Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Bjølsen Studenthjem?


Nikkor

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal begynne å studere i Oslo til høsten og lurer på om det er noen av dere som har bodd på Bjølsen Studenthjem før?

 

Fikk tilbud om en 17 kvadratsmeters leilighet med kjøkken og bad i dag.

Men det er svært lite bilder å finne på internett og depositummet skal allerede være betalt om 3 dager, så lurer derfor på om det er noen her som har bodd der og eventuelt har noen bilder å vise..

 

Blir enten at jeg takker ja til dette tilbudet, eller venter å ser om jeg får plass i BI studentboligene som er enda større. Men da risikerer jeg jo å stå uten studentbolig hvis jeg ikke får noe tilbud fra bsn og takker nei til bjølsen.

 

17 kvadratmeter høres forferdelig lite ut også. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne typen leilighet? Plantegningen gir jo egentlig grei oversikt. Har en kompis som bor i en slik. Det er ganske lite, men det er det på nesten alle studenthybler med bad og kjøkken integrert. Det er et veldig fint kjøkken med ordentlig komfyr m/ stekeplater og ovn (ikke alltid en selvfølge). Badet er også fint og av god standard. Ellers har han en sovesofa med et lite bord mellom den og TV'en. TV'en står mellom en pult og en hylle (ca sånn bredde).

 

Til sammenlikning har som nevnt BI sine leiligheter bedre plass. Den har i midlertid dårligere kjøkken. Større bad er det også. Det er klart bedre plass på BI-leiligheten. Dette er ting du får vurdere. Min erfaring er at størrelsen på bad ihvertfall ikke er noe å tenke på - man klarer seg uansett (ihvertfall som gutt).

 

Begge leilighetene har ihvertfall god standard. 17 kvm er kanskje litt lite, men det er nok helt overkommelig. Har vært på vors med 9-10 pers i bjølsen-leiligheten uten problemer. Til sammenlikning kan du jo f.eks se på Trondheims nye studentby sine hybelleiligheter, som er enda mindre.

 

Nå har du også faktisk fått den på bjølsen, og kan slå deg til ro med den. Og etter et år kan du jo flytte ut, hvis du ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar

har alderig vert inne i noen av studentboligene, men har bod i området og synes det var et veldig fint sted å bo, spessielt om du skal gå på BI som ikke er langt unna. Fra utsiden ser studentblikkene veldig fine ut, de er mye nyere en det du finner i de andre studentbyene (Sogn, Blindern, Kringsjå, osv...). Også ligger de rett ved siden av ICA Maxi bjølesn, oslo's beste matbutikk.

Lenke til kommentar

Jeg har kun vært på hybler og på større leiligheter på Bjølsen Studentby, ikke ettromsleilighetene på 17 m2. Bjølsen generelt har fin standard. Ettersom det er såpass nytt har det jo ikke fått sjansen til å bli særlig "slitent" ennå. Det er en del rare fargevalg her og der, men ellers er det fint :whistle:

 

Du har rett i at 17 m2 ikke gir mye plass til armslag, men sånn er det jo ofte på studentboliger. Skal du ha større plass og ikke får bolig på Boligstiftelsen Nydalen (eller på de større ettromsleiligheten til SiO, men da kommer du lenger bort fra BI), så må du som regel betale mye mer penger eller bo i kollektiv der du må dele både kjøkken og bad med andre...

 

Hvilken dato satte du som innflytningsdato? Tidlig på sommeren, eller, ettersom du har fått tilbud allerede?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg bor på bjølsen studentby og trives kjempegodt :D jeg bor i hybel da, på 15 kv2+bad og så har vi i tillegg stor stue og kjøkken. Har sett på hybelleilighetene og de er litt små ja.. ville heller anbefale umøblerte hybler =D Og så hvis du får velge vil jeg anbefale hus 3, for da får du balkong :D Fra min leilighet er det nydelig utsikt.. :)

I tillegg hører det bod med alle leiligheter, noe som er kjekt når man har liten plass.

 

Bjølsen studentby ligger veldig fint til synes jeg.. gangasvtand til BI, storo shoppingsenter ++ og så er det jo en diger ica maxi butikk mellom byggene. Ganske sentralt med busser som går hele tiden inn til byen... men allikvel ganske billig.

Lenke til kommentar

Har ei venninne som bor på Bjølsen, i studentboligene der. Veldig flott hybel, god standard. Jeg ville valgt den glatt, i fjor var det tross alt 3000 stykker i kø for å få bolig fra f.eks SiO, i 2008 var det faktisk 10 000. Ergo: jeg hadde glatt takket ja. Har du ikke så mye penger til å kjøpe møbler hadde jeg kanskje gått for en møblert hybel/leilighet.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

17kvm stort? Vi snakker om en hel leilighet med kjøkken og bad. En stekeplate, kjøleskap, doskål, vask, seng, dusjkabinett osv tar uansett plass enten det er studentbolig eller ikke og kan heller ikke stables i høyden. Hadde det vært et hybelrom på 17kvm hadde jeg vært enig i at det er stort. Men 17kvm er overhodet ikke stort, selv for en studentbolig å være, det er vel heller nesten så arealeffektivt som en kan få det til å bli mtp. norsk levestandard.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...