Gå til innhold

Norge. Verdens nye kommunist land.


Anbefalte innlegg

Kommer det fra fyren som ber alle som vil ha pengene sine i fred, om å flytte...

 

Det jeg mente med det utsagnet var ikke at alle som var uenige med meg skulle flytte. Du fremstiller deg selv som et offer for en vold du mener er grusomt urettferdig, og på grunnlag av dette sa jeg at du kan unngå denne volden ved å flytte. Du må for all del si og ytre det du mener, jeg sier bare at du har et alternativ hvis det er så grusomt som du vil ha det til.

 

Ja jøss. Vi har statssubsidierte sosialistmedier.

 

Fortsatt frie. Hva med TV2 og andre nyhetskanaler. Vi kan lese all verdens nyheter på nettet, som også er fritt. Bare fordi vi har en statseid kanal betyr ikke det at mediene i Norge ikke er frie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her diskuterer vi nazismen som politisk system, og ikke smådetaljene som til enhver tid vil skille to stater som styrer etter det samme systemet.

 

I 1884 valgte et stort flertall av politikerne på stortinget å innføre den onde PARLAMENTARISMEN. Med andre ord, de begikk et fløyelsstatskupp hvor de formelt sett beholdt grunnloven uforandret, men bare velger å ignorere den. Dermed kan politikerne skryte på seg at de er store tilhengere av demokrati og rettsstaten, selv om høyesterett og grunnloven kun er pappkulisser som ikke lenger har noen funksjon.

 

Sannheten er nemlig at siden 1884 har politikerne kunnet gjøre mer eller mindre hva de ville uten å måtte bekymre seg for å være begrenset av grunnloven.

Parlamentarismen gjorde vel norge mer demokratisk siden makten gikk fra en eneveldig konge til et folkevalgt styre?

Dessuten er det ikke snakk om å fravike lovene, det er snakk om rettssedvane med grunnlovs rang.

 

Det begynner ofte med "sosialdemokrati" og blandingsøkonomi, og glir mer og mer over i totalitær kommunisme,

 

Hihi, det begynner som regel med en REVOLUSJON :new_woot:

Lenke til kommentar

 

Likvidering av politiske motstandere har sosialistene drevet på med lenge.

 

Har du kilder til massedrap av politisk motstand i Norge?

 

Massespredning av propaganda har vi hatt lenge gjennom tv og media, som er kontrollert av sosialistene.

 

Tenker du på barnetv som oppfordrer til å drepe muslimer eller tenker du på mpg junior?

 

Men når du er sosialist selv, så merker du ikke dette fordi det ikke rammer deg selv.

 

Sorry mac, men hold på tårene. Jeg er stolt medlem av Unge høyre som forøvrig er liberalkonservativ. Så din antagelse har ikke noen jordisk form for rot til virkeligheten.

 

Det hjelper ikke om du er medlem av unge høyre, høyre er også blitt et sosialistisk parti.

Og det faktum at du ikke forstår noe av det jeg skrev,men prøver å bortforklare og latterliggjøre, vitner om at du er vel tilfreds med systemet som det er, og ikke kan se de åpenbare totalitære trekk jeg påpeker.

 

At du er medlem i unge høyre sier ikke så mye lenger. Jeg stemte høyre i mange år, inntil jeg begynte å se at høyre i realiteten er et sosialistisk parti.

 

Du får tenke litt mer over hva jeg sier i mitt innlegg over, og kanskje du etter hvert vil forstå hva jeg mener.

Inntil da så vil det uansett ikke hjelpe stort om jeg prøver å forklare det.

Lenke til kommentar

Likvidering av politiske motstandere har sosialistene drevet på med lenge.

Vold og drap er ennå ikke så vanlig. Men mobbing for å kneble folk med "avvikende meninger" er vanlig.

Trusler, og tvangsinleggelser på psykiatriske sykehus er heller ikke uvanlig.

Man trenger jo egentlig ikke alltid å drepe folk for å bringe dem til taushet.

 

Massespredning av propaganda har vi hatt lenge gjennom tv og media, som er kontrollert av sosialistene.

Cool story bro.

