Gå til innhold

hva heter denne typen katt?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

det må være verdens kuleste katt.

 

hvilken stell krever pelsen?

 

jeg vet INGENTING om kattehold, og skal selvfølgelig ikke skaffe meg noe katt før jeg har satt meg inn i det.

Lenke til kommentar

Perseren har ganske mye pels, og blir ikke den stelt godt nok, så blir katten full av floker og kladder.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men denne rasen er bare SÆR :p

De vil liksom leve sin egen verden og styre den. De er dronning/konger på haugen.

Tror også den type katter prater veldig mye.

Dette er vel også en typisk innekatt. De er glad i å late seg på sofaen :p

Lenke til kommentar

Synes virkelig ikke noe om avl på raser som Perser og andre flatklemte raser, i mange tilfeller er dette direkte forkastelig.

 

Du må gjerne mene at disse er søte, tøffe, whatever, men det er en ganske egoistisk tankegang.

 

Tenk deg virkelig om to ganger før du går til anskaffelse av en slik katt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

en del av maten vår er vel også avlet fram til å vokse seg stor fort? har ikke råd til perser, regner med at det blir en vanlig katt da.

 

Jeg vil ikke likestille anskaffele av Perser med hvordan slaktedyr behandles før vi kjøper kjøttet i butikken.

 

Det finnes mange katteraser å velge mellom, ikke like enkelt å velge en kjøttprodusent som ivaretar dyrenes velferd på en tilfredsstillende måte.

Lenke til kommentar

Om du har lyst på katt anbefaler jeg deg å kjøpe en helt vanlig huskatt, altså blandingskatt. Om du absolutt vil ha rasekatt, som du må betale vesentlig mer for, burde du kjøpe såkalte naturraser. D.v.s. raser som ikke er avlet fram (slik som perseren), men som har blitt slik i følge av evolusjon. Slike raser er f.eks. norsk skogkatt og sibirkatt.

 

Katteraser som er avlet frem har ofte plager og sykdommer. Rett og slett fordi at de naturlig ikke skal være slik.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...