Gå til innhold

BF2 krasjer til skrivebord etter installering av ATI 4870?


Jom-Jom

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg installerte nettopp nytt skjermkort Radeon 4870 fra Radeon X1900GT, og etter det vil ikke BF2 starte. Det blir bare svart skjerm og så lukkes/krasjer det tilbale til skrivebordet.

Jeg har prøvd å lete på nett/goggle etter svar og bl.a oppdatert DirectX 9c, redusert maskinvareaksellerasjonen etc, men ingenting virker.

 

Er det noen som har hatt samme problem og evt vet om en løsning?

 

Takknemlig for svar

 

mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF2 kan jo være sånn i blandt, du kan eventuelt restarte maskinen og se om det hjelper. Du kan også prøve å patche på nytt med siste patch, altså 1.5. Om ikke det heller hjelper så må du kanskje ty til siste løsningen og reinstallere spillet.

 

 

Tro det eller ei, men nå er problemet løst! :thumbup:

Jeg kjører Win XP så måtte egentlig gi opp linken til løsningen på problemet i Vista

 

Hei.

 

Hadde akkurat det samme prolemet som deg og fant løsningen på problemet her:

 

http://tutorials.tow.no/?cat=computergames&item=bf2vista

 

Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke og etter dette har jeg ikke hatt noen problemer med BF2.

 

men jeg kom heldigvis såpass langt i guiden at jeg slette "Battlefield 2" mappa i mine Dokumenter, og da var plutselig problemet løst uten at jeg har noen god forkalring på det :hmm:

Jeg har forresten samme problemet med 3dmark 05, men det får bli en annen gang.

Tusen takk for svar hvertfall, det var supert!

 

mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar

mvh Jom-Jom

Av ren nysjerrighet, hva heter maskinen din? Er det noen 'unormale' tegn? Feks Ø Æ Å ?

 

Det kan ha en forbindelse med det.

 

 

Hvis man har ÅÆØ i brukernavnet på maskinen så vil du ikke ha mulighet til å lagre screenshots i BF2-mappa. 3Dmark05 trenger vel en hotfix om du ikke har installert den før. Denne kan finnes bl.a her.

 

Den heter ikke noe med ae-ø-å osv, har kun en bindestrek utenom vanlige bokstaver. Beskrivelsen inneholder "ae" da.

Lasta ned ny 3dmark 05 og da gikk det uten problem. Dvs var ikke helt fornøyd med scoren mtp at jeg har P Q8300 og ATI 4870 1GB --> ca 15 500 poeng.. :hmm:

 

Prøv å slett profil mappa, altså brukeren din, da vil bf2 gå i "default" oppløsning og grafikk. Starter spillet da er det bare å retrive account, og justere på grafikken igjen. Profil mappa ligger på "mine dokumenter" -> Battlefield 2 tror jeg.

 

Ja, jeg sletta hele mappa "Battlefield 2" inkl profil, startet spillet på nytt, og da gjenopprettet mappa seg selv og alt virket som det skal! :cool:

Lenke til kommentar

Om du forsøkte å kjøre med det gamle hardware oppsettet så er det der problemet ligger.

Spillet hadde konfigurert seg for det gamle kortet, som oftest SKAL de nullstille seg, tydeligvis gjør ikke BF2 det og innstillingene til det gamle kortet var ikke 4870 så veldig glad i.

Lenke til kommentar

Da er det nok pga du har bindestrek i brukernavnet.

15500 i 3dmark er en normal score for det skjermkortet. hadde noe lignende selv når jeg hadde det.

 

Ok, det er jo uansett godt å høre. Hadde ca 9500 poeng med X1900GT, så forventa jeg skulle hvertfall dobble det med Radeon 4870.

 

Om du forsøkte å kjøre med det gamle hardware oppsettet så er det der problemet ligger.

Spillet hadde konfigurert seg for det gamle kortet, som oftest SKAL de nullstille seg, tydeligvis gjør ikke BF2 det og innstillingene til det gamle kortet var ikke 4870 så veldig glad i.

 

Det høres ut som en god forklaring siden jeg kun bytta ut prosessor og skjermkort før dette skjedde :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...