Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ice.net internett blir tregere for vær dag


Anbefalte innlegg

Har internett fra Ice.

I det siste har nettet blitt tregere for vær dag som går. Bruker en time får å laste ned 30MB.

Signalstyrken pendler mellom best og nest best.

Selv om den laster ned på 5kB/s er det ikke mulig å feks. lese aviser på nett samtidig.

Youtube er det bare å glemme, Spotify funker ikke uten at offline-playlist er aktivert

Når den var ny, kunne jeg fint laste ned på 300-400kB/sek

 

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor stupe de som virkelig bruker internetten og betaler for å bruke den 24/7!!

Har skjønnt det hvis det hadde blitt lastet ned store mengder med data i døgnet, men ikke ved vanlig bruk.

Laster kanskje ned filer en gang i uka, å nå som jeg skulle til å kjøre windows update var hastigheten ned på 130kbit.

Da jeg kjøpte det ble jeg fortalt at det ville ligge mellom 1,8 - 3mbit

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opplever det samme, har vært i kontakt med ICE uten at de kunne gjøre annet enn å love bot og bedring. Jeg bruker det samme modemet på flere steder, er arbeidspendler, og det er det samme over alt. Jeg er ganske sikker på at dette skyldes nye brukere, overbelastet net. Ofte må jeg skru modemet av og så på igjen. Nå er slutt for, finner annen løsning så snart bindingstiden er over :(

Lenke til kommentar

Hvis du har vært slem gutt og lastet ned mer enn 6 GB til nå denne måneden, så må du kose deg med 200 kbps linje i en drøy uke til. Hastigheten blir da automatisk jekket opp igjen den første i neste måned.

 

Er dette noe du vet eller er det antagelser, jeg har tross alt fri bruk og at jeg bruker 6Gb tviler jeg vel kanskje også på?

Lenke til kommentar

Er dette noe du vet eller er det antagelser, jeg har tross alt fri bruk og at jeg bruker 6Gb tviler jeg vel kanskje også på?

Så lenge du ikke har målt båndbredden, så er det bare noe du "tviler på", mens Ar'Kritz kommer med harde fakta.

Sorry, men i den virkelige verden så får man ikke hele basestasjonen alene for et par hundre kroner.

Lenke til kommentar

Sakset fra Ice vilkår:

 

 

1.4 For å sikre at alle våre kunder opplever mest mulig lik tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd, forbeholder ICE seg retten til å begrense overføringshastigheten til maksimum 200 kbit/s for kunder som konsumerer mer enn henholdsvis 6 GB (privatkunder) og 10 GB (bedriftskunder) i løpet av en måned (enkelte bedriftsabonnement blir hastighetsbegrenset ved 20/40GB konsum i løpet av en måned) Kundene vil automatisk justeres opp til normal hastighet når neste kalendermåned starter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...