 

Dette er altså bildet den marxistiske pressen vår – som i teorien skal være politisk nøytral – rutinemessig og automatisk maler i politiske debatter. Vil du vite hvordan bildet EGENGLIG skal se ut? Forestill deg noen sleske politikere som kommer glisende til Hagen (og andre produktive rike i Norge). "Hit med penga ellers bærer det rett i kasjotten!" sier de "Og hvis jeg nekter?" svarer Hagen.

 

Politikerne plystrer så på sine uniformerte menn som står klar med køller, håndjern og pistoler. "Våg deg! Du får selv ta konsekvensen!" svarer de. Hagen blir indignert og sier "dette er tvang!" Da ser politikerne så uskyldig på han og svarer "å neeeei, det er ikke tvang. Du kan jo bare flytte hvis du ikke liker hvordan vi gjør det her i landet." "Hmmm, kanskje jeg skal gjøre det", mumler Hagen.

Heldigvis er Marxisten her for å gi oss et fordomsfritt og upartisk syn på saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Likvidering av politiske motstandere har sosialistene drevet på med lenge.
Har du kilder til massedrap av politisk motstand i Norge?
Massespredning av propaganda har vi hatt lenge gjennom tv og media, som er kontrollert av sosialistene.
Tenker du på barnetv som oppfordrer til å drepe muslimer eller tenker du på mpg junior?
Men når du er sosialist selv, så merker du ikke dette fordi det ikke rammer deg selv.
Sorry mac, men hold på tårene. Jeg er stolt medlem av Unge høyre som forøvrig er liberalkonservativ. Så din antagelse har ikke noen jordisk form for rot til virkeligheten.
Det hjelper ikke om du er medlem av unge høyre, høyre er også blitt et sosialistisk parti. Og det faktum at du ikke forstår noe av det jeg skrev,men prøver å bortforklare og latterliggjøre, vitner om at du er vel tilfreds med systemet som det er, og ikke kan se de åpenbare totalitære trekk jeg påpeker. At du er medlem i unge høyre sier ikke så mye lenger. Jeg stemte høyre i mange år, inntil jeg begynte å se at høyre i realiteten er et sosialistisk parti. Du får tenke litt mer over hva jeg sier i mitt innlegg over, og kanskje du etter hvert vil forstå hva jeg mener. Inntil da så vil det uansett ikke hjelpe stort om jeg prøver å forklare det.

 

 

Dog så har din antatte antagelse ingen form for jordisk rot til virkeligheten. For all del, tro hva enn du vil. Men lev i den viten at det vil ikke være mer en din subjektive antagelse.:)

 

Men jeg stilte også to spørsmål til deg som jeg ønsker svar på.

Lenke til kommentar

 

 

Dog så har din antatte antagelse ingen form for jordisk rot til virkeligheten. For all del, tro hva enn du vil. Men lev i den viten at det vil ikke være mer en din subjektive antagelse.:)

 

Men jeg stilte også to spørsmål til deg som jeg ønsker svar på.

 

Egentlig så bekrefter du jo bare det jeg sier om at sosialister kan ikke se det fordi de er enige i det som skjer.

For det er dessverre slik i Norge at de fleste er så hjernevasket av sosialismen, at de ikke klarer å tenke selvstendige tanker.

Noen kan riktignok se at det er noe galt med det som skjer, og de protesterer. Men når valget kommer, så klarer de likevel ikke å overstyre programmeringen, og det ender med at de igjen stemmer sosialistisk.

 

Det er jo heller ikke noen stor forskjell mellom sosialistisk venstreparti og sosialistisk høyreparti.

 

Du får ikke noen svar på det du spurte om før du evt. stiller spørsmål på en annen og mer respektfull måte.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Sorry mac, men hvis du skal forvente at andre skal svare deg på en høflig måte så krever det en innsats å være høfelig fra deg og.

 

Men any way, her er spørsmålene

 

Likvidering av politiske motstandere har sosialistene drevet på med lenge.

 

Har du kilder til massedrap av politisk motstand i Norge?

 

Massespredning av propaganda har vi hatt lenge gjennom tv og media, som er kontrollert av sosialistene.

 

Tenker du på barnetv som oppfordrer til å drepe muslimer eller tenker du på mpg junior?

