Gå til innhold

Earth is 6,000 Years Old


Anbefalte innlegg

 

finnes de folk her i norge som tror på det her tullet? mest latterlige jeg har sett. og det mest skremmende er jo hvor mange som faktisk går rundt borti united states of apes og tror på dette uten å blunke!

burde ikke vi være en flokk med innavla grønnskollinger om vi alle skulle stamme fra 8 personer som levde for 4000 år siden(etter syndefloden)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo strengt tatt deres overbevisning. Dog så kan jo jeg tolke hva som står i bibelen andre veier enn hva Kreasjonister gjør. eksempelvis skapelsesberetningen, hvor lenge varer en gude dag? Eller At det er to skapelsesberetninger i bibelen hvorav man kan tolke den ene framfor den andre og vissa versa.

 

Dog så finnes det så mye dokumentasjon på at jorden er langt eldre enn 6000 år, og dette må kreasjonister glatt ignorere for å styrke sin tro :hmm:

Lenke til kommentar

 

finnes de folk her i norge som tror på det her tullet?

Dette gjøres ved å konludere på forhånd, for så å automatisk akseptere alle påstander som støtter denne samt ignorere alle bevis som motsier den.

 

Man må ikke være tett i nøtta, å være blindet av sin tro holder lenge.

Lenke til kommentar

ingen nyhet for meg dette, men jeg er glad vi er flere som reagerer mot slike tåpeligheter.

 

USA er faktisk det landet i hele vestlige verden som bærer de beste beviser mot en statlig annerkjent religionsutøvelse. Det er såpass drøyt der borte at man må med hånden på bibelen avlegge ed før man kan bli president. En muslim eller ateist som president er helt utenkelig der borte!

Enkelte universiteter i enkelte stater har måttet innordne seg regler som forhindrer biologilærere/professorer og snakke rett ut om hva vitenskapen har avdekket om evolusjon. De må i samme omgang som de forteller om evolusjon forklare studentene at dette er kontroversielle forskningsressultat og at skapelsesberetningen sier noe helt annet. Fakta er at noen delstater har forsøkt å få dette gjennom med lov(synd jeg ikke finner tak i noen av disse lovforslagene akkurat nå)

Lærere har blitt jaget fra jobbene sine på grunn av fanatiske kreasjonister. Dette er meget ille. La oss se hvordan det står til der borte... Jeg kom over en forskningsstudie som tegner et svært mørlkt bilde for stater/land som gir religion for mye plass i hverdagen.

 

post-86780-1267322013,178_thumb.jpg

Taler for seg selv?

 

Dersom noen vil ta en nærmere studie av dataene og studien i sin helhet kan dere laste den ned herfra: http://www.epjournal.net/filestore/EP07398441_c.pdf

Lenke til kommentar

Det er en bedring der borte (i US og A) da ateister har økt fra vel 8% i 2000 til omtrent 16-17% i dag... (høres ikke så mye ut, men det er en del når en tenker på at det bor over 400 millioner mennesker i USA) . Mye på grunn av "ekstrem" ateister som Sam Harris, Christopher Hitchens, Richard Dawkins og Dan Bennet, men også på grunn av lokale ateist organisasjoner som "the atheist expirience", som forøvrig har noen helt enestående videoer på youtube...

 

Nå har vel lovgivningen i USA stort sett vært i favør for evolusjon, noe annet ville faktisk vært galskap!!, men hva loven sier og hva som blir praktisert er to helt forskjellige ting... Å være atesit i USA er ingen lek, det har kampanjer som "OUT!" kampanjen til R. Dawkins bevist, der tusenvis av mennesker anonymt har kontaktet dem og sagt at de er ateister og at de ikke tror på noen gud, men at de ikke våger å stå frem som ateister i frykt for å miste både familie, venner og ikke minst jobben... Så hvis religiøse her hjemme skulle føle seg forfulgt og tror de er alene om det fordi de er kristne burde de kikke litt over dammen på hvordan de kristne der borte behandler anderledes tenkende. Det er saker i bøtter og spann der ateister ikke får lov til å sette opp skilt med noe ateistisk innhold mens de religiøse kan sette opp hva som helst, så det er en helt klar undertrykking av alle som ikke er kristne!!

 

I USA har kreasjonister (ID) laget "universitet" og egne store museer som aktivt gjør det de kan for å fremme synet om en 6000 år gammel jord, noahs ark osv på bekostning av evolusjon(Hold deg fast, for det blir neimen ikke dummere enn det de klarer å fremstille dette som!!! De har 0 bevis for noe som helst, men mener de sitter med alle bevisene i form av bibelen! Snakk om komplette idioter!!!)

