Gå til innhold

Skal kjøpe en veldig billig pc som jeg skal sette sammen. Tips?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har to pc'er. og den ene har jeg nå hatt i over 5 år, så det er nok på tide og bytte den ut. Derfor tenkte jeg å bygge min egen pc. budsjettet er på under 3000 kr fordi det er min 2. PC. Så dette er da mitt forslag dersom jeg har tenkt til å kjøpe fra Multicom og Pixmania. Hvis dere vet om andre komonenter jeg kan bytte ut eller som ikke passer med hverandre, så hver så snill å si fra :)

 

Kabinett

 

Harddisk

 

Hovedkort

 

Trådløs nettverkskort

 

Prosessor

 

Lydkort

 

Minnekort/Ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne noen som leser dette innlegget bare sjekke gjennom delene å se om alle delene støtter hverandre? sånn at det ikke blir crash og ikke full ytelse av det jeg har osv :)

 

Kunne en tipset om et skjermkort som hadde passet inn her for rundt 500kr?

Endret av rashata
Lenke til kommentar

Her ett rimelig forslag på maskin fra ps.no, det meste er lagervare og du får en leverandør som er i motsatt ende av skalaen sammenlignet med pixmandia om en tenker på support.

 

Skal du ikke spille så bytter du ut hovedkort med ett litt dyrere og dropper skjermkortet samt hovedkortet som er med i bildet.

post-9153-1267715167,4669_thumb.png

 

 

Nytt HK er da for eks GA-MA785GMT-UD2H til ca. 660,- og totalprisen på rundt 2560,- + frakt

 

I forslaget du hadde satt opp passet blant annet ikke hovedkort og cpu.

 

--

Rasmus F

Endret av ftpman
Lenke til kommentar

ok.

jeg sjekket ut komponentene du foreslo på multicom.no + at jeg byttet noen ut.

 

AMD ATHLON II X2 240 AM3 2.8GHZ 2MB 45NM 65W 4000MHZ PIB (ADX240OCGQBOX)

 

G.SKILL 2GB DDR3 Kit (2x1GB) PC3-10600 DDR3-1333 Non-ECC CL9 (F3-10600CL9D-2GBNQ)

ASUS Radeon HD4670 512MB PCIE2 DDR3 DVI HDMI HDCP (EAH4670/DI/512MD3)

 

Sweex 5.1 PCI Surround Lydkort (SC012)

 

ZYXEL ZyAIR G-302, 54Mbit PCI adapter, NY MODEL ERSTATTER ZYAIR G-360 (91-005-131001B)

 

PointOfView V33 kabinett svart/ sølv med 350W PSU (R-CASE656177)

 

MSI Mainboard S-AM3 AMD760G mATX VGA(512) D-sub/ DVI/ HDMI PCI-E Audio GbLAN Raid DDR3 (760GM-E51)

Lenke til kommentar

Vil virke det, men ville byttet til ett hovedkort med 785G, (med sideportminne for å få opp ytelsen litt) også droppet lydkortet. Rimelige lydkort blir uansett mye det samme som onboard korterene.

 

Noen grunn til at du skal handle hos multicom forresten, var rimelig labert utvalg av hovedkort der

Lenke til kommentar

nei er egentlig ikke en spesiell grunn. men de har veldig god support og har handlet der 2 ganger før.hehe. og når jeg prøvde å kikke på den PS.no så ville den ikke åpne seg her. (er på en jobb der vi har proxy) ikke at der grunnen.

 

men ja, ser den, lydkort UT 785G hovedkort INN :)

 

Hva synes du om denne da ?

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2552905

Endret av rashata
Lenke til kommentar

bare liten short note... skal du fortsatt handle fra Pixmania? isåfall gidder du å gi tilbakemeldinger på dem? har hørt mye rart nemlig ....

 

tenkte å bare kjøpe fra multicom denne gangen. men har kjøpt en skjer og digitalkamera fra dem. kjempe fornøyd :) har ikke trengt mye service så kan ikke si noe om det. men leveringstid og lagerbeholdningen er på topp :) ikke noe tulleri der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...