Gå til innhold

File lock problem med WHS


Anbefalte innlegg

Har en WHS server oppdatert med siste updates (PP3+updates) og ytterst få add-ons (disk management & home server smart). Min PC er en Intel Q6600 og 8GB RAM med Windows 7 Ultimate x64.

 

Har lagret bl.a. bildene mine på denne serveren i min brukermappe på WHS som også er satt til duplisering.

 

Problemet mitt er at 9 av 10 ganger når jeg skal rename/flytte/slette mapper og filer så feiler det dersom jeg har vært så "dum" å faktisk navigere meg inn i mappen og åpnet bildefilen. Det kan faktisk i noen tilfeller være at det holder å gå inn og ut av en mappe at jeg ikke får lov til å rename mappen.

 

Denne lockout'en varer i et par tre minutter og så får jeg lov til å slette/flytte/rename.

 

Eksempel:

1) Renamet en mappe som lå på bildeområdet på WHS. Skulle så flytte katalogen til en annen mappe . Da fikk jeg bare opp feilmelding - "can't be moved because the folder or a file is open in another program". 2 minutter senere får jeg flyttet mappen fint.

2) Åpnet mappe X. Åpnet så to bilder i denne mappen for å se hva det var bilder av. Gikk så et hakk ut for å rename mappen. Samme feilmelding som i 1). Bildene var selvfølgelig lukket.

 

I alle eksemplene over så har jeg ikke bildene åpne osv. Og det er bare meg som har tilgang på serveren også.

 

Noen andre som har vært borti dette? Og som har en løsning?

 

Jeg har selv tenkt at det kanskje kan være pga WHS sin dupliseringsfunksjon, at den holder på filene av en eller annen grunn, kanskje til den har laget en kopi. Men det tar skal jo ikke ta lange tiden med en fil på 3MB...

 

Fryktelig irriterende.

Endret av Joffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...