 

Vi VET at jorden er eldre enn 6000 år og her i landet har vi stort sett ikke dette problemet, for de fleste kristne her i landet aksepterer evolusjon som en bedre forklaring enn den bibelske forklaringen (Om du kan kalle det en forklaring da...) Men det begynner å komme i noen kristne miljøer her også, med blandt annete en svensk foreleser som har mister king size idiot of all times, Kent E. Hovind, som forbilde :no:

 

Sakset fra http://www.creationism.org/norwegian/index.htm

Kreasjonisme er teorien om at mennesket, jorden, og resten av universet ble skapt, og ikke eksploderte fra intet til tilfeldig eksistens

 

 

Av alle de generasjoner som så langt har levd på jorden, har vi de dårligste unnskyldninger for ikke å se det stille nærværet av Den Vitenskaplige Matematiker som satte i gang alt vi ser. Vi burde stått i ærefrykt, og ikke vært forutinntatte og skeptiske.
Forutinntatte faktisk... For det er IKKE hva de selv er, neida, ikke i det hele tatt.. :roll:

 

Dinosaurer er nevnt i Bibelen og i eldgammel litteratur fra mange land. De ble kalt drager.
Når jeg leser dette vet jeg neimen ikke om jeg skal le eller gråte, det er så dumt at de som skrev det skulle vært satt inn og fengslet på livstid ene og alene fordi de er for dumme til å gå rundt blandt normalt tenkende mennesker. Men dette er det man får når en er villig til å kaste godt underbygget og bevist kunnskap og viten ut av vinduet for å tro på vissvass skrevet for to tusen år siden... Syntes synd på de som tror på dette, for de vil jo ble ledd loddrett ut av enhver forsamling når de kommer med "vitenskapen" sin fra den mørke middelalderen, ihvertfall her i landet... :no:

 

Sakset fra den engelske delen av nettstedet:

"Young Earth Creationists" believe that there is no good evidence supporting the notion that the Earth could be over 10,000 years old
Nei, det er det sikkert ikke for de som ikke forstår eller vil forstå hva vi faktisk kan bevise at vi har funnet... En ting er ihvertfall sikkert med disse folkene og det er at ingen av dem har høyere IQ enn sine skonummer.... Endret av RWS
Lenke til kommentar

Kristne må være obs på at vi Atheister ikke er ute etter å ta fra noen sin religion. Mange kristne vil dessverre trekke en slik feilaktig konklusjon. Husk dette: Hva du velger å tro på og hvordan du har det mentalt sett med din gud er for oss helt likegyldig. Føler du at gud gir deg svar på alt i livet, så værsågod.

 

Jeg personlig får store problemer med å svelge argumenter for at religion skal bestå og ha visse rettigheter i skolesystemene våre. Argumentet fra kristne er at det i forbindelse med biologi og evolusjonslære også må fortelles bibelens versjon av hvordan verden og alt levende kom til. Så vidt jeg vet har disse kravene mer eller mindre mistet fotfeste i Norge (heldigvis), men i andre land er dette forsatt et svært aktuelt krav. Hvor logisk er slike krav?

La oss fundere litt på denne problemstillingen og trekke noen sammenligninger til andre fag. Ville en astronomilærer gått med på å undervise astrologi? Eller ville en lege-student dratt fordel av å bli lært eldgamle kunster som djevelutdrivelse og helbredelse med bønn?

Når man ser slike perspektiver blir det vel kanskje litt mer forståelig at mennesker slik som Richard Dawkins har sett på det som en livsoppgave å bekjempe religion?

Lenke til kommentar

Nei, det blir ikke riktig, og kommer heller aldri til å bli riktig, å sammenligne religion, som ikke kan underbygges av et eneste bevis, og sidestille det med evolusjon, som vi har tonnevis av bevis for, i et skole system i dag. For det første så har vi ingen indikasjoner for hvem sin gud som skapte alt av de religionene som hevder at en gud har skapt alt og da blir det fryktelig arrogant å la kristendommen (her i landet) få fortrinn foran alle de andre som hevder det samme. Da må de jo også ta med russels teapot, det mektige spagetti monstret, den røde dragen i garasjen og tor og odin pluss en rekke andre guder og fortellinger som alle hevder at det er de som har skapt verden...

 

 

Men du har rett, som ateist driter jeg i hva folk tror på så lenge de holder det unna meg og mine. Jeg har flere venner som er både kristne og muslimske og når vi møtes er som regel dette et ikke tema som de og jeg holder for oss selv og det går helt greit. Nå har faktisk en av mine muslimske venner forsøkt å dytte koranen og islam på meg med en gang jeg ble kjent med ham, men han ga seg med det da jeg truet med å undervise ham i evolusjon, for da gikk det opp for ham at den ene parten har ingen rettigheter fremfor den andre i en slik diskusjon, selv om de religiøse gjerne vil tro de redder sjeler fra diverse steder ved å omvende andre...

 

Når det er sagt er det ingen av dem som tror at jorden bare er 6-10 tusen år, men de lurte på hvordan jeg hadde funnet ut det og måtte riste på hodet da jeg sa at de finner det ut ved å legge sammen alderen til de som står på slekts treet i bibelen tilbake til adam og eva... Var det dummeste de hadde hørt.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...