Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal digital - flere modemer


Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet med inkludert internett. Dette er trådløst, og ikke særlig stabilt. ISP er Canal Digital kabel. Jeg ønsker å ha litt mer kontroll på internettlinje og nettverk (til bl.a NAS, PS3 og trådløs printserver). Er det mulig for meg å kjøpe et ekstra modem(F.eks Thomson TCM420), koble til dette på kabel-tv uttaket mitt og videre inn i min router, slik at jeg får mitt eget nettverk? Noen som vet, eller har erfaring med dette?

 

 

 

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leier en leilighet med inkludert internett. Dette er trådløst, og ikke særlig stabilt. ISP er Canal Digital kabel. Jeg ønsker å ha litt mer kontroll på internettlinje og nettverk (til bl.a NAS, PS3 og trådløs printserver). Er det mulig for meg å kjøpe et ekstra modem(F.eks Thomson TCM420), koble til dette på kabel-tv uttaket mitt og videre inn i min router, slik at jeg får mitt eget nettverk? Noen som vet, eller har erfaring med dette?

 

 

 

Anders

Vil det ikke være lettere (og bedre) for deg å legge en nettverkskabel fra ruteren i leilighten til et hensiktsmessig sted der du kan sette opp en ny trådløs/kablet ruter? Da vil du i grunnen opprette et eget nettverk med tilkobling til det eksisterende nettverket med internettilgang.

 

M

Lenke til kommentar

Jeg leier en leilighet med inkludert internett. Dette er trådløst, og ikke særlig stabilt. ISP er Canal Digital kabel. Jeg ønsker å ha litt mer kontroll på internettlinje og nettverk (til bl.a NAS, PS3 og trådløs printserver). Er det mulig for meg å kjøpe et ekstra modem(F.eks Thomson TCM420), koble til dette på kabel-tv uttaket mitt og videre inn i min router, slik at jeg får mitt eget nettverk? Noen som vet, eller har erfaring med dette?

 

 

 

Anders

 

Dette går desverre ikke, med mindre kontakten i leiligheten din er "oppdatert" til en 3veis kontakt med uttak for coaxial, antenne og evt radio. Anbefaler også at du ikke kobler opp eget kabeltv modem, med mindre du har tilgang på støymåler utstyr, da litt feil tilkobling av modemet kan skape overspenn eller støyspenn på linja. Som igjen medfører at alle som har TV/internett fra samme forgreiner kan miste signalet eller få veldig ustabil linje.

 

Anbefaler som magnus nevner, at du får lagt en egen nettverkskabel fra routeren, og deretter setter opp et eget intranett.

Eller du kan jo bestille egen internett linja fra canal digital på det eksisterende kabeltv abb som du har inn i leiligheten?

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er mulig å strekke kabel fordi utleier ikke vil eller du ikke får lov å borre i vegger etc, kan finne ut hvor utleier har satt opp sin trådløsrouter. Så setter du selv opp en trådløsrouter i dein leilghet der hvor forbindelsen er god til utleier, som en bridge. Fra denne kan du enten strekke kabel eller sette opp et ny trådløsrouter et annet sted i din leilighet

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er mulig å strekke kabel fordi utleier ikke vil eller du ikke får lov å borre i vegger etc, kan finne ut hvor utleier har satt opp sin trådløsrouter. Så setter du selv opp en trådløsrouter i dein leilghet der hvor forbindelsen er god til utleier, som en bridge. Fra denne kan du enten strekke kabel eller sette opp et ny trådløsrouter et annet sted i din leilighet

 

Det er selvfølgelig en mulighet det. Har gjort dette med printserveren (Apple Airport Express). Men problemet er at nettet er nede minst en gang i uken, og da resetter huseier routeren, og "broen" faller ut. Trekke kabel er dessverre uaktuelt, så da får jeg bare leve med det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...