig, men det blir kanskje litt i dyreste laget? Og så har jeg også tenkt på å kjøpe en interrailbillett, og komme meg ned dit så fort som mulig, men tenker det kan ta noen dager og bli litt slitsomt. Har dere noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, tror jeg står over ;)

 

Noen av alternativene jeg har kommet fram til nå er:

 

- Fly med Norwegian til Antalya for 759 kroner, og ta buss/tog derfra til grensa

 

- Fly til Larnaca på Kypros for 498 kroner, ta buss til Famagusta, hvor det går båt til Tyrkia, og deretter ta buss/tog til grensa

 

- Ta bussen til København + fly derfra til Diyarbakir (880 DKK) + buss/tog til grensa

 

- Interrailbillett for 1376 kroner, og peise på helt ned til Midtøsten så fort jeg kan.

 

Hva tenker dere? Det greieste er kanskje å fly til Antalya eller Diyarbakir-løsningen? Og hvordan er det med tog- og bussruter i Tyrkia? Skal det gå greit å komme seg ned til grensa, tror dere?

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...