Gå til innhold

Her er mars-mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den nye telefonen har i tillegg deksler i aluminium

Blir vel mer riktig å si at Legend har deksel i aluminium, kun for å være pirkete :whistle: Er vel tilsvarende "unibody" på Mac.

 

Men har forhåndsbestilt Desire, og kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg! Tenkte jeg skulle vente med ny telefon til Nexus One kom til landet, men den ble rett og slett for fristende! Meget spent på optisk scroll forresten... Tror nok jeg klarer meg uten støyreduksjonen på Nexus også.

Lenke til kommentar

Finner det litt beskrivende for problemene jeg mener X10 vil møte i markedet at ambobil i en artikkel om telefonene som *kommer* i Mars beskriver telefonen og lanseringen i fortid.

Jeg var en gang bombesikker på at X10 var telefonen for meg, men når den nå kommer med Android 1.6 blir nok HTC Desire telefonen for meg, siden Milestone ikke blir å kjøpe offisiellt i Norge.

Lenke til kommentar

Men har forhåndsbestilt Desire, og kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg!

 

+1

 

Veldig spent på om Netcom faktisk får de inn 10. mars som de sier O.o Frykter det blir et vente prosjekt... Å jeg er serriøst interesert i å kvitte meg med denne 5800 klæbben :p

Lenke til kommentar

Veldig spent på om Netcom faktisk får de inn 10. mars som de sier O.o

 

Har bestilt fra Chess, som også sier den 10. Men har bange anelser om at det er Moobi, som selger for bla NetCom og Chess, som kansje er litt vel tidlig ute? Men kan jo være, som nevnt en annen plass på forumet, at de større kjedene og butikkene bestiller større volum, og det da kan ta lengre tid å få inn?

 

Krysser ihvertfall fingre og tær for den 10.

Lenke til kommentar

Hvis valget var mellom desire og legend hva er det beste å kjøpe med tanke på alt?

 

Nå har vi jo ikke testet noen av telefonene, men Desire ligger svært nært Nexus One på så å si alle vis. De to forskjellene, bortsett fra navn, er i praksis Sense (HTCs eget grensesnitt) og optisk sensor i stedet for styrekule.

 

Nexus One innfridde veldig. Det var ikke jeg som stod for den testen, men jeg fikk alltids stjålet den i ny og ne (, mens Einar så i en annen retning). N1 er noe av det kjappeste jeg har vært borti. Alle de små forsinkelsene vi kjenner fra andre Android-telefoner er vekk. HTC Hero har vel vært en av de mest komplette Android-telefonene i norske butikkhyller enn så lenge, og Nexus One var vesentlig raskere. I tillegg var den med Android 2.1 også vesentlig bedre på generell brukeropplevelse.

 

Da jeg klådde på Desire og Legend i Barcelona la jeg merke til at Desire var såvidt tregere enn Nexus One. Jeg er usikker på hva det skyldes. Det kan ha vært at den kjørte Sense oppå Android. Det kan også ha hatt noe med at programvaren var litt tidlig - eller at for mange mennesker hadde rukket å klå på den før meg. Dette blir likevel litt som å si at en gitt Ferrari er tregere enn en gitt Lamborghini - begge telefonene er lynraske.

 

For å gjøre hele greia verre - Legend opplevdes også som svært rask. Den har prosessor med lavere klokkefrekvens, så det er logisk å tenke at den muligens er tregere (forutsatt at prosessoren ellers deler egenskaper med Snapdragon fra storebror). Det kan dog være at skjerm med lavere oppløsning hjelper nok på, til at opplevelsen til slutt blir god. Denne også opplevde jeg som merkbart raskere enn de raskeste Android-telefonene fra forrige generasjon.

 

Viktige forskjeller mellom Legend og Desire:

* Legend har lavere oppløst skjerm enn Desire, men skjermen er også fysisk mindre

* Desire har større skjerm som gjør den noe mer brukervennlig - men også vanskeligere å dra på

* Legend har chassis frest ut av enkelt stykke aluminium - virker særs solid

* Legend har mindre hurtigminne (384MB mot 576MB) og sannsynligvis svakere prosessor - ingen av disse tingene virker å påvirke brukeropplevelse i menyer, men det kan påvirke hastighet under tredjeparts programvare, samt evner i forbindelse med multitasking

 

Viktige likheter:

* Kamera med lik oppløsning - sannsynligvis ca. samme ytelse

* Omtrent samme (raske) ytelse i menyene

* Android v. 2.1 med nyeste utgave av Sense

 

Personlig tror jeg det ville stått og falt på hva jeg syntes var mest praktisk av 3,2 og 3,7 tommer. 3,2 tommers skjerm betyr allerede at telefonen ikke er en småtass, og 3,7 vil kanskje bli i største laget noen ganger. Når det er sagt - jeg er litt nerd på dette området, så større skjerm vil alltid vinne - inntil jeg ikke lenger finner bukser med store nok lommer :)

 

Prismessig ser det ut til å være 300 kroner som skiller telefonene. Med såpass dyre (og relativt like) telefoner er det for liten forskjell til å la prisen styre valget, etter min mening.

 

Alt med forbehold om at vi snubler i større forskjeller når disse blir grundig testet. Foreløpig har vi bare klådd litt på de nye modellene :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Finner det litt beskrivende for problemene jeg mener X10 vil møte i markedet at ambobil i en artikkel om telefonene som *kommer* i Mars beskriver telefonen og lanseringen i fortid.

Jeg var en gang bombesikker på at X10 var telefonen for meg, men når den nå kommer med Android 1.6 blir nok HTC Desire telefonen for meg, siden Milestone ikke blir å kjøpe offisiellt i Norge.

 

Kommer ikke Milestone til Norge? Hvor har du hørt dette?

Er vel kanskje mest sannsynlig.

Men uansett, det suger balle. Eneste mobilen jeg kunen tenkt meg og kjøpe i disse jævla touchscreen-tider.

 

Hvor kan jeg eventuelt kjøpe den?

Lenke til kommentar

Var overbevist om at jeg skulle kjøpe Milestone, men etter snakket om Google Nexus Two, frister jo denne mye mer. Er jo dobbelt så kraftig cpu + amoled og forhåpentligvis bedre tastatur. De må jo bare få ut fingen og få den lansert. Elsker dockingen til milestone og håper flere kommer med tilsvarende.

Lenke til kommentar

TommyGavin: Milestone kommer sannsynligvis ikke til Norge. Motorola har ikke noe salgsapparat i Norden lenger (nedlagt for et par år siden). Dersom Milestone kommer til Norge blir det sannsynligvis utenfor offisielle kanaler. Typiske kandidater er da eksempelvis Idedata og Network Norway som fører Nexus One - selv om den ikke offisielt selges her til lands.

 

Ellers er det mange som tjener penger på å opptre som kjøper i andre land for deg. Du betaler en liten kommisjon - de bestiller, videresender og sørger for eventuell fortolling osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...