Gå til innhold

løsrive vestlandet fra resten av norge.


Anbefalte innlegg

sitter her som vestlenning og er passe lei av whinete østlenninger.

så toppen av kaka var vel at DE påstår at VI snylter på dei. * l o l *

tenkte derfor og viderføre en plan eg har hatt bak i hodet i 4-5 år.

Vist en bare klarer og samle rogaland, hordaland, sogn og fjordane og møre til ett stort land og løsrive det fra norge så.. Sitter vi med de fleste natur resurser, storparten av industri og kraftverk. Hadde det skjedd hadde Oslo folk vert glade fordi vi ikke "snylta" på dei lenger. (hihihi tenk kor fort oslo går kruken vist dei ikke får administrere andres natur resurser hihi)

Eg trenger bare noen som er villige til og hjelpe til og stable denne ideelle organisasjonen på beina. Har tenkt på ett navn som "vestlandsk frigjøring"

Var ikke DET en god ide? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har lenge hatt en plan om å riveløs Agder fylkene ,Telemark og vestfold til et land .. med navnet .. Vestmark (catchy right?)

 

Vestmark ville da blitt et land med mye landbruk og solfylte strender ..

med en regjering styrt av 7p7 ... og med meg som president ..

....

Dette vil bli flagget (nesten)

vestmark%20flagg.jpg

....

Lenke til kommentar

Faktisk så er det ikke så ille på vestlandet som folk skal ha det til. Det regner lite om sommeren. (Høsten og tidlig på våren er noe helt annet)

Men vi trenger det jo på sommeren.

 

Og snakkinga er det ikke noe spessielt med , folk som bor på østlandet har nesten ikke peiling på hva de snakker om pga at jeg har bodd på vestlandet i omkring 4-5år (tror jeg) og har ikke merket noe stor forskjell.

 

Inne i bergen så er det jo bokmål det snakkes for de som ikke visste det. Når vi kommer opp til Vaksdal og oppover mot voss blir det litt værre.

(Gikk på skole i vaksdal i 2år)

Lenke til kommentar
Når vi kommer opp til Vaksdal og oppover mot voss blir det litt værre.

(Gikk på skole i vaksdal i 2år)

 

Nå må du f43n meg slutte å klage her. Skikkelig bergensk er jo noe f43nskap å høre på. Bygdemålet ruler!

 

Er for den idèen om å la vestlandet bli egen nasjon. Tror vi sier det slik at vi selger resten av landet til Sverige. Hadde ikke vært langt til svenskegrena for å handle da :)

Lenke til kommentar

Nå må du f43n meg slutte å klage her. Skikkelig bergensk er jo noe f43nskap å høre på. Bygdemålet ruler!

 

Er for den idèen om å la vestlandet bli egen nasjon. Tror vi sier det slik at vi selger resten av landet til Sverige. Hadde ikke vært langt til svenskegrena for å handle da :)

 

høh? Det beviser bare hvor lite du har vært i bergen.. Folk i bergen snakker normalt. Iallefall de personene jeg har snakket med og etter og ha gått et par år på skole i bergen så tror jeg at jeg har snakket med nok personer for og si at de snakker rimelig normalt.

 

Og får og si det slik: Hvorfor prøver du og skrive leet-light?

Lenke til kommentar
må jeg begyne igjen??  

BOKMÅL ER ET SKRIFTS SPRÅK!!!! ingen snakker bokmål! (eller nynorsk)

de snakker dialekt!!!!!

 

Hvorfor sier da personer som har gått og studert språk i flere år at man snakker bokmål?

for de stryker ...

 

alle som har peil vet dette .......

... alle som har hatt norsk på VGS vet dette (ungdommskolen også!)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...