Gå til innhold

[Løst] Sydenferie når jeg er i forsvaret?


Tom&Jerry

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Kan nevne at rekrutten vil finne sted i mars og at jeg kommer til å være i luftforsvaret.

 

Nå har det seg slik at jeg gjærne vil en tur til Portugal i sommer, men problemet er at jeg er inne til førstegangstjeneste da. Skal reise med min bedre halvdel og noen venner, men vet ikke om dette lar seg gjøre når jeg er i forsvaret.

 

Når jeg bestiller en reise så er jo det en fastsatt dato, og dermed permen klaffe perfekt med denne turen. Når vi drar på sommeren er ikke så nøye, men permen må klaffe uansett - logisk nok.

Jeg vet man kan søke om perm den og den datoen, men er det stor sansynlighet for at du får innvilget perm den datoen du søker om? Jo tidligere man søker, jo større sannsynlighet burde det jo også være for å få den datoen.

 

Denne turen vil jo da være i sommer, og da er jeg ferdig med alt som heter rekruttskole og er ute i tjeneste. Det kommer vel litt ann på hvilken tjeneste jeg har? Noen datoer er vel "obligatorisk oppmøte" på (kurs ol.)

Hvor lang perm kan man ha egentlig? Beste hadde vært 14 dager i Portugal, men dette tør jeg satse på at jeg får. 7 dager skulle vel vært mulig?

 

Får vel bestille turen etter at jeg har kommet inn og sjekket litt rundt om på mulighetene, men er ganske nyskjerrig på dette nå :)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God kveld!

 

Som du selv sier kommer dette helt an på hvor i landet du havner og hvilken tjeneste du blir satt til. I fjor sommer hadde jeg tre uker sammenhengende ferie, da jeg var så heldig å havne i en stilling hvor jeg og min partner kunne sette opp arbeidsukene nesten som det passet oss.

 

Når det er sagt, pleier de fleste permsøknader å bli innvilget med mindre det skjer noe uvanlig i den aktuelle tidsperioden. Hvis troppen din skal på øvelse er det vel mer tvilsomt at du får fri for å dra til sydligere strøk. Men snakk med befalet ditt med en gang du kommer inn (rekrutten).

 

Hvor skal du være i rekruttperioden, og hva har du søkt på som endelig tjeneste?

Lenke til kommentar

 

Hvor skal du være i rekruttperioden, og hva har du søkt på som endelig tjeneste?

Skal til Madla leir. Har ikke søkt på noe endelig tjeneste enda, og dette ble jeg heller ikke spurt om på sesjonen for en god stund siden. Det eneste de spurte om var hva jeg kunne tenke meg, og da sa jeg at jeg er veldig flyinteressert, så en tjeneste hvor jeg får være i kontakt med flymaskiner hadde vært perfekt, sa jeg.

 

:)

Lenke til kommentar

Det er helt umulig å si om det kommer til å gå i orden eller ikke. Hvis du begynner i mars er du vel ferdig med rekrutten i mai en gang. Så skal du muligens gjennom en del kurs, og da kommer du kanskje ikke til endelig tjenestested før uti juni. Da er det slettes ikke sikkert du får ordna perm til sydenferie. Men det kan jo også hende at du får ordna det.

Lenke til kommentar

Det finnes jo tjenester som har turnus (vakt og sikring og brannlag etc eller tar jeg feil?). Så du kan jo stå på og si at du vil det.

 

Men tror du skal være ute i tjeneste rundt juni/juli kanskje. Kommer ann på hvor lenge kurset og sånn varer (noen har 2-3 uker mens andre har opptil en mnd?). Skal ikke si ting helt med sikkerhet, dette er bare ting jeg har lest meg frem til. Driver å ser på hva jeg vil når jeg også skal inn :p

 

Men du bør nok vente med å bestille. For eneste du kan gjøre er å gi maks innsats og håpe på at befalet ser deg i løpet av rekrutten. Angående turnus så har du vel liten eller ingen makt over det heller ...

Lenke til kommentar

Du har strengt tatt valget mellom 2 ting.

Bestill nå og håp på at du får dra, eller ikke bestill.

Jeg vil påstå at det er under 50% sjanse for at du får dra på ferien du har bestillt på forhånd.

Det er ingen måte du kan garantere at du får fri på, uavhengig av om du får tjeneste med eller uten turnus. Du kan kanskje påvirke det til en viss grad, men ikke sats på at det går.

Lenke til kommentar

toy_man: Det er mange tjenester som har turnus, men han er jo ikke garantert å komme på rett vaktlag. Spesielt ikke tidlig i tjenestetiden. Det er dårlig stemning om det første du gjør på nytt tjenestested er å be om perm...

 

Det er sant. Jeg sier bare at det finnes en mulighet. Ikke noe om at den kommer til å bli godt mottatt hehe.

Lenke til kommentar

Jaja. Forholdet ble vel slutt nå i helgen, så da blir det etter all sansynlighet verken noe kjæreste eller sydentur på meg i sommer :cry: Får vel bare slite meg ut der hele sommeren og komme på fryse-perm til hjemtraktene en gang ut på høsten, hehe.

 

Men takker for alle svar!

 

Synd å høre Mantoius.

 

Men da er det bare en ting å se frem til. Noen knall uker på Madla ;)

Lenke til kommentar

Jaja. Forholdet ble vel slutt nå i helgen, så da blir det etter all sansynlighet verken noe kjæreste eller sydentur på meg i sommer :cry: Får vel bare slite meg ut der hele sommeren og komme på fryse-perm til hjemtraktene en gang ut på høsten, hehe.

 

Men takker for alle svar!

 

Jaja sånn kan det gå.....

Lenke til kommentar

Viss du likevel skal ha ferie:

 

Beste du kan gjøre, er å søke MED ENGANG rekrutten er over.

Spørs også hvilken tjeneste du har. Har du turnus 1/1 så kan du sikkert bytte vaktuke med noen andre :)

 

Mange forhold tar slutt under førstegangstjenesten, eller før førstegangstjenesten. Det viser bare at man ikke er rett for hverande. Man bør klare seg uten makkeren sin en liten stund. Det er ikke snakk om ett helt år, man får som regel perm.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...