Gå til innhold

oppgradere BIOS på p6t


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et P6T hovedkort.

 

etter en kort titt her http://support.asus.com/download/download.aspx?model=P6T+DELUXE&f_name=p6t-asus-deluxe-1003.zip&SLanguage=en-us og i BIOS har jeg funnet ut at jeg har den 3. øverste versjonen av BIOS installert nå (0904).

 

spørsmålet er d som følger:

 

Må jeg installere 1004 versjonen av BIOS før jeg installerer 1201 versjonen ?

 

Så det virkelig store spørsmålet.

 

Er det stor sannsynlighet for at ting kan gå galt pga nyere BIOS versjon eller kan ting kun bli bedre?

 

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du flasher BIOS så står det i manualen men faktaene er at minnet som BIOSen ligger i TØMMES før ny settes på.

Så logikken vil da tilsi at det å flashe trinnvis er bortkastet ikke sant? Nyeste versjonen har alle fixene fra tidligere.

 

Enkelte ting kan bli verre, BIOS er som all programvare, oftest er det S3 (Hvilemodus / Dvalemodus) tøvet som er det som krangler mest med BIOS oppdateringer og bugs, ser det i allefall på Classified BIOSene at det er her staidg fikser og fiksinger på ting som fallt istykker etter forrige versjon.

 

Men jeg mener at BIOS må i disse dager oppdateres religiøst, før i verdenen kunne man styre utenom og kose seg med det, men ikke nå lenger.

Alt for mye bugs må taes ved roten nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...