Gå til innhold

Skravletråden for Liverpool!


guttorm

Anbefalte innlegg

Mine topp 3 Tv serier:

 

1- The Wire

2- The Sopranos

3- The West Wing

 

Dette er alle tre serier med mye innhold og forholdsvis lite action og nesten total fravær av "spenning". Skuespiller prestasjonene er hinsides bra i alle tre. Nr 1 er en relativt lite kjent serie da den ikke har vunnet mange priser. De to andre gjorde rent bord i sine beste år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

1. 24

2. Prison Break

3. How i met your mother

 

De siste sesongene av 24 var dog litt skuffende, men fuck that, Jack Bauer er helt! Prison Break var også helt magiskt, selv om siste sesongen (spesielt slutten) ikke holdt samme standard som de tre første.

Lenke til kommentar

 

 

3. Prison Break - Hadde de kun laget 1 sesong av Prison Break så hadde denne serien vært nr.1 for meg. Sesong 1 er så gjennomtenkt og bra fullført som det går ann å for blitt. Men pga de 3 neste sesongene så dabba bare kvaliteten nedover.

 

Helt sant det, sesong 1 var ekstrem. Et kunstverk hele greia.

Lenke til kommentar

Ingen som nevner Two and a half men? Den serien er jo bare genial :p

 

Haha, seriøst? Har sett mye av den serien og jeg må si at den gjengen med skuespillere der er mer overbetalt enn den gjennomsnittlige Premier League spilleren. Serien er vel egentlig fra average til dårlig på alt. Humoren er ufattelig lite kreativ, og Sheen og gjengen spiller så dårlig at det er faktisk imponerende. At så mange følger den serien og faktisk synes at den er bra er strengt vil jeg aldri skjønne, for om man bare ser seg rundt etter andre komiserier så blir Two and a half men med en gang et tragisk forsøk på å lage en komiserie.

 

 

Startet på The Pacific i går. Meget bra etter første episode jag tycks.

Lenke til kommentar

Komedier blir for simpelt å ha på toppen spør du meg. Ikke skremmende mye konsesens og utvikling man får i 20min-epiosder.

 

Top 3 Komiserier blir

 

1. Seinfeld. HELT KLART. Mange hakk foran nummer 2 på listen.

2. Friends. Den serien som jeg har fulgt fra ende til annen. Må sies at dette var på 90-tallet. Noe gjensyn tror jeg ikke jeg vil prøve meg på. Men denne serien var et fenomen. Ekstremt stor, muligens selve ikonet på 90-tallet.

3. Holms. Hahahahhahahahaha, neida. Blir en crossover mellom HIMYM som virkelig var morsomt de første 3-4 sesongene. De to nyeste blir for veike, men god karakterbygging og utbygging. Den ''andre'' på tredjeplassen må bli Extras. Alt britisk er gull.

Lenke til kommentar

1. 24. Overall troner denne klart øverst. Blodfan siden starten.

2. Dexter. Går nesten over 24, gjør kanskje det med et stk syk sesong eller to.

3. Prison Break. Tapte seg litt mot slutten, men første sesong er spør du meg noe av det sykeste som har vært vist på TV noensinne (spesielt ep 21? Nest siste når de rømmer, er heeelt insane, trodde jeg skulle dø første gangen).

 

Av rene sesonger troner S1 av Prison Break øverst, foran sesong 5 av 24.

 

Ser heller ikke bort fra at serier som Walking Dead og Justified f.eks kan nå helt opp når de får noen sesonger til på bakken og om de fortsetter som de har startet.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Nr 1 er en relativt lite kjent serie da den ikke har vunnet mange priser.

 

The Wire? Noe sånn B-produksjon det? Aldri hørt om.

 

poenget ditt er?

 

The Wire er og blir en ganske lite kjent serie i forhold til de største. Slik er det når den ikke er solgt til like mange land og ikke oppnådde like høye seertall i primær markedet som de mer kjente i samme kategori.

Lenke til kommentar

Mine topp 3 serier:

 

1. Lost - Både elsket og hatet, men troner helt der oppe for min del. Fikk øynene opp for denne da sesong 1 nærmet seg slutten, og falt pladask. Detaljene, spenningen og mysteriene er bare helt top notch imo. Fantastisk serie, som holdt nivået stort sett hele veien, og fikk en verdig avsluttning.

