Gå til innhold

Inkludere fleire øvelser?


iverha2

Anbefalte innlegg

Knebøy, markløft, benkpress, militærpress.

 

Desse er øvelsane eg gjer på trening, måndag/onsdag/fredag. Markløft på en eller to av dagane.

 

1. Er det nokon øvelsar eg manglar? (dvs musklar som ikkje blir trent.)

2. Er det greit å gjere alle øvelsar samme dag, eller blir det overkill?

 

Føler for å sette inn barbell row (omvendt roing på norsk??), men det blir kanskje overkill viss eg trener det samme dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er så lurt med tunge markløft 3 ganger i uka, med mindre du er veldig erfaren og veit nøyaktig hva du driver med. Det gir en veldig stor belastning på kroppen.

 

Jeg anbefaler deg å ta en titt på dette programmet som inneholder akkurat de øvelsene du har lista opp + chins/nedtrekk og stangroing som Sebbe sa. :)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Knebøy, markløft, benkpress, militærpress.

 

Knebøy trener buttloks (rumpeballene baby) fram side lår og nedre del av ryggen

Markløft trener bakside lår, spine (altså, hele ryggen), rumpe, biceps

Benkpress tar for seg bryst, triceps og skuldre

Milltær press tar for seg hele skulderen (både bak og framme), litt øvre del av brystet og trapz (nakke, øvredel av ryggen)

 

Hvilken muskler mangler du? Legger og direkte trening på øvre del av ryggen vingene og trapz. Som du kanskje ser, så tar faktisk markløft og knebøy %80 av kroppen.

 

Slik ville jeg ha hatt det; Knebøy, markløft, benkpress, milltær press, stang roing.

 

 

1. Er det nokon øvelsar eg manglar? (dvs musklar som ikkje blir trent.)

Stangroing, legger hvis du vil.

 

2. Er det greit å gjere alle øvelsar samme dag, eller blir det overkill?

Det funker å gjøre alle øvelense på en og samme dag. Blir kanskje litt tungt. Men gjør du dette 3 ganger i uken, så er det way overkill. Begynner å grøse av hvordan ryggen din hadde vært hvis du gjor 3x markløft i uken. :ermm:

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...