Gå til innhold

DSi internett problemer


Ulricke

Anbefalte innlegg

Jeg fikk DSi tidligere i dag, men jeg har problemer med å koble den opp på internet. Jeg har tråløs ruter, med wep key. Har heller ingen probelmer med å koble den gamle ds’en på internett med hjelp av ds browser card og memory expansion pak.

 

Men som sakt så kommer jeg meg ikke på internett med DSi, jeg har selvfølgelig gått igjennom og fylt ut defult settingsene


  •  
  • SSID,
  • WEP,
  • Auto-obtain IP address YES,
  • Auto-obtain DNS YES,
  • MTU value 1400

og følgt instruksjoner i håndboken og nintendo sine forslag, link nedenfor.

 

Når jeg prøver å teste internett koblingen, så får jeg to ulike resultater hele tiden.

Enten at tilkoblingen var vellykket. Eller

"Unable to connect to the internet. Check your connection settings and access point settings. Error code: 052100-1 og 052101-1"

Når jeg begynner å teste forbindelsen, så ser jeg at ikonet er grønt og får inn fult signal, men etter en stund bytter det til rødt og testen mislykkes.

 

Har prøvd å finne modemet vårt på nintendo sin nettside, men finner det ikke der. Vi har speedtouch modem (multimodem – ST780WLT) fra telenor.

Link

Link2

 

Syns det er så rart for jeg har ingen problemer med å komme på nett med den gamle ds’en eller å komme på nett på den bærbare pc’en. Så jeg forstår ikke hvorfor jeg skal ha problemer med å komme på nett med den nye DSi’en.

 

Når jeg sjelden en gang nå og da faktisk klarer å komme meg så langt at den begynner å laste ned oppdateringene, sånn at jeg kan komme meg inn på DSi ware shoppen, så kommer dette.

"Unable to connect to server. please try again later. visit support.nintendo.com for assistance. The system will now shut down. Error code: 034301"

 

Har prøvd å finne en god løsning på nettet, men fant desverre ikke noe. Flere som har hatt dette problemet? Leste at folk har problemer med psp og modemet som vi har.

 

Takk på forhånd

Endret av Ulricke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Har akkurat det samme problemet her, har samme routeren, forbaska skvip. Har resetta routeren åpnet mer porter til ingen nytte, så sur jeg er nå hehe....

Surt fordi jeg koble min opp til nett siden jeg har flunka ny Nintendo DSi XL som jeg fikk idag :D

 

Har ikke vært hos andre å testet men regner med det funker hos dem ja :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...