Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Usikker på hva vi skal velge av bredbånd


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi har hatt nokab nå i mange år men de har blidt kjøpt opp av get.

 

Vi har tenkt oss nett til ca 300kr mnd. Lurer på hva vi skal velge

 

Kan få

 

299,- 3500/1000 kbps i fra get evnt 3500/2000 til 49kr ekstra

295,- 4000/1000 kbps i fra Dknett

 

 

Iallefall disse jeg har funnet

Noen som har noen tips om andre selskap som har bra hastighet til denne prisen?

 

Og lurer også på hva vi skal velge. Planen var å ta 3500/2000 hos get til 348 kr, eller er det bedre å ta linja i fra DKnett?

 

Eller noe elt annet?

 

Trenger hjelp fortest mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså prisen skal ligge på ca 300kr.

 

Vi er familie på 5 stk

 

Har en stasjoner pc som står, men brukes kun til nettbank og epost.

 

Jeg har en bærbar, jeg bruker nettet til alt fra stor filnedlasting, gaming, msn etc. Egentlig alt.

 

Og vi har 2 bærebare pcer til som brukes til lett intetnettbruk. Msn, facebook, små spill.

 

 

Så noe som passer ca. Men ikke mer en 399kr.

 

Så kan vell si at nettet brukes til alt. Men vi "samordner" litt. Så filnedlasting skjer når ingen andre bruker nettet etc.

 

Spillerne er Cod, BF. Og har også en plan om å ha lan med kompiser om noen uker. Ca 10 stk. Men ingen har tillatelse til å laste ned filer da.

Lenke til kommentar

4Mbps holder somregel 4-5 godt på nett selv under hard spilling. Så mange som 10 vil antagelig kvele linjen på servere langt fra Norge. Dette gjelder selvfølgelig kun "gaming".

 

Når det gjelder vanlig surfing trenger man ikke stort mere enn 1Mbps, så denne er somregel dekket uansett. Til og med youtube fungerer smurt med så lite som 1Mbps.

 

Fildeling er ett annet kapittel. Der kan du strengt tatt aldri få nok båndbredde. Her kommer det egentlig kun ann på hva du vil betale og såklart hva som er tilgjengelig.

 

Selv sitter jeg på Altibox 10Mbps/10Mbps, men har tidligere hatt Get og var storfornøyd. Men om Dknett har ett bra rykte som en stabil leverandør ville jeg nok gått hvor jeg får mest for pengene. Desto mere stabil linje, desto mindre problemer i onlinespill.

 

Kan legge til at stabilitet er det viktigste for meg når jeg spiller online. Og det som også er viktig er å lese nøye gjennom og kontrollere at avtalen din faktisk gjelder for minimum båndbredde, og ikke opptil!

 

Lykke til :)

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Jeg har selv aldri hørt om Dknett. Og siden get nå spessialiserer seg i komunen der jeg bor burde jeg kanskje velge de?

 

Da blir det Get med 3500/1000 til 299kr. Eller 3500/2000 til 348kr

 

Hva tror dere vi burde velge? Er de 49kr vært det og merker vi noe forskjell?

Lenke til kommentar

NGT hadde tilbud forrige uke på VDSL2. 10/5Mbit til 10kr dagen, altså 304kr pr mnd. Ikke så ille pris. Så bor du i et sentralt strøk med VDSL-støtte er det et alternativ. Normalprisen på dette er rundt 450-500kr.

Også må du huske at alle xDSL-abn-priser er uten Telehortillegget på rundt 75kr/mnd

Lenke til kommentar

Jeg har selv aldri hørt om Dknett. Og siden get nå spessialiserer seg i komunen der jeg bor burde jeg kanskje velge de?

 

Da blir det Get med 3500/1000 til 299kr. Eller 3500/2000 til 348kr

 

Hva tror dere vi burde velge? Er de 49kr vært det og merker vi noe forskjell?