 

2. Prison Break - Fantastisk spenning/action. Første sesong er så hinsides alt annet jeg har sett (bortsett fra Lost) at det er vilt. Likte også andre sesong svært godt, og selv om det tapte seg noe de siste sesongene så er totalen veldig, veldig bra.

 

3. 24 - Elsker Jack Bauer og actionen/spenningen i 24. Har fortsatt 2 sesonger jeg ikke har sett, men nøler ikke med å plassere den topp 3.

 

Topp 3 komedier:

 

1. Kongen Av Queens - Første komiserien jeg kom skikkelig inn i. Og har sett alle episoder utallige ganger. Doug og Arthur er fantastiske.

 

2. Friends - Herlig sitcom. Selv om jeg ikke fulgte med da den kom ut (er vel litt for ung til å huske starten også) så er jeg helt enig med Daniel. Fenomen.

 

1. HIMYM - Beste komedien som går nå. Nuff said.

 

Har ikke tid til å utdype mer. 10 timer på jobb, kom akkurat hjem og skal i bursdag :p

Lenke til kommentar
2. Friends - Herlig sitcom. Selv om jeg ikke fulgte med da den kom ut (er vel litt for ung til å huske starten også) så er jeg helt enig med Daniel. Fenomen.

 

Friends satte vel verdensrekord i å gjenta de samme poengene for en billig latter. Etter to sesonger vet man liksom at Joey og Pheebs er stokk dumme, osv... men dette skulle liksom være hysterisk morsom helt til sesong ti. På slutten kunne man jo se alle punchene utifra de enkle setups som kom. Skribentene klarte aldri å revitalisere showet.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Selv om jeg er enig i at humoren i Friends i veldig mange tilfeller egentlig er utrolig enkel og forutsigbar, og utover i sesongene blir punchlinene og poengene gjentatt og gjentatt, så er Friends noe helt spesielt for meg på grunn av nostalgien. Ingen komedieserie, eller serie for øvrig, kan gi meg samme følelse som Friends, nettopp på grunn av nostalgien. Jeg vokste opp med Friends. Så de aller fleste episodene på TV2 fra ca. sesong 3-4 og utover(med et par unntak når jeg ikke fikk lov til å være så sent oppe :p ), og kjøpte alt på DVD veldig tidlig. Husker en disc av sesong 4 var den aller første DVD-en jeg fikk, fikk den av fattern når DVD var helt nytt og en disc kosta like mye som alle 10 sesongene koster i dag. Jeg så den praktisk talt helt ut, discen funka til slutt ikke lenger. :p Deretter fikk jeg meg alle sesongene litt og litt, og de er over årene spilt ihjel. Anslår at jeg gjennomsnittlig har sett hver episode av serien minst 10 ganger - likevel kan jeg ikke gå lei, aldri. Friends var noe av det aller viktigste i barndommen og oppveksten min, og vil for alltid være den beste komedieserien nesten kun på grunn av den følelsen jeg får når jeg ser Friends. En episode er nok til å få meg til å glemme alle bekymringer, og bare kose meg i ca. 22 minutter. :D

 

Andre favoritter på komediesiden er selvsagt Seinfeld, How I Met Your Mother og Two and a Half Men (ja, Jefe!). Liker også godt serier som Scrubs, That 70's Show osv., men føler det er mer forglemmelige serier jeg ikke ser for meg jeg kunne sett om igjen.

 

Skal jeg velge tre "seriøse" (non-comedy) favorittserier over-all, må det bli 24, The X-Files og Entourage, tror jeg, for øvrig i tilfeldig rekkefølge ettersom jeg ikke greier å velge.

 

Ser nå på sesong 1 av Prison Break ved siden av enkelte serier hvor jeg ser de nye episodene hver uke - veldig bra og spennende, men ikke i nærheten av de nevnte seriene til nå hvert fall. Skal også begynne på sesong 1 av Dexter, samt at jeg har tenkt til å begynne på enten Breaking Bad eller Mad Men i overskuelig fremtid. Ellers har jeg fulgt Jefes hysteri og begynt å se ukentlig på Top Gear, som er herlig moro, selv om jeg er heller lite interessert i det tekniske ved biler.

Endret av Hewitt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om tegneserier teller, men ser ingen nevner South Park. Blir ikke morsommere for min del. Ellers er jo 24 og Generation Kill konge. Noen som ser White Collar her?

 

edit: Glemte Top Gear. Og siden jeg er så uhyre kvalitetsbevisst kan jeg vel slenge med Office og Jackass :innocent:

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...