Gå til innhold

Rundreise i Kina og omegn


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fant ingen tråder som inneholdt de svar jeg leter etter. Lagde derfor en ny tråd i håp om å få svar :)

 

Jeg og fadern skal på en reise i Kina på rundt 3 måneder. Vi tenker muligens å ta den transsibirske jernbane dit. Må vi ha noe ekstra visum til andre land som jernbanen går igjennom, eller holder det med visumet til kina vi har ordnet allerede?

 

På visumet på passet så står det entries: 1. Dette er jeg ikke så fornøyd med, for vi hadde tenkt å dra innom India, vietnam, kanskje nepal også. Kan man reise inn i Kina, bli der kanskje en måned, for så å reise til et annet land, og deretter etter en måned returnere til Kina?(Har 3 måneders visum). Eller må man kanskje ordne nytt visum om man vil inn igjen =/

 

Vi planlegger å bruke Liutzhou(spelling?;D) som en "base" for reising rundt i Kina. Er det noen som har vært i Kina, som har opplevd noe vi bare MÅ få med oss? Opplevelser, mat, bygninger, natur, folk, kultur og sånt :) Jeg har vært i Thailand, Kambodsja og Laos før, og må si at Laos var definitivt en opplevelse for seg selv! Gjestfriheten der er helt annerledes enn f.eks i Thailand, der kynisme er et dagligdags fenomen.

 

;D

 

Edit; Har hørt at det bare finnes hoteller i Kina, og ikke enkle og billigere gjestehus som er veldig praktisk for backpackere.. Stemmer dette?:o

Endret av jamziman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når dere bestilte visum burde dere ha bestilt "multiple entries" visum. Dette var noe dere kunne krysset av på søknadsskjemaet. Kontakt ambassaden ang. dette. Sjekk her for om dere trenger visum eller ikke til de andre landene.

 

Forøvrig anbefaler jeg dere å gå til innkjøp av boken Rough Guide China. Her står det oversikt over de "beste" turistattraksjonene i Kina og masse praktisk informasjon om regionene. Skikker, kulturer, ting å gjøre, steder å være med mer.

 

Side note: Tror ikke det er lett å navigere rundt i Kina utenom hovedturistområdene da engelskkunnskapen er meget dårlig blant befolkningen. :)

Lenke til kommentar

den transsibirske jernbanen kjører enten kun i russland eller russland til kina via mongolia, om jeg husker riktig. For det vil du trenge tre visum for alle tre landene krever det. Sjekk med ambassaden som EB_Veyron har nevnt, evt ta kontakt med et reiseselskap. De har erfaring og kunnskap rundt denne reisen.

Lenke til kommentar

Hmm, la ikke merke til det alternativet på søknadsskjemaet :/ Får kontakte visumservice å høre!

Har kjøpt Lonely planet's Kina bok, er Rough Guide vesentlig bedre? Man kommer seg vel alltids rundt omkring :p

 

Ok, så da må det ordnes flere visum med andre ord :) Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye i Lonely Planet sin. Funker sikkert greit den og. Der bør det da stå steder man bør oppleve?

 

Skal selv være tre uker i Kina i påsken og dra fra Beijing til Shanghai med tog. Blir moro. :D

 

Kan anbefale bruk av google maps når det gjelder planlegging av reiserute. Veldig kjekt for å legge opp ruten. Beregner feks. tiden det tar med kollektiv transport fra a-b. Også kan man se på en del bilder fra plassene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...