Gå til innhold

Hvilken hunderase kan passe meg?


Anbefalte innlegg

:yes:hei ! :D

 

jeg er ny bruker og ikke serlig flink til og skrive så ikke mobb.

 

jeg har veldig lyst på hund men vet ikke hvilke hund som kan passe meg. derfor spørr jeg om råd av noen som vet mer enn meg(jeg vet ingenting).

 

Dagen minn består av skole jobb lekser og trening. jeg vill ha en hund som liker å springe ved min side på jogge turer.

 

jeg liker store hunder og har sansen for usenet til Labrador og Rottwiler.

 

Er uerfaren med hunder og dyr i det hele tatt og lurer på om noen kunne gi meg noen tips f.eks. Mat utstr og lignende :) tusen takk

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du liker Labrador og Rottweiler, så hvorfor ikke kjøpe en av de to? Alle hunder er glade i å løpe, noen mer enn andre, så klart. Jeg for min del tenker på å skaffe meg en Border Collie, Schæfer eller en Husky/Grønlandshund. Border Collien er utrolig glad i løping, men kan fort bli veldig vanskelig rundt andre dyr ettersom den er en gjeterhund. Anbefaler en Schæfer om du er interessert i å dressere hunden godt og dyktig, kanskje til og med til å bli en lavinehund.

Lenke til kommentar

Du sier du liker Labrador og Rottweiler, så hvorfor ikke kjøpe en av de to? Alle hunder er glade i å løpe, noen mer enn andre, så klart. Jeg for min del tenker på å skaffe meg en Border Collie, Schæfer eller en Husky/Grønlandshund. Border Collien er utrolig glad i løping, men kan fort bli veldig vanskelig rundt andre dyr ettersom den er en gjeterhund. Anbefaler en Schæfer om du er interessert i å dressere hunden godt og dyktig, kanskje til og med til å bli en lavinehund.

 

Med fare for å spore av tråden, så var det ganske forskjellige raser du har satt opp. Border Collie og polarhund?

 

Jeg er med på at Rottweiler neppe er noen god idé for trådstarter.

Lenke til kommentar

Du sier du liker Labrador og Rottweiler, så hvorfor ikke kjøpe en av de to? Alle hunder er glade i å løpe, noen mer enn andre, så klart. Jeg for min del tenker på å skaffe meg en Border Collie, Schæfer eller en Husky/Grønlandshund. Border Collien er utrolig glad i løping, men kan fort bli veldig vanskelig rundt andre dyr ettersom den er en gjeterhund. Anbefaler en Schæfer om du er interessert i å dressere hunden godt og dyktig, kanskje til og med til å bli en lavinehund.

 

Med fare for å spore av tråden, så var det ganske forskjellige raser du har satt opp. Border Collie og polarhund?

 

Jeg er med på at Rottweiler neppe er noen god idé for trådstarter.

 

Hehe, ja, det var de forskjellige rasene jeg personlig kunne tenke meg.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en som trenger trening, så tror jeg Flatcoated Retriver hadde passet supert. Veldig sosiale og glade hunder. Men de trenger mye mosjon... Så hvis den blir liggende mye alene, så er nok Labrador et godt valg, ja :)

 

Med for så har jeg veldig god erfaring med Pro Plan :) Tror det er et av de veldig få forene som bruker ordentlig kjøtt og proteiner. Eucanuba var et annet, men de har akkurat byttet til tørket kjøtt, så proteinene var vist ikke av like god kvalitet...

 

Bor du i Oslo? Hvis du gjør, så er det en dyrebutikk som ligger i samme bygning som Oslo Spectrum. Det parret som driver har gjort det i mange år og vet ALT om hunder :)

 

Men jeg håper du har tenkt deg godt om... Kanskje helst fått låne en hund i en uke eller to så du får sett hvordan det er? Og kanskje få en omplasseringshund hvis du ikke helt har all den tiden tilgjengelig en hvalp trenger. Men jeg vet jo ikke om du får den sammen med andre, da. Med valp er det smart å være to :p Tro meg

Lenke til kommentar

Og kanskje få en omplasseringshund hvis du ikke helt har all den tiden tilgjengelig en hvalp trenger. Men jeg vet jo ikke om du får den sammen med andre, da. Med valp er det smart å være to :p Tro meg

 

Da må TS være veldig nøye på å undersøke hva slags bagasje hunden har, så man ikke ender opp med en problemhund.

 

Spesielt viktig når man ikke har noen særlig erfaring med hund fra før, og ikke er i stand til å "jobbe med det" som andre.

Lenke til kommentar

Da må TS være veldig nøye på å undersøke hva slags bagasje hunden har, så man ikke ender opp med en problemhund.

 

Spesielt viktig når man ikke har noen særlig erfaring med hund fra før, og ikke er i stand til å "jobbe med det" som andre.

 

Det er sant! Er ikke sikker på hvor du kan få info om gode hunder... Kanskje en veterinær? Eller du kan dra en tur innom omplasseringssenteret og snakke med de...?

Lenke til kommentar

Anbefaler en Flat Coated Retriever.

 

Utklipp fra wikipedia:

 

"Flat coated retriever er en tålig, tøff, livlig, aktiv og meget energisk hund som passer for aktive familier. Den regnes som flink med barn. Den er stort sett glad, snill, vennlig mot alle. Rasen er svært glad i vann og de fleste i rasen er som oftest dyktige svømmere.

"

 

Kan bekrefte dette med erfaring fra 2 Flat'er vi har hatt i familen. Her er vår 6 mnd gamle tispe:

post-39786-1268612018,8853_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...