 

Forskjellen ligger i opplastings hastigheten. Hvorsåvidt du trenger høyere opplastings hastighet kommer selvfølgelig ann på bruken igjen. Skjelden du sender mere data enn du mottar i online spilling, men såklart hjelper det med bedre ytelse spesiellt om du bruker telefoni over nett. Eksempler kan jo være Ventrilo og Skype.

 

En annen ting du bør se litt på er at Get somregel lar deg oppgradere avtalen din, men ikke nedgradere. Om du er usikker kan det kansje la seg gjøre å tegne førstnevnte, for så å oppgradere til sistnevnte om det skulle bli problemer. Du burde kansje klargjøre dette på forhånd selvfølgelig :)

Endret av Sacro
Lenke til kommentar

Står at get har

inntil 3500 kbps nedlastning

Inntil 1000 kbps opplastning

 

Den i fra ngt blir noe over det vi hadde tenkt oss i pris

 

Her ville jeg kontrollert hva som er nedre grense! Inntil er alltid ett problem i "rush-tiden" når alle skal hjem å lese VG på nett

 

NGT hadde tilbud forrige uke på VDSL2. 10/5Mbit til 10kr dagen, altså 304kr pr mnd. Ikke så ille pris. Så bor du i et sentralt strøk med VDSL-støtte er det et alternativ. Normalprisen på dette er rundt 450-500kr.

Også må du huske at alle xDSL-abn-priser er uten Telehortillegget på rundt 75kr/mnd

 

Gjelder vel ikke for Get såvidt jeg husker, bare så det er sagt. Men kansje en idé å sjekke dette også

Lenke til kommentar

Vi har nå da 3,5ned og 2 opp i fra get.

 

Men støter på et problem :ermm:

 

Vi har (er det breddbånd ruter den heter) den som gjør i fra tv kabel til nettverks kabel. Boksen er fra get.

 

Og etter den har vi Jensen Scandia air:link WBR 6911.

 

I den sitter det en pc via kabel. Problemet er det trådløse. Hvis jeg bruker torent eller bare bruker mye av nettet så faller det ut.

 

Det faller fortere ut hvis jeg er langt unna, holder noen min ekstra hvis jeg sitter ved siden av boksen. Men faller ut innen 5 min da også.

 

Viker som om den da bryter sammen under stress, mens kabelen funker noen gnager da. Noen ganger må jeg også slå av den pcen. Altså stoppe all nettverks bruk. Vente litt så koble til igjen.

 

Må vi ha en ny trådløs boks?

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg nettop 16mbit til 399 fra telenor.

 

Det er det jeg også har. Funker knall, og har ikke hatt noen problemer med det siden vi fikk det :new_woot: Riktig nok begrenset til 12mbit (pg.a avstand til sentralen), men det er mer enn nok for hele familien.

Lenke til kommentar

Vi har nå da 3,5ned og 2 opp i fra get.

 

Men støter på et problem :ermm:

 

Vi har (er det breddbånd ruter den heter) den som gjør i fra tv kabel til nettverks kabel. Boksen er fra get.

 

Og etter den har vi Jensen Scandia air:link WBR 6911.

 

I den sitter det en pc via kabel. Problemet er det trådløse. Hvis jeg bruker torent eller bare bruker mye av nettet så faller det ut.

 

Det faller fortere ut hvis jeg er langt unna, holder noen min ekstra hvis jeg sitter ved siden av boksen. Men faller ut innen 5 min da også.

 

Viker som om den da bryter sammen under stress, mens kabelen funker noen gnager da. Noen ganger må jeg også slå av den pcen. Altså stoppe all nettverks bruk. Vente litt så koble til igjen.

 

Må vi ha en ny trådløs boks?

Jensen ruteren kneler nok på grunn av for mange tilkoblinger når du bruker torrent. Du kan prøve å redusere antall globale tilkoblinger i torrentklienten. Hvis det ikke hjelper burde du kanskje vurdere en ny og litt sprekere ruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...