Gå til innhold

Linksys WRT54GS fra useless til knallbra med dd-wrt!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil bare fortelle at DD-WRT er gull verdt! jeg har hatt en Linksys WRT54GS Version 6, stått her å samlet støv nå et par år, fordi linksys sitt software på den var så dårlig, så routern har vært mer ustabil enn et jordskjelv på 5 i ritchers skala, samt at den gang kunne jeg ikke installere dd-wrt pga version 6 ikke var støttet. så i dag hadde jeg tenkt til å bestille meg en router for å legge inn DD-WRT siden jeg har hørt så mye skryt, tilfeldig bare sjekket jeg opp min wrt54gs og version 6 er jaggu meg støttet av dd-wrt micro!(ikke mini) så at det var litt mer komplisert å installere dd-wrt på min wrt54gs enn det vanlig var på andre routere, men jeg gjorde et forsøk, for jeg hadde ikke bruk for denne routern med standar firmware uansett. alt gikk bra, og nå har jeg en knallbra router som jeg er kjempefornøyd med! stått å gått i 4 dager og aldri opplevd et så stabilt og raskt nettverk!

 

Sparte også penger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, legg inn DD-WRT. Du kan øke signalstyrken på routeren og få bedre stabilitet trådløst. I tillegg vil den også tåle mere last ved bittorrent mm.

 

Du legger inn firmwaren via webinterface. Først miniversjonen.

Slett NVRAM om det kommer spørsmål om det.

 

http://www.dd-wrt.com/routerdb/de/download/Linksys/WRT54G/v2.2/dd-wrt.v24_mini_generic.bin/2123

 

Deretter kan du legge inn en variant med flere funksjoner

http://www.dd-wrt.com/routerdb/de/download/Linksys/WRT54G/v2.2/dd-wrt.v24-13064_VINT_std.bin/2180

 

Bruk helst nettleseren IE når du flasher. Det er viktig at du lar den flashe ferdig.

Vent 5 minutter før du lukker eller endrer vindu i nettleseren, for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Jeg forstår rett og slett ikke at Linksys bare kjører på med dd-wrt på alle sine router, Linksys må jo selge mer av å bruke dd-wrt enn sin egen 'useless' drittfirmware når man faktisk får en router som funker!

 

Jeg har skrudd av tråløse nettet på min wrt54gs, og brukes apple airport til det formålet! det funker gull!

 

har også klokket cpuen på dd-wrt til 250 mhz fra 200 mhz, vet ikke helt hva man merker at det, men det har iallefall ikke vært noe problem.

 

Noen her som har noen tips eller triks til noe som bør gjøres med dd-wrt av settings?

Lenke til kommentar

Når det gjelder effekt på WLAN så bør ikke den settes høyere enn ca 70-80mW.

Med 250MHz klokkefrekvens så vil jo prosessoren yte bedre og routeren vil tåle mere trafikk. Skulle CPU bli for varm, så kan du bruke en passiv kjøler.

 

 

http://cgi.ebay.com/Aluminum-Heat-Sink-f-DDR-DDR2-DDR3-RAM-Memory-RHS-02_W0QQitemZ260501885961QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3ca71f5409

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Har hørt mye bra om DD-WRT. Selv så kjører jeg siste versjon av Tomato firmware på min Linksys, det er uansett helt obligatorisk å bytte ut standard firmware :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...