 

Hvis ikke du kan svare på dem så viser dette meg at du ikke kan. Enkelt og greit. For enten så kan du svare på dem, eller så kan du bare si at du ikke kan. Er ikke verre enn det.:)

Endret av ole_marius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig så bekrefter du jo bare det jeg sier om at sosialister kan ikke se det fordi de er enige i det som skjer.

For det er dessverre slik i Norge at de fleste er så hjernevasket av sosialismen, at de ikke klarer å tenke selvstendige tanker.

Noen kan riktignok se at det er noe galt med det som skjer, og de protesterer. Men når valget kommer, så klarer de likevel ikke å overstyre programmeringen, og det ender med at de igjen stemmer sosialistisk.

 

Det er jo heller ikke noen stor forskjell mellom sosialistisk venstreparti og sosialistisk høyreparti.

 

Du får ikke noen svar på det du spurte om før du evt. stiller spørsmål på en annen og mer respektfull måte.

 

Gidder du utdype? Det du skriver i førsteposten har ingenting med kommunisme å gjøre.

Sett opp en oversiktelig liste:

-Hva er det som skjer?

-Hva er det som er så fryktelig galt med det?

-Hva gjør dette kommunistisk?

 

Du kommer med løse påstander her og der som ikke har rot i virkeligheten, men avfeier andres synspunkter med at de er subjektive. Det er ingen objektivitet i hva du skriver i førstepost.

Lenke til kommentar

Det er besynderlig mange faktafeil her, hvis eneste formålet er å slå gjennom med retorikken at Norge er et kommunistland, så tjener det ikke akkurat saken din.

 

Nei, Norge er ikke noe kommunistnasjon, definisjonen på slike kommunistnasjoner er den stalinistiske tilnærmelsen, og siden vi har demokrati, markedskrefter og privat eiendom med ytringsfrihet og betydelig økonomisk og sosial frihet, så er kommunistbeskrivelsen direkte tullete.

 

Bensinprisene er ikke høye fordi vi kjøper fra utlandet, bensinprisene er høye fordi godt over halvparten av de består av avgifter. Og staten bruker mye penger på veier, de bruker kanskje ikke nok, men de bruker penger på veier, så å hevde at de ikke bruker noe er feil. Det er også verdt å nevne at en direkte sammenligning av priser vil være meningsløst, hvis man ikke ser på andel av inntekt som blir brukt på varen. I Europa så bruker faktisk Norge en mindre andel av inntekt på bensin enn det andre gjør, en god nest billigst. Selv om den er litt gammel, så tror jeg ikke ting har endret seg betraktlig, særlig med tanke på at i andre nasjoner så protesterer folk mot høye bensinpriser. Da mener jeg reelle demonstrasjoner og offentlige protester, ikke facebookgrupper.

 

_bensinpriser_jpg_776018g.jpg

 

Grunnen til at man selger strøm er fordi at når norsk behov er lite, så selger man, når behovet er stort, forbruker man selv, når det sammenfaller med lite vann i vannkraftverkene, så blir kostnadene høyere, for å ikke bare nevne det faktumet at når etterspørselen er svært høy er folk villige til å betale mye, en direkte konsekvens av at Norge nettopp ikke er en kommuniststat.

 

Norge er autoritært på flere områder og staten er en betydelig del av den offentlige sfære, men å kalle Norge en kommuniststat, gjør ikke akkurat at du fremstår som en part som det vil være konstruktivt å diskutere med.

 

Hvorfor er du redd for at Norge skal bli som Kina og Russland? Kina er idag et av landene der markedskreftene faktisk står svært sterkt, samme med Russland, dog sliter begge nasjoner med korrupsjon og mer. Det begynner å bli ganske lenge siden staten i Kina bestemte alt, eller slik det var i Sovjet før. Så hva mener du med at staten bestemmer alt og folket er slaver i disse landene?

 

 

Feil.

Skal du leke smart så ikke grav frem 3-4 år gammel informasjon

Lenke til kommentar

Feil.

Skal du leke smart så ikke grav frem 3-4 år gammel informasjon

Om man først skal være uforskammet er det en fordel å ha rett. :)

 

Dersom vi skal se på f.eks. bensinprisene for fire år siden kontra i dag, relatert til kjøpekraft, vil ikke nødvendigvis prisene i land som Polen ha økt, men kjøpekraften i svake økonomier, som for eksempel Polen, vil gjøre bensinen desto dyrere å kjøpe der.

