Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Usikker på hva vi skal velge av bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har nå fungert helt fint i ca 4 timer. Null nede tid. Topp hastighet. Dog med kabel.

 

Men med trådløst hopper det ut.

 

Så får se om vi muligens kan da få en ekstra boks.

 

Hva har dere å anbefale?

 

 

Det som da vil gjøres er : Tar den gamle boksen å fortsatt bruker den og den nye. Får da to trådløse nett i huset. Det nye setter jeg først(blir i 2 etg) sammen med den som gjør om fra antenne til nettverks kabel. (altså setter den helt først)

 

Nede i 2.etg setter jeg da den gamle boksen. SÅ har et nett oppe og et nett nede. Har en kabel trukket ned.

Funker det?

Så kan jeg ta evnt sette fler kabler inn i de to boksene hvis vi skal bruke kablet nett.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Problemet ditt er ikke for mange aktive connections, men for mange connections totalt. Iløpet av en session på f.eks. 24 timer lager en torrent-klient rundt 200'000 koblinger mot andre klienter, hvis det er en populær fil som deles. Primærinnstillingen til en router er 3600 sekunders connection timeout pr kobling, dvs at routeren overbelastes til de grader på grunn av antall connections som er gjort, men ikke aktive. Du må rett og slett håpe at Jensen har laget en firmware til routeren som kan redusere connection timeouts til omtrent 60 sekunder, samt øke antall tillatte connections til 4096 stk. Først da vil Torrents fungere skikkelig, uten å knele nettverket ditt.

 

Alternativt slutte å bruke torrents.

 

Eller, det jeg anbefaler, er å skaffe en Linksys WRT54GL router, den er rett og slett fantastisk så lenge man flasher den med DD-WRT firmware. Og du kan også vurdere å bridge det modemet du fikk fra Get. Det gjør at modemet blir en passiv kloss som bare slipper signalene rett gjennom til din egen router. Bare sørg for at Get leverer PoPPE eller annen påloggingssystem som din private router takler, samt brukernavn og passord for å logge deg på.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...