 

Økte priser i Norge vil gjenspeiles i alle andre land. Årsaken til at bensinpriser øker i Norge har mer med oljeprisen enn økte avgifter å gjøre1. Økte oljepriser vil føre til høyere bensinpriser i Norge, men også i alle andre land, med mindre disse aktivt regulerer avgiftene for å stabilisere prisen på et gitt nivå.

 

Uten ferske tall blir det i beste fall spekulasjoner, men det er lite som tyder på at tallene vil gi oss nordmenn signifikant dyrere drivstoff, relativt sett, siden de tallene var nye. Bensinen kan, relativt sett, ha blitt litt dyrere, eller litt billigere. Men vi vil fortsatt være blant de billigste landene i Europa.

 

1Selv om man kan se på økningen av avgiftene på diesel som en avgiftsøkning, men da bare for et mindretall av landets bilister, og kun opp til et nivå som mer eller mindre korrelerer med prisen for bensin.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Norge er ikke et "kommunistland". Flertallet her i Norge stemmer Arbeiderpartiet, som er et Sosialdemokratisk parti. Siden flertallet stemmer Arbeiderpartiet kan vi vell kalle Norge for et Sosialdemokratisk eller Sosialistisk land.

 

Jeg personlig er en Kommunist (Jeg vender meg mot Marxisme og/eller Leninisme). Jeg håper at jeg får se Norge som Kommunistdemokratisk. For jeg kjører ikke på ideene til Stalin. Bare så folk vet det. Også btw; IKKE bry deg om hva de forskjellige partiene lover. Forhold deg til ideologiene deres. Lover de noe bør du se hva konsekvensene bak blir. Lavere bensin priser = mulig feil i det Norske systemet til det er fikset. Ingen køer for å komme inn på sykehus = vil ikke skje uten å bruke MASSE penger på det.

Så syntes jeg folk burde tenke mer på lander istedenfor dem selv. Å spare litt penger på billig bensin er ikke noe viktig. Det som er viktig er at Norge klarer seg bra.

 

Blir nok å stemme Arbeiderpartiet eller Kommunist Partiet når jeg kan stemme.

post-295715-0-22267600-1395180613_thumb.gif

Lenke til kommentar

Når det gjelder regelverk og lover (utenom særnorske regler) så er det nesten likegyldig hvilket parti som styrer i Norge. Vi er styrt med håndjern av EU, en union vi ikke engang er med i og dermed ikke har stor eller ingen påvirkning. Ikke misforstå, jeg er ikke for EU, jeg skulle helst sett at vi ikke var med i EØS heller, men det ville gjøre internasjonal handling veldig ubehagelig dessverre.

 

Når det gjelder sosialdemokratiet, så er jeg motstander. Pengesløsing og for mye offentlighet er stikkord.

Lenke til kommentar

 

Er Norge i ferd med å forvandle seg til ett kommunist land?

Det er vel riktigere å si at Norge er i ferd med å forvandle seg til ett kapitalistisk land?

 

(Selv om det går litt tregt til tider)

 

 

Tja. Er Norge mer kapitalistisk/liberalistisk nå enn i 1870?

 

Jeg er ikke sikker på det.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er Norge i ferd med å forvandle seg til ett kommunist land?

Det er vel riktigere å si at Norge er i ferd med å forvandle seg til ett kapitalistisk land?

 

(Selv om det går litt tregt til tider)

Tja. Er Norge mer kapitalistisk/liberalistisk nå enn i 1870?

 

Jeg er ikke sikker på det.

Det er jeg sikker på at det IKKE er. Det går litt opp og ned.

 

Jeg våger påstanden at man gikk vel mer og mer over til sosialismen i tiden omtrent fra slutten av 1800tallet til 1970 omtrent, og fra 1975 frem til idag har det gått andre veien relativt fort på fra 1980-2000, og relativt sakte deretter.

 

Skal vel også observeres at dette er en tendens som man ikke bare ser i Norge, men som merkes internasjonalt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...